رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 10:45 شماره خبر : 7751 https://sobhezagros.ir/short/NDbOr 0
مطالبه بر زمین مانده مردم بهمئی؛

لیکک مرکز شهرستان بهمئی فاقد پایانه مسافربری جهت جابجایی مسافران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ نبود پایانه مسافربری در شهر لیکک و جابه‌جایی مسافران برون‌شهری، شهروندان این شهر را با مشکلاتی روبه‌رو کرد.

ازجمله خدمات شهری در هر شهرستانی جابه‌جایی امن مسافران برون‌شهری است که باید توسط شرکت‌های تأیید شده مسافربری و در پایانه صورت گیرد.

در شهر لیکک خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه نظارتی اقدام به جابه‌جایی مسافران می‌کنند که دراین‌بین امنیت جانی و مالی برای مسافران وجود ندارد و در سال، چند کشته و زخمی حاصل این بی‌برنامگی است.

 نداشتن پایانه مسافربری در این شهر باعث شد که ماشین‌های شخصی در حاشیه میدان‌های شهر اقدام به سوارکردن مسافران نمایند، این وضعیت برای مردم و مسافران قابل‌تحمل نیست.

حال با این منوال در چند سال گذشته پایانه مسافربری شهری لیکک به بهره‌برداری رسید که به خاطر عدم کارشناسی مناسب در انتخاب جایگاه آن، مسافرین و رانندگان از آن استقبال نکردند و در حال حاضر به‌عنوان منزل مسکونی از آن استفاده می‌شود.

وضعیت کنونی جایگاه مسافرکش‌ها در شهر لیکک مشکلات زیادی را برای شهروندان این شهر به وجود آورده و روزانه خیابان اصلی شهر لیکک توسط ماشین‌های بین‌شهری مسدود می‌شود که هم رانندگان، هم مسافرین و هم شهروندان از این وضعیت ناراضی هستند.

یکی از رانندگان گفت: ما در خیابان‌های اصلی شهر و بدون هیچ‌گونه امکانات رفاهی مسافرکشی می‌کنیم که نه آب آشامیدنی، نه سرویس بهداشتی و نه جایگاهی مناسب برای استراحت داریم.

یکی دیگر از رانندگان از نبود پارکینگ مناسب برای خودروها گلایه دارد و می‌گوید: به علت نبود پارکینگ مناسب خودروها را در وسط خیابان پارک می‌کنیم که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای شهروندان و مغازه‌داران، به‌خاطر ایجاد بی‌نظمی در وسط شهر روزانه توسط پلیس راهنمایی‌ورانندگی جریمه می‌شویم.

مغازه‌داران و شهروندان نیز از ایجاد سد معبر مسافرکش‌ها و ایجاد اختلال در کسب‌وکار خود ابراز گلایه کردند و خواهان ساماندهی مسافرکش‌ها شدند.

شهرستان ۵۰ هزارنفری بهمئی فاقد پایانه جامع است، وجود شرکت مسافربری به شکل گاراژ قدیمی زیبنده مردم شهرستان بهمئی نیست. برای تردد به بهبهان، یاسوج، اهواز و شهرهای دیگر هم‌محلی در حد گاراژ وجود دارد.

مردم این شهرستان که قصد مسافرت به دیگر استان‌های کشور را نیز دارند برای این کار باید به شهرستان‌های مجاور مراجعه کنند و از طریق این شهرستان‌ها اقدام به خرید بلیط مسافرتی کنند، مسافران در این شهرستان به دلیل نبود پایانه مسافربری با مشکل رفت‌و‌آمد روبرو هستند.

مردم این شهرستان برای سفر به دیگر استان‌ها نیازمند دریافت خدمات حمل‌ونقل و پایانه مسافربری اتوبوس هستند ولی این شهر از داشتن پایانه مسافربری محروم است.

احداث ترمینالی مجهز در این شهرستان، مطالبه اصلی مردم است و نقش مهمی در توسعه و رونق منطقه را ایفا خواهد کرد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار