رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
صبح زاگرس گزارش می‌دهد:

آنچه این روزها بیشتر از هرزمانی مردم را آزار می‌دهد بحث افزایش و حتی تفاوت در اجاره‌ها و رهن منازل مسکونی در لنده و شهرستان‌های همجوار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» توسعه فضاهای شهری و افزایش بی‌رویه جمعیت در شهرها باعث افزایش رکود مسکن نیز شده است چرا که حجم تقاضا زیاد شده است و میزان موجودی مسکن برای شهروندان کمتر از تقاضاها است.

این مشکل در چند سال گذشته به واسطه انحصارطلبی بانک‌ها و عدم پرداخت تسهیلات بانکی به اقشار مختلف به‌خصوص در حوزه ساخت مسکن و کاهش شدید سهمیه ساخت‌وساز باعث شده است تا بازار مسکن با رکودی جدی مواجه شود.

کمبود مسکن در شهرستان کوچکی همانند لنده باعث افزایش چندین برابری اجاره‌بها و حتی قیمت ملک در این شهرستان شده است.

هزینه رهن و اجاره مغازه‌ای در مرکز شهرلنده از ۱۰۰ میلیون رهن و اجاره ماهیانه ۳ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان رهن و ۵ تا ۷ میلیون تومان اجاره ماهیانه رسیده است که حقیقتاً داد مستاجرین و کسبه بازار را درآورده است.

از طرف دیگر هزینه رهن و اجاره‌بها یک منزل مسکونی ۱۱۰ متری با ۸۰ میلیون رهن و اجاره ماهیانه ۲ میلیون با افزایش چشمگیر ۱۵۰ میلیون تومان با ماهی ۴ میلیون تومان رسیده است که حقیقتاً داد مستأجرین را درآورده است.

بحث نظارت بر بازار مسکن و اجاره‌بها در سطح شهرستان لنده یکی از نیازهای ضروری راه و شهرسازی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: در بحث نظارت بر بنگاه‌های املاک در شهرستان به‌صورت دوره‌ای و ماهیانه نظارت کافی از طریق تیم‌های بازرسی صورت می گیرد.

حسین انجام گفت: تمام قراردادهای اجاره و رهن باید در سامانه‌های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی ثبت شوند؛ ولی متاسفانه برخی مالکان حاضر به ثبت قرارداد در بنگاه‌ها نیستند.

وی افزود: این موضوع یک تخلف آشکار است و همین موضوع باعث شده است تا مالک هر نرخی که خودش تعیین می‌کند را به مستأجر تحمیل کند.

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنده گفت: بیشتر نرخ‌های تعیین شده توسط مالکان غیرکارشناسی است چرا که قیمت‌ها باید بر اساس آیتم‌های قانونی تعیین شوند که متاسفانه چنین اقدامی صورت نمی‌گیرد.

انتهای خبر

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار