رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
حادثه در کمین خودروها؛

یکی از نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد کمربندی یاسوج است که تصادفات منجر به فوتی در آن رخ داده است و ضرورت ساماندهی آن مضاعف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ یکی از راه‌های مهم کاهش تصادفاتی است که همه ساله در طول راه‌ها رخ می‌دهد و منجر به وارد آمدن خسارات اقتصادی و اجتماعی فراوان و جبران ناپذیری به کشورها می‌گردد شناسایی نقاط حادثه خیز است.

 

 تصادفات در نقاط حادثه خیز نه تنها خسارت‌های جانی بلکه خسارت‌های مالی و روانی بسیاری را سبب می‌شود بنابراین  تعداد قابل توجهی از این تصادفات در نقاط خاص و شناسایی شده‌ای به عنوان نقاط پرحادثه متمرکز شده‌اند که شناسایی و رفع مشکل این نقاط سبب کاهش تلفات خواهد شد.

 

استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط توپوگرافی و صعب‌العبور بودن نقاط حادثه خیز مختلفی دارد که در این سال‌های تلاش‌های مختلفی برای رفع آنها در دستور متولیان مروبطه قرار گرفته است تا شاهد کاهش تلفات در اثر نقاط حادثه‌خیز در استان باشیم.

 

یکی از این نقاط که در سال‎های گذشته تا امروز تلفات مختلفی را تجربه کرده است کمربندی یاسوج است، در این محور چندین تصادف منجر به فوت رخ داده است و ضرورت ساماندهی آمضاعف شده است تا نگرانی‌ها از تصادفات احتمالی کاهش پیدا کند و ترددی امن در این مسیر صورت گیرد.

 

مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه گفت: باند دوم کمربندی یاسوج از محور بابا میدان - یاسوج - سمیرم ۱۴ کیلومتر است که ۱۲ کیلومتر آن با پیشرفت ۶۰ درصدی در دست ساخت است.

وی با بیان اینکه مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل طرح ۱۵۰ میلیارد تومان است، گفت: کل مبلغ مورد نیاز جهت تکمیل کل کمربندی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان شامل پل بزرگ مختار، تقاطع غیر همسطح زردک و ۲ کیلومتر انتهای مسیر متصل به پلیس راه است.

راستا با اشاره به اینکه ۵ کیلومتر اول این محور به بهره‌برداری رسیده است، خاطرنشان کرد: ۷ کیلومتر دیگر در حال اجرای لایه روسازی برای آسفالت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: یکی از نقاط حادثه خیز در استان کهگیلویه و بویراحمد کمربندی یاسوج است که با احداث ۱۲ کیلومتر بزرگراه در این محور، علاوه بر اینکه تردد در مسیر‌ها به سهولت انجام می‌گیرد، تصادفات نیز کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار