رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/02/28 Friday - 2024 17 May الجمعة ، 9 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-11 00:15 شماره خبر : 3849 https://sobhezagros.ir/short/N2ror 0
معاون اجرایی رئیس جمهور:

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: به واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌ها است.

 

محسن منصوری در اجلاسیه شهدای شهرستان کهگیلویه گفت: کشور عزیز ما آزمون‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است که در همه این ایام با تکیه بر دین‌مداری مردم از این آزمون‌ها عبور کرده‌ایم؛ توفیقات بزرگی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حاصل شد، دوران پرافتخار دفاع مقدس را پشت سر گذاشته‌ایم، دوران سازندگی و رشد علمی را پشت سر گذاشته‌ایم مقابله با تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی را پشت سر گذاشته‌ایم، کشور فتنه‌های بزرگ سیاسی را در مقابل خودش دید اما به لطف خدا یکی پس از دیگری با عنایت معصومین (ع) از این‌ها عبور کردیم.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور در ادامه بیان کرد: در رابطه با علل عبور از این بحران‌ها تحلیل‌های مختلفی وجود دارد اما آنچه مسلم است تأثیر شهدا و بهره‌گیری از ظرفیت خون مطهر شهدا و ویژگی‌های جهاد و شهادت بود که یکی از عوامل اصلی توفیق ما در عبور از این بحران‌ها است.

منصوری افزود:  ما در انقلابمان تمرین دین‌داری کردیم تمرین به عرصه آمدن دین و عبور از این اتفاقات بسیار مهم و اتفاقات بزرگ به‌واسطه حضور شهدا الگوهای موفقی در کشور به منصه‌ ظهور رسیدند که مقام معظم رهبری بارها از این‌ها به‌عنوان افتخار کشور نام بردند.

معاون اجرایی ریاست جمهوری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند ما احتیاج نداریم اسطوره‌سازی کنیم، فرمودند دیگران مجبورند اسطوره‌سازی کنند، گاهی در مورد خاصی می‌نشینند و صدها سال ده‌ها سال داستان‌پردازی می‌کنند تا اسطوره‌سازی کنند اما در کشور ما به لطف خدا سرشار از این اسطوره‌ها هستیم، سندهای افتخاری که هنوز امتداد اثر و برکتشان در کشور وجود دارد.

وی افزود: ما در شیعه طلب شهادت را برای خودمان یک افتخار میدانیم شهادت مفهوم بسیار بلندی است که افتخار داریم زندگی خودمان را با این مفهوم تنظیم کنیم، این را نبی مکرم اسلام به ما یاد دادند این را امام راحل ما به ما آموزش دادند احترام به مقام شهدا احترام به فرهنگ شهادت به‌عنوان یک ارزش در کشور ما نمود و نماد دارد، از هشت درب بهشت یکی از این درب‌ها درب مجاهدین یا باب المجاهدین است، دری که شهدا از او عبور می‌کنند.

منصوری با اشاره به اینکه شهید نه‌فقط برای پدر و مادر و اقوام بلکه برای همه حق شفاعت دارد، گفت: ما شاید به همین دلایل در این یادواره‌ها شرکت می‌کنیم که مورد شفاعت شهدای عزیز قرار بگیریم.

وی بیان کرد: شهید جایگاهی دارد که حتی نبی مکرم اسلام به این جایگاه تأسی می‌کند پیامبر مکرم ما بر مزار خاک شهدای اُحد حاضر می‌شدند، حضرت زهرا (س) از خاک پاک تربت حضرت حمزه سیدالشهدا تسبیح می‌ساختند و این جایگاه شهادت و شهدا و خون پاک شهداست که تربت حضرت سیدالشهدا این‌چنین معنی پیدا می‌کند.

 منصوری در ادامه تأکید کرد: ما در شاخص‌های اقتصادی، شاخص‌های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید روبه‌پیشرفت هستیم.

وی بابیان اینکه در راه رسیدن به قله تلاش می‌کنیم، اظهار کرد: کم و کاستی‌هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت‌ها و ابزارهای لازم وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر می‌بریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان‌داری می‌کند.

معاون اجرایی رییس‌جمهور با تأکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: به‌واسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره‌ها است.

منصوری گفت: احترام به مقام شهدا و این ارزش‌های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد.

منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تأکید قرارداد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید موردتوجه قرار بگیرد و قرارگیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روزبه‌روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می‌شود.

منصوری گفت: امروز شاهد شکل‌گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم.

منصوری گفت: تحولاتی در حال شکل‌گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان نظم نوین یادکردند.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار