رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1402-06-23 18:57 شماره خبر : 327 https://sobhezagros.ir/short/VdRA4 0
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبرداد:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اضافه شدن ۱۲۰ فضای آموزشی جدید در اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ به مدارس استان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و اطلاع رسانی صبح زاگرس؛ سید علی احمدزاده در نشست شورای آموزش‌وپرورش استان گفت: این فضاهای آموزشی در مناطق ۱۳ گانه استان در قالب ۳۴۵ کلاس درس بااعتباری بالغ‌بر 400 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان اظهار داشت: ۹۵۰ میلیارد تومان در دور دوم سفر برای مدرسه‌سازی به استان اختصاص‌یافته که یک حرکت تحول سازی در این حوزه ایجاد خواهد کرد.

احمدزاده بابیان اینکه جریان مدرسه‌سازی دائمی و باید برمدار حرکت باشد عنوان کرد: ۴۸۵ مدرسه سنگی در استان داریم و باید به‌سرعت کار شود تا مدرسه‌های نو جایگزین مدارس سنگی و فرسوده شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد با آینده‌نگری برنامه‌ریزی برای اینکه مشکلات و کمبودهای مدارس رفع شوند همزمان باید مدارس در دست اجرا، آماده برای اجرا و افتتاحیه داشته باشید.

احمدزاده به تدوین طرح جامع ای از نیاز فضاهای آموزشی در همه نقاط استان تأکید کرد و ابراز داشت در هیچ برهه‌ای از زمان نباید وقفه‌ای در پروژه مدرسه‌سازی و یا احداث فضای آموزشی استان به وجود آید.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش به حجم بالای تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان و کمبود فضای آموزشی در همین منطقه اشاره کرد و گفت: امروز در این شهرستان با مشکل جدی کمبود فضای آموزشی مواجه هستیم درحالی‌که درگذشته فضای آموزشی به غیر آموزش‌وپرورش واگذارشده است.

 احمدزاده با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر گفت از مدیرکل آموزش‌وپرورش، نوسازی مدارس و سایر مدیران مرتبط با موضوع تعلیم و تربیت می‌خواهم طوری برنامه‌ریزی کنند که در آغاز سال تحصیلی مشکلات مدارس را به حداقل برسانیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بابیان اینکه برخی کارها نیازمند مدیریت است، گفت: اینکه فکر کنیم بدون اعتبار نمی‌توانیم تحول ایجاد کنیم امر معقولی است اما مبنای تحولات همیشه اقتصادی نبوده بلکه تفکر خوب است و اگر بتوانیم این مهم را حاکم کنیم بسیاری از برنامه‌ها را می‌توانیم بدون اعتبارات سنگین انجام دهیم و موفق شویم.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان گفت: خیلی از مشکلاتی که در جامعه با آن دست‌به‌گریبان هستیم نبود انسجام در کارها است آموزش‌وپرورش دستگاهی مهم، زیربنایی، تحول‌آفرین و گسترده است اگر انسجام و بهره‌وری به‌خوبی در این اداره شکل بگیرد علاوه بر اینکه راندمان کار افزایش می‌یابد جلوی هدر رفت‌ها را می‌توان گرفت.

احمدزاده تأکید کرد: آموزش‌وپرورش بر روی بهره‌وری حساب باز کند و از اعتباراتی که در اختیار دارد نهایت استفاده را ببرد، ضمن اینکه از آموزش‌وپرورش حمایت می‌کنیم اما انتظار داریم با همین اعتبارات اولیه‌ای که در اختیار دارد میدانی و عملیاتی پای‌کار باشد. احمدزاده از آموزش‌وپرورش خواست کار گسترده‌ای انجام دهد و گزارش دهند که کجای کار هستیم و چه مواردی را نیاز داریم.

رئیس شورای آموزش‌وپرورش استان عنوان کرد: تیم آموزش‌وپرورش پای‌کار باشد و از مدارس مناطق مختلف سرکشی کنند و به من گزارش دهند که این تعداد مدرسه این امکانات را نیاز دارند تا آنچه موردنیاز مدارس است را تهیه و در اختیارشان قرار دهیم.

احمدزاده با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها آماده بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شوند، گفت: دشمن کمر همت بسته تا درروند آموزشی کشور اختلال ایجاد کند لذا از معلمان و اساتید می‌خواهم پای‌کار باشند و اجازه این توطئه‌ را به دشمنان ندهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار سرکشی مدیران مرتبط مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد و گفت: خودم هم از مرکز آموزشی استان بازدید می‌کنم تا از نزدیک در جریان وضعیت آموزشی قرار بگیرم.

احمدزاده بابیان اینکه از اول مهرماه همه مسئولان در کنار دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب باشند، گفت: همه امکانات استان برای بازگشایی باشکوه مدارس و نظام تعلیم و تربیت بسیج شود. استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان گاز، برق، آب و مخابرات هرجایی که فضاهای آموزشی نیازمند کمک، همکاری و ارائه خدمات هستند اولویت کار قرار دهند.

وی عنوان کرد: برای تأمین سرویس مدارس، دانشگاه‌ها و روان‌سازی ترافیک و ایجاد امنیت در سال تحصیلی جدید شهرداری‌ها، حمل‌ونقل، نیروی انتظامی و دستگاه‌های مرتبط همکاری جدی داشته باشند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار