رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-06-15 14:46 شماره خبر : 244 https://sobhezagros.ir/short/4LB0V 0
استاندار کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از برپایی ۲۶ موکب فعال در عراق و 32موکب درکشور به همت کهگیلویه و بویراحمدی ها خبرداد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس بیان داشت: محبت اهل‌بیت و سیدالشهدا ویارانش در دل‌ها می‌جوشد همچنین دل مؤمنین مملو از عشق به اهل بین بخصوص سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) است.

وی افزود: عاشورا یادآور ایثار و رشادت‌های امام حسین (ع) ویاران باوفایش است و به همین مناسب نیز اربعین نیز با حزن و اندوه برای سیدالشهدا همراه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: عشقی که در دل مؤمنین و عاشقان اهل‌بیت است در روز اربعین برای سیدالشهدا می‌جوشد همچنین روز اربعین در سراسر جهان عاشقان سیدالشهدا در این روزبه یاد رشادت‌های امام حسین (ع) ویارانش در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی افزود: در مناطق نجف و کربلا شیعیان اباعبدالله به راه می‌افتند همچنین از کشور عزیزمان ایران حتی از آمریکا تا اروپا و آفریقا نیز در این مراسم باشکوه شرکت می‌کنند.

احمدزاده اذعان کرد: مردم از سراسر جهان سعی می‌کنند در اربعین خود را به کربلا برسانند و بعد از سخنان مقام معظم رهبری در خصوص جدی‌گرفتن مراسم اربعین حسینی شیعیان جهان سعی می‌کنند خود را از مناطق مختلف جهان به کربلا برسانند و در این مراسم باشکوه شرکت کنند.


وی خاطرنشان کرد: آمدن همه امت اسلامی به کربلا کار سختی است و به همین خاطر عده زیادی نمی‌توانند خود را به کربلا برسانند بااین‌حال جمعیتی ۲۰ میلیونی در کربلا حضور پیدا می‌کنند و آن‌های که نمی‌تواند با پویش‌های مردمی که را می‌افتد مثل حرکت مردم یاسوج پیاده‌روی‌های این‌چنین را در مناطق مختلف کشور باشکوه هرچه‌تمام‌تر برگزار می‌کنند.


وی گفت: شاهد آن هستیم که مردم ولایت‌مدار یاسوج با حضور باشکوه خود در اربعین حسینی و حضور در پیاده‌روی به سمت امامزاده مختار استقبال باشکوهی را انجام دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در مسیر اربعین موکب‌های فراوانی وجود دارد و در خود کشور عراق بیش از ۷۰ هزار موکب وجود دارد.

 وی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در عراق ۲۶ موکب فعال دارد و در خود استان تا مرز عراق نیز ۳۲ موکب بر پا کرده است.

 

احمدزاده عنوان کرد: موکب‌های استان فعال و در حال خدمات‌رسانی به زائرین سیدالشهدا هستند و خدمت‌رسانی در مسیرهای نجف تا کربلا همچنین در داخل کشور تا مرز نیز فعال و در حال خدمت‌رسانی به دلدادگان امام حسین (ع) هستند.

وی در پایان با تقدیر از تمام کسانی که در این موکب‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند بیان داشت: از مردم خون‌گرم استان کهگیلویه و بویراحمد که در این مرکب‌ها فعال هستند تشکر می‌کنم.

 
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار