رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
سه‌شنبه 1404/02/02 Tuesday - 2025 22 April الثلاثاء ، 24 شوّال ، 1446
ساعت
1402-07-30 06:54 شماره خبر : 834
در دوران پسا كرونا رخ می دهد؛

برخي از معلمان شهر ياسوج هنوز دانش آموزان را به صورت كامل از فضاي مجازي خارج نكرده اند.

به گزارش صبح زاگرس، بيماري كرونا كه از سال 98 در دنيا شيوع پيدا كرد منجر به مجازي شدن خيلي از فعاليت‌ها شد، مدارس و دانشگاه‌هاي ياسوج همچون ديگر نقاط كشور بخش زيادي از فعاليت‌ها و تدريس هايشان را در فضاي مجازي انجام مي دادند اين روند حدودا دو سال ادامه پيدا كرد.


مجازي شدن مدارس آسيب‌هاي زيادي به دانش آموزان وارد كرد، والدين دانش آموزان به ويژه مادران نيز در اين ميان به عنوان معلم دوم سختي‌هاي زيادي را تحمل كردند.
در كنار آسيب جسمي كه فعاليت زياد در فضاي مجازي و گوشي هوشمند به دانش آموزان وارد كرد نمي توان آسيب‌هاي روحي و رواني آن را نيز فراموش كرد.


افت تحصيلي يكي ديگر از آسيب‌هاي حضور در اين فضا بود كه به وضوح در ميان دانش اموزان قابل مشاهده بوده و هست اما بعد از دو سال مدارس همچون گذشته شروع به فعاليت كرد اما چرا هنوز وابستگي برخي از مدارس در شهر ياسوج به اين موضوع كم نشده است؟

در زمان شيوع كرونا مدارس مجبور نبودند هزينه پرينت كاغذ بدهند و تكاليف را در گروه‌هاي مجازي ارسال و خانواده‌ها بايد پرينت مي گرفتند و به دست فرزندان خود مي دادند كه مسائل را حل كنند اما اكنون كه مدارس حضوري است چرا اين مسائل در برخي از مدارس شهر ياسوج هنوز ادامه دارد؟

دليل اينكه برخي از مدارس شهر ياسوج همچنان به ارسال تكاليف در گروه هاي مجازي اصرار دارد چيست؟ والدين تلاش مي كنند دانش آموزان را از گوشي دور كنند و از آن طرف برخي مدارس برخلاف آن را انجام مي دهند و وابستگي دانش آموزان به گوشي را بيشتر مي‌كنند.


هيچ توجيهي ندارد كه معلمان يك مدرسه همچون يكي دو سال اخير بخواهند تكاليف را در گروه‌هاي مجازي ارسال كنند، هيچ گوشي هوشمندي نمي تواند جايگزين كتاب و تدريس معلم شود.

دانش آموزي كه براي خواندن درس به گوشي هوشمند مراجعه مي كند ناخودآگاه مدت ها در اين فضا غرق مي شود و وقتي به خود مي آيد تا ساعت‌ها در اين فضا بوده است وكار اصلي كه به دنبال يك تكليف بود را نيز فراموش كرده است.

انتظار مي رود آموزش و پرورش استان بر روي اين موضوع نظارت لازم را داشته باشند چرا كه اين موضوع باعث ايجاد عادات نامناسب در ميان معلمان و دانش آموزان مي شود.

 

 

 

معلمان ياسوجی همچنان درگير فضای مجازی

افت تحصيلي يكي ديگر از آسيب‌هاي حضور در اين فضا بود كه به وضوح در ميان دانش اموزان قابل مشاهده بوده و هست اما بعد از دو سال مدارس همچون گذشته شروع به فعاليت كرد اما چرا هنوز وابستگي برخي از مدارس در شهر ياسوج به اين موضوع كم نشده است؟

دانش آموزي كه براي خواندن درس به گوشي هوشمند مراجعه مي كند ناخودآگاه مدت ها در اين فضا غرق مي شود و وقتي به خود مي آيد تا ساعت‌ها در اين فضا بوده است وكار اصلي كه به دنبال يك تكليف بود را نيز فراموش كرده است.

معلمان ياسوجی همچنان درگير فضای مجازی
اخبار مرتبط
نظر شما
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.

هنوز نظری ثبت نشده است. شما اولین نفری باشید که نظر می‌گذارید!


آخرین اخبار