رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
یک مطالبه روستایی؛

روستاییان باگ از توابع بخش پاتاوه دنا از اجرای ناقص طرح هادی در محل سکونتی خود گلایه داشته و خواستار رسیدگی مسئولان شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح زاگرس؛طرح هادی، مهمترین ابزار توسعه مناطق روستایی است و کالبد سکونتگاه‌های روستایی را در بخش‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مورد توجه ویژه قرار می‌دهد.

براساس اظهارات مطرح شده طرح هادی روستایی در یک هزار و ۷۲۰ روستای دارای سکنه در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجرا است و براساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در تمامی ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان طرح هادی روستایی اجرا شده است.


اجرای طرح هادی در روستاها موجب می شود زمینه مناسب برای مسئولان محلی برای اجرای زیر ساخت‌ها از جمله آبرسانی، گازرسانی و دیگر امکانات رفاهی فراهم شود تا روستاییان از طریق رشد و پیشرفت در مناطق روستایی از محرومیت و توسعه نیافتگی نجات پیدا کنند و با وجود توسعه امکانات از مهاجرت به شهرها جلوگیری شود.

 

طرح هادی روستایی در ۵۰۵ روستای دارای طرح هادی در کهگیلویه و بویراحمد کار زیرسازی، جدول کشی و بهسازی معابر به صورت طرح هادی ۱۰ ساله انجام گرفته است.



در کنار تلاش‌های صورت گرفته براساس گزارش‌های دریافتی طرح هادی روستایی در روستای باگ از توابع بخش پاتاوه در شهرستان دنا به صورت کامل اجرا نشده است و روستاییان خواستار ورود متولیان مربوطه به این موضوع شدند.

 

در اثر عدم اجرای ناقص این طرح توسعه زیرساخت‌ها در این روستا با مشکل مواجه می‌شود و شهروندان در اثر این موضوع دچار مشکلات مختلفی خواهند شد.

 

این پایگاه خبری تماس‌هایی با مدیر کل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد داشت اما به علت عدم پاسخگویی نتیجه مشخصی در خصوص این موضوع دریافت نشد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار