رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/02/30 Sunday - 2024 19 May الأحد ، 11 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 12:02 شماره خبر : 3877 https://sobhezagros.ir/short/4O9OZ 0
به همت بسیج سازندگی سپاه فتح؛

مسئول بسیج‌سازندگی سپاه‌فتح گفت:در راستای کنگره ملی دوهزار شهید استان، ۲هزار جهیزیه هر یک با نام یک شهید توزیع می‌شود که هم اکنون ۱هزار جهیزیه تقدیم شده و تا پایان کنگره و شهریورماه ۱هزار مورددیگر هدیه داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»صبح امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ ماه نشست خبری بسیج سازندگی سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد.

سرهنگ حسن رضایی در این نشست با گرامیداشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته معلم گفت: آموزش و پرورش می تواند تمدن ساز باشد و یکی از پایه‌های تمدنی آموزش و پرورش است و معلمان در جامعه نقش انبیا را دارند که سرمنشا خیر و برکت برای جامعه هستند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح به ۱۷ اردیبهشت ماه و تشکیل بسیج سازندگی در سال ۷۹ پرداخت و گفت: بسیج سازندگی با تفکر‌ جهادی در بخش عمرانی، فرهنگی، جهادی و... در شهر و روستا خدمت رسانی دارد.

هفتاد برنامه شاخص بسیج سازندگی در کهگیلویه وبویراحمد

وی به برنامه‌های بسیج سازندگی در این هفته پرداخت و گفت: در هفته بسیج سازندگی بیش از ۷۰ برنامه داریم و چون استان ما بیش از ۱۰ درصد آب‌های کشور را تامین می‌کند و نتوانستیم بهره کافی را ببریم امروز تامین آب شرب برای روستاهای کهگیلویه و بویراحمد یکی از دغدغه‌ها و اولویت‌ها است در همین راستا با همکاری آب و فاضلاب حدود ۱۲۰ روستا آب شرب آنها تامین و هم اکنون در روستاهای شهرستان باشت و بهمئی در حال آب رسانی هستیم.

۲هزار جهیزیه به یاد شهدای کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع می‌شود

وی بابیان اینکه آب رسانی یکی از اولویت‌های مهم است گفت: طرح آبخیز داری برای کشاورزی با همکاری دولت از طریق انعقاد قرارداد جهت موضوعات کشاورزی دنبال شده است.

۲ هزار جهیزیه به یاد دو اه هزار شهید توزیع می شود

رضایی به برگزاری کنگره ملی شهدا اشاره کرد و ادامه داد: دومین کنگره ملی شهدا کهگیلویه و بویراحمد با ۲ هزار شهید داریم که ۲ هزار جهیزیه هر یک با نام یک شهید توزیع می‌شود که هم اکنون ۱ هزار جهیزیه تقدیم شده و تا پایان کنگره و شهریورماه ۱ هزار مورد دیگر هدیه داده می شود.

وی افزود: در ایام نوروز بیش از ۵ گروه جهادی برای سیل سیستان و بلوچستان اعزام شد و بیش از ۳۰ باب منزل، ۳۰ میلیارد اقلام مختلف روغن، برنج وسایل گرمایی و سرمایشی، پتو و ایزوگام داشتیم، اعزام گروه‌های جهادی برای پیشگیری و مشکلات سیل و همچنین برطرف کردن موانع و آب‌گرفتگی‌ها که این موضوع در شهر یاسوج و مارگون بعد از سیل بسیج سازندگی در بازگشایی معابر با شهرداری و راه و ترابری همکاری داشتند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح ابراز داشت : تعداد ۸۵ گروه جهادی در ایام نوروز داشتیم که در ۱۰ روز با خدمات مختلف آموزشی، عمرانی، پزشکی و دندانپزشکی و با بیش از ۵۰۰ جهادگر حضور داشتند از سوی دیگر رنگ آمیزی، بازسازی و ترمیم مدارس، مساجد و خانه عالم با ۳۰۰ باب، فعالیت گروه جهادی تحت عنوان پویش خانه دوست کجاست و توزیع ۲۰۰ هزار افطاری از طریق خیرین، اجرای طرح شهید عجمیان برای مدارس و دانش آموزان و‌ کمک به ترمیم مدارس، برگزاری انتخابات مجمع جهادگران شهرستان که از بین گروه‌های جهادی انتخاب و نماینده مجمع از بین آنها انتخاب و در مجمع کشوری معرفی و تصمیم سازی می کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه کمک‌های مومنانه ۳۰۶ دستگاه تبلت بین دانش آموزان محروم توزیع شد، ادامه داد: ۲۱۱۵ بسته لوازم تحریر، ۱۶ هزار بسته معیشتی،آزادی ۳۰ زندانی غیرعمد، معرفی برترین‌های جهادی، سرکشی مداوم از گروه های جهادی، کاشت بیش از ۵۷ هزار نهال مثمر و غیر مثمر در سطح استان در راستای فرامین رهبری معظم انقلاب برای کاشت ۴ میلیارد در یک سال که حدود ۱ میلیون نهال سهم بسیج سازندگی سپاه فتح و تا اکنون بوده که حدود ۵۷ هزار کاشت و آماده واگذاری درخت غیر مثمر هستیم.

راه اندازی ۷۰۸ صندوق خرد و خانگی با ۸۲ تعاونی
 
رضایی به راه اندازی ۷۰۸ صندوق خرد و خانگی با ۸۲ تعاونی که تسهیلات خوبی به خانواده ها پرداخت می‌کنند اشاره کرد و گفت: تعداد اعضای صندوق بیش از ۳۱ هزار نفر هستند و در بحث تسهیلات آموزش و حمایت داریم که مبلغ از ۱۵۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون تومان است و اگر طرح توجیهی باشد تا ۴ میلیارد تومان پرداخت می‌شود‌ و این پرداخت در حوزه کشاورزی، دامداری، صنایع دستی، خیاطی و همه بخش‌ها را شامل می‌شود.

۲هزار جهیزیه به یاد شهدای کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع می‌شود

وی ادامه داد: بیش از ۷ هزار فقره وام اشتغال داشتیم که بخشی از آنها در حوزه جهاد روشنایی و پنل روشنایی با ۷۱ مورد در شهرستان بویراحمد توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه فتح ادامه داد: در حوزه عمرانی علاوه بر آب رسانی تکمیل پروژه های دولت با تعداد ۱۰ مورد مصلی، تکمیل فاز کتاب خانه چرام و لیکک، تکمیل چمن مصنوعی، تشکیل اورژانس بین جاده‌ای در موشمی و زیلایی، حدود ۵۰ پروژه و خاک برداری، تکمیل فرهنگسرای لنده، پایگاه سلامت مادوان، تکمیل آب شرب حدود ۲۶۱ کیلومتر، احداث یک باب پمپاژ آب و آب رسانی به ۱۲۲ روستا انجام شد.

خدمات عام المنفعه بسیج سازندگی به محرومان

رضایی گفت: برای مواقع بحرانی و خطر با مدیریت بحران، آموزش و پرورش، نوسازی مدارس همکاری داشتیم که احداث کانال هدایت آب و سیلاب با ۳۴ میلیارد ریال، تامین قیر رایگان در اختیار دستگاه متولی برای آسفالت روستایی و بین مزارع که بالغ بر ۱ هزار تن به راهداری و بنیاد شهید و نیروی انتظامی تقدیم شد، بالغ بر ۴ هزار رول ایزگام به مردم محروم استان، ساخت مسکن مددجویان با ۷۰ باب و بالغ بر ۸ میلیارد تومان، توزیع ۵۵۷ تن سیمان به محرومان برای ساخت مسکن و بیشتر از ۷۰ درصد یادمان شهدا زیر کار رفته و یادمان شهدای باشت و فاز دوم یاسوج، توجه به یادمان سی سخت و دهدشت را داریم، ۵ کتابخانه با ۷۵ درصد پیشرفت ، بیش از ۵ خانه عالم که ۴ مورد تکمیل شده و ۵۰۰ تابلو شهید قرار است نصب شود، تهیه شناسنامه روستاهای دارای شهید و نصب اطلاعات آنها در ورودی‌ها از دیگر اقدامات است.

۲هزار جهیزیه به یاد شهدای کهگیلویه‌وبویراحمد توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه دهستان سیوکی بیشترین اعزام رزمنده به دفاع مقدس را داشته است گفت: در این دهستان پروژه آب انجام شده، زمین چمن مصنوعی ایجاد و تا پایان کنگره شهدا خدمت رسانی ادامه دارد و همچنین در ده برافتاب، دیشموک، دیل گچساران خدمات ویژه ای ذیل برنامه ملی کنگره شهدا خواهیم داشت.

ورود بسیج سازندگی برای مقابله با پروانه های جوانه خوار بلوط
 
وی به جلسات مختلف با منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی برای جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه پروانه برگ خوار در باشت حضور داشتیم و جلسات مختلفی با منابع طبیعی و جهاد دانشگاهی صورت گرفت که در این جلسه تصمیم گرفته شد از محلول پاشی پرهیز شود و باید موضوع مقابله بیولوژیکی در دست اقدام باشد و مطالعات همچنان ادامه دارد، ضمن اینکه در ارتفاعات بالای ۱۵۰۰ متر اثری از این آفت دیگر گزارش نشده بود.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار