رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزیده خطبه های نمازجمعه استان؛

ائمه جمعه کهگیلویه و بویراحمد در نمازجمعه این هفته با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، امریکا را متهم ردیف اول کشتار مردم فلسطین اعلام کردند.

به گزارش صبح زاگرس امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه اول نماز جمعه این شهر با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: پیامبر اسلام فرمود: هر انسانی بر روی زمین عملی انجام دهد، آن زمین در روز قیامت بر اعمال او شهادت می دهد، آن حضرت در روایتی دیگر می فرماید: هر مرد و زن در روی زمین خبر اعمال به اطلاع او خواهد رسید.


حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی صالح موسوی اعظم به ضرورت عدالت اشاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در تقسیم اموال و ثروت ها به عدالت رفتار می کرد و در تقسیم اموال به لزوم شهادت افراد تاکید می‌فرمود.


وی به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در روز قیامت مومنان با ائمه معصومین علیهم‌السلام و پیشوایان خود محشور می شوند اما عده ای دیگر با شیاطین محشور می شوند در روایت وجود دارد روز قیامت اگر انسان حتی سنگی را دوست داشته باشد با آن سنگ محشور می شود در آن زمان چهره ها با یکدیگر تفاوت دارد عده ای خوشحال و مسرور و عده ای دیگر در غم و اندوه هستند و این شرایط نتیجه اعمال خود انسان است.


وی در ادامه این خطبه به آیات دیگری از قرآن اشاره داشت و افزود: شاهدان دیگری بر اعمال انسان وجود دارد، شاهد اول خداوند متعال است و آگاه و شنوا نسبت به اعمال انسان است، شاهد دوم اعمال انسان، فرشتگان است که اعمال خوب و بد را ثبت می کنند؛ انتخابات را پیش رو داریم اگر به خاطر این موضوع صدها هزار  عیب به افراد می‌چسبانیم بنابراین باید از اظهار نظرها و صحبت های خودمان مراقبت کنیم.


حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی اعظم ادامه داد: در روایت وجود دارد حتی فرشتگان الهی تا ۷ ساعت به انسان از جانب خدا فرصت توبه داده است اگر توبه کرد می بخشد و اگر توبه نکرد گناه در نامه اعمالش ثبت خواهد شد.


وی ادامه داد: حتی روزها و ساعات، اعمال انسان را ثبت می کنند، در کنار شاهدان مختلف دست ها و پاها نسبت به اعمال انسان شهادت می دهند، در این بین اگر شهادت دروغ دهیم، تهمت روا داشته شود و قتل انجام شود همه آنها ثبت خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه دوم نماز جمعه شهر یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی گفت: خداوند تعالی بزرگترین نعمت که نعمت ولایت ائمه هدی است را به جامعه بشری عطا کرده است و هیچکدام از ما نمی توانند شکر نعمت های خداوند متعال را به جا آورند، نعمت ها با یکدیگر تفاوت دارند و نعمتی بالاتر از ائمه اطهار نیست و بایدتلاش کرد این نعمت ها را درک کرد و در صحنه زندگی روزمره آثار آن نمود و جلوه ای داشته باشد.



وی به سالروز رحلت حضرت معصومه (س) اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرزند امام، نوه امام و عمه امام است علاوه بر آن حضرت ویژگی هایی دارد که سبب شد ایشان را کریمه اهل بیت علیهم السلام بنامند، در زمان حضرت موسی بن جعفر عده ای سوال شرعی داشتند آن حضرت حضور نداشتند و در غیاب او حضرت معصومه جوابگوی سوالات بودند آن حضرت وقتی متوجه این موضوع شد فرمود: پدرش فدایش باشد هر آنچه جواب و پاسخ داده است متناسب با وحی بوده است.


امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: حضرت معصومه عالمه بوده و در روایت وجود دارد کسی که آن حضرت را از روی شناخت زیارت کند بهشت بر او واجب می شود.


وی به جنایات رژیم صهیونسیتی اشاره کرد و گفت: هر چند ما شعار بر علیه این رژیم صهیونسیتی سر می دهیم اما باید بدانیم این ملت مظلوم دچار فقر و مصیبت هستند و امکانات ندارند ما‌ امت مسلمانیم و شرف انسانی و وجدان داریم و باید به آنها کمک کنیم، امروز عرب های شکم باره و دروغگو خود را از قضیه فلسطین کنار کشیدند، بنابراین همه وظیفه کمک داریم، شک نداریم سیل جمعیت برای کمک به این ملت مظلوم مشاهده خواهد شد این قوم اغلب پیامبران را در طول تاریخ کشتند و امروز با قتل و کشتار، ملت فلسطین را از سرزمین خود آواره و سرزمین آنها را غصب کرده اند.

 

____________________________________

امام جمعه گچساران: آمریکا متهم ردیف اول کشتار مردم فلسطین است

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: امام علی علیه‌السلام در خصوص تقوا می‌فرمایند که اگر کسی اهل تقوا شد این انسان پشیمان نمی‌شود و اگر کسی اهل تقوا شد این انسان حسن عاقبت و عزت در دنیا و آخرت به او می‌رسد.

 

وی افزود: موفقیت و عظمت انسان درگرو خداترسی است و هر چه باور انسان به خداوند وسیع و تقویت شود به همان میزان گناه و معصیت از وجود انسان دور می‌شود، پس لازم است برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت مسئله تقوا را در تمام لحظات زندگی‌مان رعایت کنیم.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: دوشنبه هشتم آبان ماه سالروز شهادت دانش‌آموز 13 ساله، شهید محمدحسین فهمیده است، شهیدی که امام (ره) به ایشان لقب رهبر را عنایت کردند و این روز به‌عنوان روز نوجوان و هفته به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی نام‌گذاری شده است که به ارواح طیبه همه شهدا به‌ویژه شهدای دانش‌آموز درود می‌فرستیم.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: هفته بسیج دانش‌آموزی فرصتی است برای تجدید میثاق با آرمان‌های 36 هزار شهید دانش‌آموز است. دانش‌آموزان در مکتب روح‌الله و در مدرسه شهادت جانانه مشق عشق نوشتند و مسیر و مسلک ملکوتیان را یک‌شبه درنوردیدند. 36 هزار شهید دانش‌آموزی که عظیم‌ترین پشتوانه برای توسعه معرفت و معنویت در جامعه اسلامی به شمار می‌روند.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: شهدا بهترین الگو برای نسل جوان و نوجوان جامعه هستند، شهدایی که در دفاع از خاک و دفاع از ارزش‌های اسلامی جان‌فشانی کردند و انقلاب اسلامی با اعتماد کامل حضرت امام (ره) به بلوغ و نبوغ فکری و سیاسی و توانایی جوانان و نوجوانان شکل گرفت و همین عزیزان بودند که انقلاب را در بهمن 57 به پیروزی رساندند.

 

وی افزود: در دوران دفاع مقدس هم همین نوجوانان و جوانان بودند که حماسه‌ها خلق کردند و امروز جامعه دانش‌آموزی ما در برابر تهدیدات و ناملایمات همواره در خط مقدم هستند و لرزه بر اندام دشمن انداخته‌اند و هرجایی که دشمن دست به فتنه زده است توسط همین دانش‌آموزان و جوانان جامعه با شکست مواجه شده‌اند.

 

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: امروز دشمنان برای جنگ با جوانان و آینده‌سازان این مملکت تمام تجهیزات نرم خود را بکار گرفته‌اند و یاس و ناامیدی را در میان جوانان ما رواج می‌دهند، جوانان مملکت را مشغول حاشیه‌ها می‌کنند و از نام شهید فهمیده‌ها دور می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: امروز دشمن از نام شهید فهمیده هراس دارد و استکبار جهانی می‌داند که جوانان امروز ایران اسلامی الگویی همچون شهید فهمیده‌ها در دفاع از انقلاب و ولایت دارند.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه خاطرنشان کرد: امروز هم جوانان فلسطینی با الگو گیری از شهید فهمیده به مقابله با رژیم صهیونیستی پرداخته‌اند و همین جوانان فلسطینی با عملیات طوفان الاقصی لرزه بر اندام دشمنان انداخته‌اند و تمام دستگاه‌ها و سامانه‌های اطلاعاتی و امنیتی آن‌ها را از کار انداختند و رژم صهیونیستی را تحقیر کردند.

 

وی افزود: امروز رژیم صهیونیستی هولوکاست کودک کشی و نسل‌کشی به راه انداخته‌اند تا بگویند این جنگ به نفع آن‌ها تمام‌شده است آرزویی که به حول و قوه الهی محقق نخواهد شد. امروز ملت‌های آزاده دنیا می‌دانند که امریکا و اروپا متهم ردیف اول در جنایات صهیونیست‌ها در غزه هستند و رژیم اشغالگر قدس در حمله به بیمارستان‌ها و اماکن غیرنظامی فرماندهی می‌کنند.

 

امام‌جمعه گچساران گفت: این جنایات هر انسان آزاده‌ای در جهان را متأثر خواهد کرد صهیونیست‌ها می‌خواهند از مسلمانان انتقام بگیرند و مسلمانان شهر غزه را خالی کنند اما غزه ادامه خواهد داد چراکه تا استکبار وجود دارد مقاومت هم ادامه خواهد داشت.

 

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: حقوق بشری که جوامع غرب دنبال می‌کند حقوق بشر انسانی نیست چراکه خود حیوان هستند و حیوان‌صفت عمل می‌کنند. دشمنان بدانند اندیشه مقاومت و دفاع از مظلوم و مبارزه با ظالم از متن دین اسلام گرفته‌شده است و مسیر مقاومت تا نابودی کامل این غده سرطانی یعنی اسرائیل ادامه خواهد داشت.

 

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: دوشنبه هشتم آبان ماه‌روز پدافند غیرعامل نیز نام‌گذاری شده است و پدافند غیرعامل یعنی دفاع هنرمندانه بدون سلاح است یعنی تقویت و صیانت از زیرساخت‌ها حیاتی در مقابل تهدیدات دشمن که در سال 82 بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب شکل گرفت.

 

وی افزود: نقش‌آفرینی سازمان پدافند غیرعامل در ارتقای پایداری و امنیت ملی و بازدارندگی کشور در برابر تهدیدات بر هیچ‌کسی پوشیده نیست و این سازمان توانسته است در برابر تهدیدات موفق و پیروز و سربلند بیرون بیاید به‌طوری‌که دشمنان این نهاد را در لیست تحریم‌های سنگین قرار داده‌اند اما بااین‌وجود بنیه دفاعی کشورمان به‌عنوان یک الگو و نماد است و دشمن را به عقب‌نشینی وادار کرده است.

 

امام‌جمعه گچساران بیان کرد: علی‌رغم تحریم‌های شدید، امروز جمهوری اسلامی موشک‌های بالستیک دارد و ظرف کمتر از چند دقیقه به نقطه موردنظر می‌رسد و اما دشمنان جمهوری اسلامی بدانند دوران قلدری تمام‌شده است و اگر کسی بخواهد گوشه چشمی به این مملکت داشته باشد شکست خواهد خورد.

 

____________________________________________

امام جمعه چرام: فضای ضداستکباری دنیا مرهون تلاش های ایران مقتدر است

حجت الاسلام سید نورالله افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام گفت: يكي از نشانه هاي تقوا ، شكر نعمت است و در همه حال بايد شاكر نعمت هاي الهي باشيم و امروزه نظام جمهوري اسلامي ايران نعمتي بزرگ است و بايد شكر گذار اين نعمت باشيم.


امام جمعه چرام با بیان اینکه چرا عملیات طوفان الاقصی شکل گرفت، افزود: علتش  چند دهه کشتار و تحقیر فلسطین ها است. نتانیاهو با کفش وارد محراب مسجد الاقصی شد. قران ها را آتش زدند. منطقه بسته نظامی در شهرک های محل سکونت فلسطینی ها درست کردند و اجازه ورود و خروج به مردم فلسطینی را نمی دهند و چقدر زنان بارداری که به خاطر عدم اجازه خروج از شهرک در کنار جاده از بین رفتند یا فرزندان خویش را متولد کردند و این فرزندان جیل الحاجز نام گذاری شده است.


وی با بیان اینکه جهانبینی قران درباره این حوادث و اتفاقات تلخ را چگونه باید دید، ادامه داد: قران فرمود چه بسا حوادث تلخی که خیر شما در آن نهفته است. همانطور که با ظهور داعش، که تمام آن شر بود اما خداوند خیر در آن نهفته بود و قدرت مقاومت شکل گرفت و تیپ های مقاومت از پاکستان ،افغانستان ،سوریه ،عراق و..شکل گرفت و ظرفیت مقاومت را بروز کرد و در جنگ جهانی که استکبار کمک کار داعش بود شکست خوردند. قطعا اتحاد جهان اسلام و مردم آزاده دنیا یک گام مهم برای ظهور امام عصر (ع)  و نابودی اسراییل است.


افشار در خصوص علت بمباران غزه و مناطقی مثل بیمارستان ها و مساجد گفت: در روز هشتم جنگ اعلام شد، تا این لحظه بیش از ۶ هزار تن بمب بر سر مردم غزه فرو ریخته شده که چیزی معادل یک چهارم یک بمب اتمی است». با احتساب بمب‌های ریخته شده در ادامه جنگ می‌توان نتیجه گرفت که صهیونیست‌ها تاکنون معادل یک بمب اتمی را بر سر مردم غزه ریخته‌اند.


وی ادامه داد: صهیونیست ها به دنبال این هستند که ساکنین غزه را به سرزمین سینا در مصر و سپس به بخشی از اردن منتقل کنند. آنها تصور می‌کنند با حمایت آمریکا چنین سناریویی را پیش برند و قدس را کاملا یهودی نمایند.


افشار با بیان اینکه تحرک دستگاه دیپلماسی ایران در حمایت از مظلوم خوب بوده است، گفت: دیدارها و تماس های مکرر رئیس جمهور و وزیر امور خارجه قابل تقدیر است. قطعا فضای ضد استکباری ایحاد شده در دنیا بخش اصلی آن مرهون تلاش های ایران مقتدر است.


وی افزود: هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب‌رئیس ‌مجلس که برای شرکت یکصدوچهل و هفتمین نشست اتحادیه بین‌المجالس جهانی با شعار «اقدامات پارلمانی در جهت صلح، عدالت و ایجاد نهادهای قوی» و حضور در کمیته‌ها و برنامه‌های جانبی از ۱ تا ۵ آبان سال جاری در کشور آنگولا حضور یافته بود، دوشنبه‌شب گذشته در مراسم افتتاحیه این اجلاس شرکت کرد، دبیرکل اتحادیه بین‌المجالس آسیایی به ایراد سخن پرداخت و پس از آن دوارتو پاچکو رئیس ‌اتحادیه بین‌المجالس جهانی سخنرانی کرد که در آن نسبت به تحولات اخیر موضع یکجانبه به نفع رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد و گروه مقاومت فلسطین را یک گروه تروریستی عنوان کرد و در پی این اظهارات هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بسیاری از کشورها محل نشست را به نشان اعتراض ترک کردند.


افشار با بیان اینکه نکته مهم تحولات این روزهای غرب آسیا ، تغییر موازنه قدرت است، عنوان کرد: آمریکا و صهیونیست ها  که پنجه در پنجه قدرت هایی مثل شوروی و چین می انداخت و با موفقیت عقب می راند، حالا حریف خطرناک خود را مقاومت یمن و فلسطین می یابد و ناچار، وارد مصاف با آنها می شود و طبعا ضربه پذیر می شود و تازه هنوز ایران به طور مستقیم وارد جنگ نشده است.


وی ادامه داد: جکسون هینکل فعال سیاسی رسانه ای آمریکایی در یک توییت نوشت امپراتوری آمریکا در حال فرو پاشی است.

_____________________________

در حال تکمیل ...

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار