رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-12 15:11 شماره خبر : 3814 https://sobhezagros.ir/short/V0lgO 0
کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس:

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به آشکارشدن چهره واقعی امریکا برای دانشگاهیان گفت: آمریکایی‌ها برخلاف شعارهایشان هیچ احترامی برای دانشجویان و اساتید قائل نشدند.

جعفر قنادباشی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص حوادث اخیر دانشگاه‌های امریکا گفت: تظاهرات به‌اندازه‌ای گسترش پیدا کرد که رسانه‌های امریکا امکان مخفی کردن آن را نداشتند از طرف دیگر دولت امریکا هم نتوانست با اتهام زدن به مردم غزه که این‌ها تروریست هستند افکار عمومی را راضی کنند.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: یک اتهام دیگری هم قبل از این به مخالفین می‌زدند، کسانی که تظاهرات می‌کردند را تحت عنوان یهودی‌ستیز عنوان می‌کردند، یعنی اتهام می‌زدند که این‌ها یهودی‌ستیز هستند، اتهام یهودی‌ستیزی هم رنگ باخت و اثری نگذاشت؛ لذا مجموع این‌ها سبب شد که فرهیختگان آمریکایی کم‌کم از اتفاقی که در غزه می‌گذرد آگاهی پیدا کنند و آنچه آمریکایی‌ها سعی می‌کردند پنهان کنند و از انظار دور نگه‌دارند، آشکار شود.

قنادباشی بیان کرد: دانشگاهیان امریکا ابتدا در یک دانشگاه بعد دو دانشگاه و الآن تقریباً همه دانشگاه‌های امریکا در سراسر این کشور به صحنه آمدند و هم دانشجویان و هم اساتید و هم کارمندان دانشگاه اجتماعات بزرگی را علیه اسرائیل تشکیل دادند، این اجتماعات فقط  اسرائیل را محکوم نمی‌کرد بلکه نشان‌دهنده حمایت‌های امریکا از اسرائیل است.

وی افزود: این اجتماعات رژیم صهیونیستی را به خاطر کشتار چندین‌هزار نفر از مردم غزه محکوم می‌کرد و دانشگاهیان آمریکایی در اجتماعات خود اسرائیل را به خاطر جنایت‌هایشان محکوم کردند و دولت امریکا را هم به خاطر حمایت از این جنایت محکوم کردند و این مسئله سبب شد که دولت امریکا دچار واهمه و نگرانی شود و دستور سرکوب دهد.

قنادباشی با اشاره به این‌که دستور سرکوب باعث ایجاد مشکلاتی برای امریکا شد و برای دانشگاهیان چهره واقعی امریکا نشان داده شد، ادامه داد: تا قبل از این آمریکایی‌ها خودشان را طرفدار آزادی افراد معرفی می‌کردند و در شعارهایشان از ضرورت احترام به دانشگاهیان سخن می‌گفتند و درصحنه عمل دیدیم که آمریکایی‌ها برخلاف شعارهایشان هیچ احترامی برای دانشجویان و اساتید قائل نشدند و یک جریان سرکوبی را به راه انداختند که ابروی امریکا را برد.

وی در خصوص ارزیابی تأثیرات این اقدام در جوامع بین‌المللی این‌گونه بیان کرد: آمریکایی‌ها به دلیل حمایت از اسرائیل و در حال حاضر به دلیل این مخالفت‌های دانشگاهیان، ازنظر تبلیغاتی بسیار ضعیف شدند و ازنظر سیاسی هم طبیعتاً ریشه و ابروی خودشان را از بین بردند و جایگاهی که درگذشته برای طرفداری از حقوق بشر داشتند را هم از دست دادند و تبدیل می‌شوند به یک دولت جنایت‌کار که در دید عمومی حامی تروریست هست.

قنادباشی در پایان تأکید کرد: آمریکایی‌ها در بعد دیپلماسی و در سطح بین‌المللی بعدازاین با مشکلات زیادی مواجه هستند، کشورها خیلی علاقه‌مند نخواهند بود که با امریکا رابطه داشته باشند بسیاری از گروه‌ها و عناصری که قبلاً از رابطه با امریکا افتخار می‌کردند اکنون در ردیف مخالفین امریکا قرارگرفته‌اند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار