گروه: اخبار استان خبر: 164833 / تاریخ انتشار : 1399/7/27 ساعت : 12:12
در گفت و گوی تفصیلی با فعال دانشجویی استان مطرح شد:

سند 2030 در راستای غربی سازی مدارس و معارض با قواعد قرآنی است/تغییر حاکمیت اسلامی؛ هدف نهایی اجرای سند 2030

فعال دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد سند 2030 را در راستای غربی سازی مدارس،معارض با قانون اساسی و قواعد قرآنی دانست و خواهان عدم اجرای آن در کشور است.

امیرحسین دهبان نژادیان،فعال دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در گفتگوی تفصیلی با خبرنگار  صبح زاگرستصریح کرد: امروزه یکی از الزامات برای حفظ انقلاب اسلامی و استقلال همه جانبه کشور، نظارت و حساسیت قشر جوان و به خصوص نخبگان، نسبت به متعهد شدن در قبال قرادادهای الزام آور بین المللی تحت هر عنوانی توسط مسئولان دولت های مختلف است.

وی گفت: تلاش کشورهای غربی برای پیاده سازی مطالباتشان در کشورهای اسلامی به خصوص ایران، همواره یکی از اهداف اساسی و استراتژیک این کشورها برای نیل به منافع استعماری که شاکله آن نظام سرمایه داریست، بوده است.

 

این فعال دانشجویی استان خاطرنشان کرد: این کنش مستبدانه و منفعت طلبانه قبل از انقلاب به شکل وسیع وجود داشت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به صورت تغییر در روش پیگیری این مطالبات همواره دنبال شده است.

 

دهبان نژادیان ادامه داد:در چهل سال اخیر که مصادف است با عمر انقلاب اسلامی به یک باره نوع کنش جهان سرمایه داری نسبت به استعمار و تصاحب همه جانبه سایر کشورها تغییر یافته و مسیر جدیدی را طی می کند.

 

وی افزود:از جمله مولفه های این تغییر تاریخی،تحول اساسی در سند نویسی های دو جانبه یا چند جانبه با هدف کمک های متقابل در حوزه های مختلف است.

 

این فعال دانشجویی ادامه داد: سند نویسی در قدیم مبتنی بر قدرت اجرایی دولت ها بود اما از تاریخی به بعد قدرت اجرایی جای خود را به باید های اسناد تنظیم شده توسط مدعیان همکاری بین المللی و حقوق بشری در سازمان های بین المللی داد.

 

وی گفت:از زمانی که کشورهای مستبد جهان غرب متوجه نوعی بیداری عمومی در کشورها و عدم نفوذ سابق خود در بین ملل و به خصوص ملل اسلامی شدند، اهداف این اسناد و قراردادهای بین المللی تحت عناوین مختلف به کلی تغییر جهت داد و هدف والاتری تحت عنوان تغییر سبک زندگی که راهبردی برای تغییر حاکمیت است را دنبال کرد.

 

دهبان نژادیان تصریح کرد:از جمله نمود اجرای مطالبات مد نظر نظام لیبرال سرمایه داری غرب بعد از انقلاب اسلامی در اواخر دهه هفتاد و اوایل دهه هشتاد بود، جایی که قسمتی از سلسله مطالبات مدنظر غرب از جمله ترویج فحشا و تبلیغ فرهنگ برهنگی در پوشش برنامه چهارم توسعه تحت عناوینی مانند آموزش بهداشت جهانی تا دورترین نقاط کشور با هزینه مالی و انسانی بیت المال، دنبال شد.

 

وی گفت:سلسله مسائل مربوط به تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی به غربی، از کانال حیاتی نظام آموزشی دائما و به صورت پیوسته البته نه به صورت منسجم بلکه پراکنده و به تعبیری زیر پوستی،سالها توسط افراد مغرض به صورت هدفمند دنبال می شد که از جمله ضعف تدریجی ساختار پرورشی در بدنه آموزش و پرورش ما از جمله این اقدامات است.

 

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد:در سپتامبر 2015(شهریور ۹۴)بود که الزام ایجاد تغییرات اساسی در حوزه های مختلف از جمله به صورت جامع در سبک زندگی، به خصوص بخش آموزش کشورهای مختلف در قالب سندی تحت عنوان سند توسعه پایدار ۲۰۳۰ با ۱۷ هدف اصلی و ۱۶۹ هدف فرعی که حکایت از الزام تمامی کشور های متعهد به سند برای اجرای کامل دستور این سند تا سال ۲۰۳۰ داشت، توسط سازمان ملل و باهمکاری سایر نهادهای بین المللی منتشر شد.

 

دهبان نژادیان گفت:ایران از اولین کشورهای امضا کننده این سند بود که تعجیل و شتاب زدگی دولت در امضای این قرارداد و پیشی گرفتن از تمامی کشورهای آسیا و اقیانوسیه و بلافاصله تشکیل ۳۰ کارگروه تخصصی برای اجرای تمام و کمال این سند،خود سازمان های بین المللی را نیز به تعجب واداشت.

 

وی ادامه داد:در نگاه اول هر مخاطب عامی شیفته متن الهام بخش و قدرتمند سند که به ظاهر حکایت از آرمان های بشری مانند:نجات جهان از فقر، جهان بدون گرسنگی، جهان مملو از عدالت،آموزش برای همه و از این جمله ادبیات پرطرفداری که توجه عموم مردم را به خود جلب می کند، می شود.

 

دهبان نژادیان افرود:با نگاهی ریشه ای و کارشناسانه در ابعاد مختلف سند،متوجه رشته ای باریک اما حیاتی در سراسر آن می شویم که پیوستگی سند و الزام اجرای تمامی محتوای سند بدون قدرت سرباز زدن از اجزای دیگر را نشان می دهد.این نکته را زمانی متوجه می شویم که سندی پر از باید ها را روبروی خود می بینیم.

 

وی ادامه داد:تناقض بزرگ در این سند از همینجا شروع می شود که ادعای کمک های متقابل داوطلبانه با مجموعه ای از باید ها همراه می شود.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سراسر سند به خصوص قسمت های مربوط به سبک زندگی و آموزش، پر است از ابهامات و واژه هایی که ممکن است امضا کنندگان سند و هریک از ما به زعم خود معنی و تفسیر کنیم،اما آنچه که در نهایت امضا کنندگان ملزم به اجرای آن می شوند، توسط غرب و بر مبنای مکاتبشان از جمله نظام لیبرال سرمایه داری،اومانیسم و دیگر مکتب ها تفسیر و معنا می شود.

 

دهبان نژادیان در ادامه گفت:همانطور که گفته شد،اساسا تغییر سبک زندگی از کانال حیاتی آموزش، اصلی ترین هدف این سند است که به صورت مختصر بدان می پردازم.

 

وی عنوان کرد:تدریس ایدئولوژی لیبرال صهیونیستی با پوشش علم و حقوق بشر در سطح وسیعی از مدارس، ترویج فرهنگ برهنگی و اشاعه فحشا، فساد جنسی و حیا زدایی در پوشش آموزش نگهداری بهداشتی در مدارس از سطح مهدکودک تا دبیرستان ، فضا سازی محیط های آموزشی بر اساس نظم آموزش جهانی که عملا بسیاری از آثار ارزشی موجود در مدارس باید برچیده شوند، فرستادن معلمین غربی به ایران تحت عنوان مستشاران آموزشی برای تربیت تماما غربی دانش آموزان،جدایی دین از آموزش و تشویق علنی دانش آموزان به بی دینی و لامذهبی که از اصلی ترین مطالبات غرب است ، در اختیار گذاشتن اینترنت پر سرعت و بدون فیلتر برای خانواده ها به خصوص فرزندان و کودکان، آزادی بی حد و حصر برای فرزندان و امکان استفاده از تمام ابزار و امکانات بدون هیچگونه نظارتی از طرف خانواده و اینها تنها خلاصه ای از مجموعه اقدامات حاصل از سند ۲۰۳۰ در راستای مزدور پروری برای غرب در جهت رسیدن به اهدافش یعنی براندازی انقلاب اسلامی و جالب تر هزینه کرد از اموال و نیروی انسانی بیت المال و گزارش سالیانه پیشرفت اهداف تماما غربی در کشور به سازمان های بین المللی است.

 

دهبان نژادیان افزود:اینها مصادیق مختصری از عواقب امضای سند ۲۰۳۰ در حوزه آموزش است.

 

این فعال و آگاه به مسائل اجتماعی جامعه تصریح کرد:حمایت از اقشار آسیب پذیر و تهدید شونده را در دستور کار قرار می دهند اما تفسیر غرب از این قشر همجنسبازان را هم شامل می شود،به حمایت از زنان و تساوی جنسیتی هم تاکید دارد اما اساسا این نگاه بر پایه نگاه فمنیستی بنا شده است،حمایت از مبارزه با تروریسیم می کند اما تعریفشان از ترورسیم شامل جنبش های آزادی بخش نظیر حزب الله لبنان وسایر نهضت های انقلابی جهان است در صورتی که در این تفسیر داعش و امثالهم جایی ندارند.

 

وی افزود:نکته جالب اینجاست که از مبارزه با پولشویی صحبت می کنند در صورتی که بانک های جهانی بنگاه پولشویی جهانند،شعار کمک برای پیشرفت تکنولوژی را می دهند در صورتی که چندین دانشمند فیزیک دان ما را به شهادت رساندند.

 

دهبان نژادیان خاطرنشان کرد:نکته قابل تامل تاکید به ایجاد بانک اطلاعاتی و بارگذاری تمامی اطلاعات آموزشی،صنعتی،کشاورزی و سایر حوزه ها برای تقویت حاکمیت جهانی از مهترین مطالبات در این سند است که صریحا به آن تاکید شده است، همان چیزی که دقیقا زمینه سلطه بیگانگان را بر هر کشوری و به طور خاص برای کشور اسلامی ایران، فراهم می کند.

 

 وی با بیان اینکه این قرارداد خلاف قواعد قرآن از جمله نفی سبیل است.

 

دهبان نژادیان خاطرنشان کرد:اساسا امضا و پس از آن تعهد و الزام های مترتب حاصل از این سند توسط دولت بدون طی کردن مسیر قانونی و گذشتن از  فیلترهای قانونی از جمله مجلس شورای اسلامی،شورای نگهبان و شورای عالی انقلاب فرهنگی خود دلیل محکمی بر عدم مشروعیت این سند است که حقوق دانان به صورت مفصل به این مهم پرداختند،لذا به صورت گذرا به چند مورد از اشکالات حقوقی وارد بر سند اشاره می شود.

 

وی ادامه داد:فرآیندهایی که دولت‌ها برای اعلام رضایت در قبال ملتزم شدن به یک تعهد بین المللی باید طی کنند، در حقوق داخلی تعریف می‌شوند. بر این اساس اصول ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص قراردادها و توافقنامه‌های بین المللی الزام می‌کند که کلیه عهدنامه‌ها، مقاوله‌نامه‌ها، قراردادها و موافقت‌نامه‌های بین‌المللی میان دولت ایران با سایر دولت‌ها و همچنین پیمان‌های مربوط به اتحادیه‌های بین‌المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسند و سپس رئیس جمهور یا نماینده قانونی او آن‌ها را امضا کند.

 

دهبان نژادیان ادامه داد:عدم دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی‌ترین نهاد سیاستگذار و تنظیم کننده فرهنگی کشور ، در جریان امضای سند مذکور توسط دولت،عدم دخالت سایر نهادهای تخصصی مانند شورای عالی آموزش پرورش که صلاحیت بررسى طرح‌ها و لوایح قانونى مربوط به آموزش و پرورش، قبل از طرح در مجلس شوراى اسلامى را دارد و چندین مشکل اساسی دیگر که همانطور که عرض شد حقوقدانان در این زمینه مفصل بدان پرداختند.

 

این فعال دانشجویی استان تصریح کرد:در کنار ایرادات بیان شده در فرایند تصویب سند، این سند دارای ایرادات ماهوی فراوانی است که با ارزش‌های اسلامی و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مغایرت یا تعارض دارد که با دقیق شدن در محتوا و اهداف اصلی و فرعی سند تا حدودی در قسمت های قبلی صحبت بدان پرداخته شد.

 

دهبان نژادیان گفت:ده ها ایراد دیگر در متن سند وارد است که امضا کنندگان آن یا متن سند را نخواندند یا خواندند و نفهمیدند یا فهمیدند و آگاهانه خیانت کردند؟چرا که اجرای این سند به مثابه تلاش در جهت تغییر سبک زندگی ایرانی-اسلامی به سبک زندگی غربی و از آن طریق تغییر حاکمیت اسلامی است .

 

وی در پایان گفت: ضرورت مطالبه مردم و به خصوص قشر نخبگانی و انقلابی برای ورود جدی دستگاه های مربوطه به خصوص مجلس شورای اسلامی برای جلوگیری تمام و کمال از اجرای این سند و مختوم شدن این سند استعماری از اهم مهمات است.

 

انتهای پیام/

تبلیغات سروش زیر خبر
کلیدواژه
نظرات | 0 نظر
captcha
تمامی حقوق این سایت محفوظ و متعلق به “ صبح زاگرس” ما می باشد.