رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/06/18 Sunday - 2024 08 September الأحد ، 5 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-08-27 20:56 شماره خبر : 1294 https://sobhezagros.ir/short/enGRV 0
درگفتگو با صبح زاگرس مطرح شد:

رئیس کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان چرام گفت: مهمترین مشکلات کتابخانه عمومی شهر چرام کمبود نیروی کتابدار و همچنین کافی نبودن فضای فیزیکی است.

زینب آبشار در گفتگو با پایگاه و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس با اشاره به سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ۲۳ تا ۳۰ آبان، گفت: قدمت تأسیس کتابخانه در شهرستان چرام به سال ۱۳۶۱ می‌رسد.

رئیس کتابخانه عمومی شهر چرام افزود: هم اکنون ۴ باب کتابخانه فعال در چرام، شهرک، سر فاریاب و بردیان در حال ارائه خدمت به مردم هستند.
وی با بیان اینکه تعداد اعضای یک سال گذشته کتابخانه شهرستان ۲۷۰۰ نفر است، عنوان کرد: بیش از ۳۰ هزار جلد کتاب در رده‌های سنی مختلف و موضوعات متفاوت و همچنین بیش از ۶۰ عنوان نشریه در زمینه‌های مختلف در کتابخانه‌ها موجود است.

 آبشار با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۴۰ برنامه فرهنگی توسط کتابخانه‌های عمومی شهرستان در مدارس و محلات روستایی و شهری اجرا شده است، افزود: برنامه‌های فرهنگی متنوع از قبیل مسابقات کتاب‌خوانی، نقاشی و دل‌نوشته در موضوعات مختلف و به مناسبت‌های مختلف برگزار شده است.
آبشار گفت: بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی کتابخانه‌های عمومی، جشنواره کشوری کتاب‌خوانی رضوی بود که امسال بیش از هفتصد نفر در آن شرکت کردند.
وی به چالش‌ها و کمبودهای کتابخانه عمومی شهرستان اشاره کرد و افزود: مهم‌ترین مشکل حال حاضر کتابخانه‌های عمومی شهرستان کمبود نیروی کتابدار است.
خانم آبشار چالش دوم را کمبود فضای فیزیکی در کتابخانه عمومی شهرستان ذکر کرد و گفت: باتوجه‌به بودجه مصوب در دور دوم سفر ریاست محترم جمهور به استان و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی شهر چرام در اولویت قرار گرفته است.
رئیس اداره کتابخانه عمومی شهید رجایی شهرستان چرام اظهار داشت: ۲۴ آبان روز کتاب و کتاب‌خوانی عضویت رایگان در کتابخانه‌های عمومی نیز هم‌زمان با سراسر کشور انجام می‌شود.
آبشار با اشاره به اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: کتاب‌ها همواره حامل اطلاعات و دانش بشری و انتقال‌دهندة آن از نسلی به نسل دیگر بوده‌اند و ازاین‌رو کتاب و کتاب‌خوانی از ارزش و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار