رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
چهارشنبه 1403/07/18 Wednesday - 2024 09 October الأربعاء ، 6 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی؛

روند کُند پرداخت تسهیلات فرزندآوری گلایه برخی از متقاضیان را به همراه داشته است به‌طوری‌که برخی از افراد باگذشت چند ماه از تولد فرزندشان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ زنگ خطر بحران جمعیتی مدت‌هاست به صدا درآمده است و آمارهای مسئولان و کارشناسان حکایت‌های ناگواری از سقوط شدید نرخ باروری در کشور دارد به‌گونه‌ای که آینده‌ای ترسناک برای جمعیت کشور ترسیم می‌کنند.

آینده‌ای که در آن نیمی از جمعیت کشور سالمند، مدارس خالی از کودکان و دانشگاه بدون دانشجو و خانه‌ها خالی از صفا و صمیمیت برگرفته از قهقهه کودکان است.

برای جلوگیری از تبدیل این روایت ترسناک به واقعیت سال‌ها است که موضوع‌ترمیم نرخ تولد با اجرای سیاست‌های تشویقی برای فرزندآوری از سوی مسئولان مطرح می‌شود اما این سیاست‌ها به‌خوبی اجرا نشد و روند کُند پرداخت تسهیلات فرزندآوری گلایه برخی از متقاضیان را به همراه داشته است.

بانک‌ها ازجمله دستگاه‌هایی هستند که در اجرای این سیاست‌های تشویقی نقش دارند اما انگار هنوز با ایفای نقش مؤثر خود در این بخش فاصله معناداری دارند به‌گونه‌ای که برخی از افراد باگذشت چند ماه از تولد فرزندشان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

این در حالی است که متقاضیان وام فرزندآوری با محدودیت زمانی ثبت‌نام تسهیلات فرزندآوری نیز مواجه‌اند تا جایی که در مدت اخیر بسیاری از متقاضیان این تسهیلات را با مشکل روبه‌رو کرده است؛ به‌طوری‌که برخی باگذشت چند ماه از تولد فرزندشان هنوز موفق به انتخاب بانک برای ارائه تسهیلات نشده‌اند.

در این طرح ناموفق برای اتصال به سامانه بارها با خطای سامانه مواجه می‌شویم و باید در طول روز چندین بار برای ثبت‌نام به کافینت‌ها مراجعه تا بتوان وارد سامانه شد که بعد از سختی وارد سامانه شدن هیچ بانکی برای ارائه این تسهیلات برای نمایش داده نمی‌شود و همچنان باید در انتظار ثبت‌نام تسهیلات فرزندآوری نشست.

حال بعد از دردسرهای ثبت‌نام باید ماه‌ها در انتظار معرفی به شعبه موردنظر نشست و پس از معرفی تازه هفت‌خوان بانک‌ها آغاز خواهد شد و دست‌های پشت پرده بانک‌ها اخیراً در کافی‌نت‌ها با پرداخت مبالغ یک‌میلیون تا پنج میلیون تومان نوبت ثبت‌نام را جلوتر می‌برند وعده‌ای هم مدت زیادی منتظر تصمیم بانک‌ها هستند که تا چندین ماه و حتی سال باید در نوبت تصمیم‌گیری بانک باشند.

امیدواریم با همکاری بانک مرکزی و مجلس شورای اسلامی راهکاری مشخص و تعیین‌کننده برای رفع مشکلات مردم در این حوزه انتخاب شود تا بلکه گره کور وام فرزند بالاخره باز شود.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار