رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کوهنوردی به عنوان یک ورزش فعّال و شیرین ترکیبی از فواید بسیار برای بدن و ذهن ارائه می‌دهد. این فعالیت، علاوه بر تقویت عضلات و بهبود سیستم قلبی - عروقی، به افزایش انعطاف‌پذیری و کاهش وزن کمک می‌کند؛ همچنین، در محیط طبیعت کوهستانی، افراد به آرامش و آرام‌بخشی خاصی مواجه شده و از تأثیرات مثبت آن بر روحیه و استرس بهره‌مند می‌شوند.

همچنین، کوهنوردی باعث تقویت تمرکز و توجه، افزایش اعتمادبه‌نفس، تجربه ذهنی خاص، و افزایش خلاقیت می‌شود؛ در کل، کوهنوردی به‌عنوان یک تجربه جذاب و بهبود بخش برای تن و روح، ابعاد متعددی از سلامت را لمس می‌کند.

مسیر کوهنوردی در شهر یاسوج که ابتدای آن از میدان کوهنورد شروع می‌شود و مقصد آن قله دو گوش است از کوچک‌ترین امکانات اولیه هم برخوردار نیست.

این مسیر که به نام جاده سلامت، یا همان مسیر پیاده‌روی کوهنوردی یاسوج شهره بوده قریب به کمتر از یک سال پیش در مرکز استان به طور رسمی آغاز به کارکرده است، اما همچنان بدون امکانات اولیه بوده و به حال خود رها شده است.

خبرنگار ما با حضور در مسیر کوهنوردی ضمن بررسی میدانی پای درد دل تعدادی از کوهنوردان نشست که هر کدام از آنها گلایه‌هایی را مطرح کردند، یکی از کوهنوردان به نبود سرویس بهداشتی در این مسیر گله‌مند بود.

یکی دیگر از کوهنوردان با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد همه جاذبه‌های لازم را جهت پذیرایی از گردشگران دارد؛ اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم نمی‌توانیم از این ظرفیت استفاده لازم را ببریم، وی در ادامه گفت؛ به‌ عنوان‌ مثال نبود نقشه راه در ابتدای مسیر و تابلوهای راهنما در طول مسیر کوهنوردی معضلی است که باید متولیان مربوطه نسبت به تهیه آن اقدام کنند.

یکی دیگر از کوهنوردان نبود سطل زباله در طول مسیر، نبود دست‌گیره در صخره‌های کوه دوگوش و مستقر نشدن گروه امدادونجات در مسیر کوهنوردی را مطرح کرد و خواستار برطرف کردن این موارد شد.

حال می‌طلبد متولیان مربوطه نسبت به برطرف‌کردن موارد فوق اقدامات لازم را انجام دهند و باعث رضایتمندی شهروندان بخصوص کوهنوردان شوند.

تصاویر تکمیلی

1403-07-14 11:46 شماره خبر : 7734 https://sobhezagros.ir/short/e8rRm 0
نظرات