رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-03 12:27 شماره خبر : 3163 https://sobhezagros.ir/short/VWPgm 0
گفتگوی عیدانه صبح زاگرس با خواننده خاطره‌ساز؛

محمد گلریز خواننده سرودهای خاطره انگیز انقلابی در گفتگوی عیدانه با صبح زاگرس از سالی که گذشت و برنامه‌هایش برای سال جدید سخن گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» فرا رسیدن سال جدید بهانه‌ای است تا با برخی از هنرمندان و چهره‌های محبوب مردم گفتگوهای عیدانه ای داشته باشیم که این بار به سراغ محمد گلریز خواننده سرودهای انقلابی و خاطره‌انگیز رفتیم و گفتگویی با وی انجام دادیم که مشروح آن در ادامه آمده است:

صبح زاگرس: سال 1402 برای شما چگونه گذشت؟

گلریز: همین‌که خداوند سلامتی به ما داد که می‌توانیم نفس بکشیم و در حد بضاعت خود در مسائل فرهنگی - هنری و در عرصه سرودهای انقلابی و حماسی می‌توانیم بخوانیم خدا را شکر می‌کنیم از این نظر برای خودم مثبت بود اما ازنظر مسائل فرهنگی، رسانه‌ای و تبلیغی کم‌کار کردیم.

 با توجه به این‌که مقام معظم رهبری تأکیددارند بر این مسئله که ما در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی هستیم اما به نظر من نقطه مقابل کمتر کارکردیم؛ و سال هزار و چهارصد و دو از این نظر ازنظر من که در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت می‌کنم مقداری کم‌کار شده است مسئولان باید بیشتر کار کنند.

خود رئیس‌جمهور هم در برخی صحبت‌ها تأکید بر فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب، حماسه و شهادت داشتند وقتی آدم در این ‌رابطه‌ها کم کار کند دشمن سوءاستفاده می‌کند و من فکر می‌کنم ما باید روی ایثار فداکاری جوان‌هایمان هم کار کنیم و باید فرهنگ دفاع مقدس و شهادت و انقلاب فعالیت بیشتری داشته باشیم از این نظر مقداری کم‌کاری شد که امیدواریم در سال هزار و چهارصد و سه جبران شود.

صبح زاگرس: در سالی که گذشت اتفاق خاصی در زندگی شخصی یا کاری شما رخ داد؟

گلریز: در عرصه کاری کارهای خوبی داشتم که از بابت آن‌ها خوشحالم از جمله برای یادواره شهدای خرم‌آباد کاری خواندم برنامه‌های زیادی در تلویزیون داشتم که خودم راضی بودم در مقاطع مختلف مانند مناسب مناسبت‌های مختلف مانند روز مادر دهه فجر فعالیت زیادی داشتم برخی شهرستان‌ها رفتم اجرای برنامه کردم و واقعاً خیلی خوشحال شدم وقتی مردم را می‌دیدم باوجود مشکلاتی که دارند با چه شوق‌وذوقی حضور پیدا می‌کردند و از انقلاب پشتیبانی کردند که جای تحسین دارد.

 مردم آمدند و یک‌بار دیگر نشان دادند عاشق ایران اسلامی هستند.

صبح زاگرس: برای سال آینده چه برنامه‌ای دارید؟

گلریز: ما بیشتر سعی می‌کنیم در عرصه فرهنگ و هنر فعالیت کنیم و آماده هستیم، شعار من همیشه این بود تابنده حقیر نفس دارم برای ایران و مردم ایران و انقلاب خواهم خواند. امیدوارم که خدا توفیق بدهد این راه را ادامه بدهیم اما پررنگ‌تر، امیدوارم مسئولان ما هم مقداری پشتیبانی کنند تا ما بتوانیم در سال هزار و چهارصد و سه فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را در بین جوانانمان زیاد کنیم چون واقعاً دشمنان در این‌ رابطه فعالیت می‌کند پول خرج می‌کند تبلیغ می‌کند و می‌خواهد این مسئله را در جوانان ما کم‌رنگ کند.

 ما باید دراین‌باره بیشتر کارکنیم و واقعاً مردم ما ایران را دوست دارند و امیدوارم مسئولان هم موفق باشند و مقدار بیکاری و معیشت روزمره مردم را جبران کنند امیدوارم سال هزار و چهارصد و سه اتفاقات خوبی بیفتد.

ما هم به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه هنر بتوانیم مردم را شاد و امیدوار کنیم چراکه با کارهای فرهنگی در عرصه‌های مختلف مانند موسیقی می‌توانیم انگیزه‌های مثبتی در آن‌ها به وجود بیاوریم.

صبح زاگرس: دیدار اخیر با رئیس‌جمهور چگونه بود؟

گلریز: خیلی خوب بود من آنجا صحبت کردم، گفتم همین‌که هنرمندان در عرصه‌های مختلف با رئیس‌جمهور دیدار می‌کنند و به حرف‌های آن‌ها گوش می‌دهد و پاسخ می‌دهد خیلی مهم است و تا اندازه‌ای که توان دارد مشکلات را برطرف کند.

شاید رئیس‌جمهور نتواند همه آن‌ها را پاسخ بدهد اما همین‌که وقت می‌گذارد و گوش می‌دهد خیلی مهم است و تا اندازه‌ای هم برخی‌ها را رفع‌ورجوع کرد امیدوارم دولت در سال جدید بتواند مشکلات بیشتری از هنرمندان را برطرف کند.

صبح زاگرس: یک آرزو یا دعا برای مردم ایران کنید.

گلریز: آرزو می‌کنم که مردم ایران در وهله اول سلامت و شاد باشند و ان‌شاءالله مسائل کاری و فرهنگی و اجتماعی برای مردم ایران به خوبی پیش برود؛ یک مسئله کلی و حساس این است که مردم ما مثل همیشه اتحاد، هم‌بستگی، همدلی و هم‌زبانی خود را حفظ کند چراکه موفقیت ایران عزیز ما با اتحاد و هم‌بستگی مردم گره خواهد خورد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار