رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت

فرماندار چرام، بخشدار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در یکی از روستاهای این شهرستان و برپایی میز خدمت از نزدیک و بی واسطه به بررسی مشکلات مردم منطقه پرداختند.

به گزارش صبح زاگرس به منظور بررسی و مرتفع کردن مشکلات مردم روستای خیمند از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام، فرماندار شهرستان، بخشدار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی با حضور در این روستا و برپایی میز خدمت از نزدیک و بی واسطه به بررسی مشکلات مردم منطقه پرداختند.


فرماندار و بخشدار مرکزی به همراه دستگاه های خدمات رسان شورای اداری شهرستان چرام در ابتدا از معابر روستا بازدید و سپس از وضعیت کانال آب کشاورزی روستا و مخزن ذخیره آب روستا بازدید داشتند و پس از آن جلسه میز خدمت در منزل یکی از روستاییان دایر شد.



 

مسئولان چرامی پای حرف مردم روستایی نشستند+تصاویر

پس از آن مردم به طرح مشکلات روستا پرداختند که بحث آسفالت شدن معابر روستا یکی از مهمترین درخواست های مردم بود.


مشکل دیگری که اهالی گلایه داشتند در رابطه با مشکلات روشنایی معابر و فرسوده بودن تعدادی از پایه های چوبی برق موجود در روستا بود.


غیربهداشتی بودن آب شرب روستا به واسطه مخزن فلزی نیز از گلایه های دیگر مردم این روستا بود.

 

مسئولان چرامی پای حرف مردم روستایی نشستند+تصاویر


با توجه به اینکه شغل اصلی اهالی روستا شالیکاری و کشاورزی است یکی دیگر از مشکلات اهالی نیاز به احداث حدود یک کیلومتر کانال بتنی به منظور هدایت آب تا مزارع بود.


از مشکلات دیگر مردم این روستا عدم پوشش آنتن دهی موبایل همراه اول و ایرانسل در محدوده این روستا و همچنین نبود زیرساخت های اینترنت بود.


از دیگر مشکلات مردم روستا عدم پوشش شبکه تلویزیون ملی در این روستا بود که متاسفانه سبب شده برخی از افراد به سمت استفاده از دیش های ماهواره ای بروند و به همین دلیل خانواده ها درخواست داشتند که برای رفع این معضل و آسیب های اجتماعی آن بحث دریافت امواج شبکه های ملی و استانی را برای روستا فراهم کنند.

 

 

مسئولان چرامی پای حرف مردم روستایی نشستند+تصاویر


بخشدار مرکزی شهرستان چرام در این جلسه گفت: این برنامه در راستای طرح روستا گردشی و رسیدگی به مشکلات روستاهای بخش مرکزی و همچنین ملاقات چهره به چهره مردم با مسئولان دستگاه های خدمات رسان شهرستان انجام شده است.


صمد امینی افزود: در 10 ماه گذشته تا کنون حدود 80 درصد روستاهای کد دار شهرستان را به همراه میز خدمت شورای اداری بازدید داشتیم و این کار را تا اتمام همه روستاهای بخش مرکزی ادامه می دهیم.


وی با بیان اینکه بحث روشنایی معابر روستا تا یک هفته آینده انجام می شود، عنوان کرد: پروژه اصلاح شبکه برق این روستا توسط اداره برق شهرستان در حال پیگیری است و به زودی پیمانکار آن مشخص و اصلاح شبکه آن اجرا می شود.

 

مسئولان چرامی پای حرف مردم روستایی نشستند+تصاویر

سید عبدالرحمان توفیقیان افزود: با توجه به اینکه آسفالت معابر یکی از مهمترین مطالبات مردم این روستا است حدود 6 هزار متر مربع بیس ریزی با اعتبار 6 میلیارد ریال به تازگی انجام شده و عملیات آسفالت معابر به زودی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اجرا می شود.


وی عنوان کرد: بحث کانال آبیاری کشاورزی مردم روستا بطول یک کیلومتر نیز در کمیته برنامه ریزی بعدی توسط جهادکشاورزی تامین اعتبار می شود.

مسئولان چرامی پای حرف مردم روستایی نشستند+تصاویر


در این برنامه اقدامی پسندیده از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان انجام و با ایجاد کاروان سلامت، اهالی روستا توسط سرکار خانم دکتر وحیدی نیا پزشک معتمد آن بنیاد معاینه و داروی رایگان تحویل اهالی گردید.  


گفتنی است روستای خیمند از توابع بخش مرکزی شهرستان چرام با جمعیت حدود 130 نفر که در فاصله حدود 15 کیلومتری از شهر چرام قرار دارد.



انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار