رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/06/26 Monday - 2024 16 September الاثنين ، 13 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات؛

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در خصوص توجه به کٌلر زنی آب مناطق روستایی گفت: حدود ۱۴۰ دستگاه کلر زنی تعویض شده است تاکلرزنی در مناطق مختلف استان به نحو مطلوب انجام شود.


به گزارش پایگاه خبری صبح زاگرس؛ کُلرزنی مطلوب آب نقش چشم‌گیری در کاهش بیماری‌های وبا، حصبه و همچنین کاهش مرگ و میر ناشی از اسهال خونی دارد.

با وجود اهمیت این موضوع کلرزنی در مناطق روستایی استان نیازمند توجه بیشتری است تا سلامت افراد در این روستا‌ها حفظ شود.

از سویی دیگر بیماری وبا، بیماری گوارشی، اسهال باسیلی و استفراغ بیماری‌هایی است که در نتیجه مصرف آب آشامیدنی ناسالم رخ می‌دهد.

مدیر عامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس با بیان اینکه مناطق هدف و روستا‌های تحت پوشش آب و فاضلاب مشخص است و در این راستا بحث کلر زنی آب این روستا‌ها انجام می‌شود، گفت: آن دسته از روستا‌هایی که تحت پوشش نیست آب و فاضلاب وظیفه‌ای ندارد اما به صرف همکاری برای سلامت مردم، کلر در اختیار دهیاران قرار داده می‌شود.

امید صالحی با بیان اینکه در همه روستا‌ها دستگاه‌های کلرزنی فعال است و مشکلی وجود ندارد، گفت: در این روستا‌ها کلرزنی انجام می‌شود و مشکلی در خصوص سلامت آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه چند روستا وجود دارد که در حوزه ما نیست، گفت: در این روستا‌ها برای همکاری با مردم و سلامت آن‌ها با اینکه وظیفه ما نیست نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نبودیم و کلر در اختیار آن‌ها قرار دادیم.

وی به تعمیرات دستگاه‌های کلر زنی اشاره داشت و اظهار کرد: حدود ۱۴۰ دستگاه کلر زنی تعویض شده است تا روند نظارت بر آب آشامیدنی و کلرزنی در مناطق مختلف استان به نحو مطلوب انجام شود.

انتهای پیام/
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار