رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1403-01-09 19:12 شماره خبر : 3286 https://sobhezagros.ir/short/VJqJ7 0
در آستانه برگزاری دومین کنگره ملی ۲۰۰۰شهیداستان‌کهگیلویه‌وبویراحمد؛

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی گفت: صداوسیما سیما استان و شبکه دنا در چند بخش به دنبال انعکاس برنامه‌های در خور شأن در راستای برگزاری کنگره شهدا ی استان است.

امیر رئوف در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، در خصوص آخرین اقدامات صداوسیما برای کنگره ملی دو هزار شهدا استان بیان داشت: در سال ۱۴۰۳مهم‌ترین رویداد استان کهگیلویه وبویراحمد که برگزاری دومین کنگره شهدای استان است را در پیش روداریم.

وی ادامه داد: مقدمات برگزاری کنگره که در مهرماه سال جاری برگزار می‌شود به‌مرور با توجه به زمان‌بندی‌های که صورت گرفته‌شده است در حال انجام است.

رئوف اذعان داشت: ما در مجموعه صداوسیما با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از برنامه‌های کنگره شهدای استان توسط رسانه ملی در استان بخش می‌شود حجم فعالیت‌های صداوسیما استان در این خصوص با سایر کمیته‌ها قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی گفت: هر برنامه‌ای که بخواهد جنبه عمومی به خود بگیرد باید از قبل رسانه‌ای بشود و با توجه به اینکه صداوسیما در آخرین نظرسنجی که صورت گرفته‌شده بیش از ۷۰ درصد مخاطب دارد رسانه ملی این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این کار خود صداوسیما نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی را صورت داده است که در چند بخش انعکاس برنامه‌های کنگره شهدای استان در حال فعالیت هستیم.

رئوف افزود: یک سری برنامه‌ها را به دبیرخانه کنگره پیشنهاد داده‌ایم که در صورت تأمین اعتبار آثار فاخری را در حوزه نماهنگ و مستند در دستور کار قرار خواهیم داد.

وی گفت: در حال حاضر نیز مستند شهید عبد المحمد نقوی در سطح کیفی بسیار فاخر در دست تولید است، این مستند یک مستند ۹۰ دقیقه‌ای، یک فیلم تلویزیونی است که بخش عمده‌ای از این فیلم توسط هنرمندان استان کارشده است که جا دارد از مادر شهید بزرگوار نقوی تشکر کنم که با توجه به کهولت سن در مراحل تولید این مستند بزرگ تلویزیونی مجموعه همکاران ما را همراهی کردند.

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی اذعان کرد: این اثر در مراحل کنگره رونمایی خواهد شد که در حال حاضر ساخت آن در مرحله تدوین است که امیدواریم یک کار فاخر تا ۲ ماه آینده با حضور مسئولین ارشد استان رونمایی شود.

رئوف ادامه داد: در خصوص بازخوانی وصیت‌نامه شهدای والامقام استان نیز اقداماتی را صورت داده‌ایم که بیش از ۵۰۰ وصیت‌نامه شهید استان در برنامه‌های تلویزیونی بازخوانی خواهد شد.

وی بیان داشت: هرروز قبل و بعد از زمان پخش اذان بازخوانی این وصیت‌ نامه ها در صداوسیما استان پخش خواهد شد.

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی گفت: بازخوانی وصیت‌نامه شهدا که محورهای مهمی را به خود اختصاص می‌دهد می‌تواند برای نسل جوان بسیار شنیدنی باشد و چراغ راهی باشد برای ما در مسیری که پیش روداریم.

رئوف اذعان داشت: شهدای عزیز مانند چراغ راهی هستند که مراجعه به آنها و اندیشه‌های این عزیزان راهگشای ما در میسر زندگی است.

وی ادامه داد: ما تمامی برنامه‌های که از ابتدای شروع فعالیت کنگره در سطح استان برگزارشده را در قالب بخش‌های خبری و حتی برنامه‌های تلویزیونی پوشش داده ایم.

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی خاطرنشان کرد: با توجه به فراوانی برنامه‌ها که از اردیبهشت امسال افزایش پیدا می‌کند، طی صحبتی که با فرمانده سپاه فتح و جانشین وی انجام‌شده است خواهشمان از این عزیزان این بود که با توجه به محدودیت اعتباری که داریم و با توجه به حجم فعالیت‌ها سپاه فتح از صداوسیما حمایت کند تا بتوانیم تمامی برنامه‌ها را پوشش بدهیم.

رئوف اذعان کرد: با توجه به اینکه حجم برنامه‌ها قابل‌توجه است و همچنین میزان اعتباری که از سوی دبیرخانه برای صداوسیما صورت گرفته‌شده است سعی شود اقدامات عملی خوبی انجام بگیرد.

وی بیان داشت: با توجه به بضاعتمان سعی شده است هیچ برنامه‌ای از قلم نیفتد و تمامی برنامه‌ها را پوشش بدهیم.

مدیر کل صدا و سیمای استان عنوان کرد: با توجه برگزاری رویداد نهایی در مهرماه سال جاری قرار است در ۶ ماه اول سال در پارک ولایت شهر یاسوج برگزار شود که پیش‌بینی ۶۰ شب برنامه تلویزیونی فاخر را در دستور کار قرار خواهیم داد.

رئوف ادامه داد: ما برای هفته دفاع مقدس امسال نیز طرح ویژه‌ای و با توجه به هماهنگی‌های که با عزیزانمان در سپاه فتح و تیپ ۴۸ فتح صورت گرفته‌شده است یادمانی را در محل تیپ پیش‌بینی کرده‌ایم که با حضور فرماندهان سپاه در دوران دفاع مقدس وبا همکاری تیپ ۴۸ فتح برنامه‌های وزینی در این مکان صورت خواهد پذیرفت.

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی گفت: سرداران شاخص و نام‌آشنای کشور که در دوران دفاع مقدس، رزمندگان استان که در یگان عملیاتی لشکرها در دفاع مقدس بودند به برنامه شب‌های شیدایی دعوت می‌شوند.

وی اذعان کرد: در حضور تولید نماهنگ و سرود نیز با توجه به اینکه واحد سرود و نماهنگ صداوسیمای استان یکی از واحدهای قوی در سطح کشور محسوب می‌شود و در جندان سال گذشته رتبه یک کشور را در بین صداوسیمای استانی را به خود اختصاص داده است، همکاران بنده نیز در این حوزه تولید آثار خوبی را در دستور کاردارند هرچند که تاکنون هم کارهای بسیار خوبی در حوزه ایثار و شهادت تولیدشده است.

رئوف خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته‌شده است تا یک اثر فاخری هم در حوزه سرود و نماهنگ تولید شود همچنین در حوزه رادیو در کنار صدها میزگرد به دنبال تولید نمایش رادیویی هستیم. 

مدیرکل صداوسیما کهگیلویه بویراحمدی بیان داشت: در حوزه  فضای مجازی محتواهای تولیدشده را در تلویزیون و رادیو منتشر می‌کنند ضمن اینکه برنامه‌های ویژه‌ای نیز در همین حوزه در دست تولید است.

 وی ادامه داد: موشن گرافیک های روایتی از جنگ گجستان و جنگ تنگ تامرادی صورت گرفته‌شده که این وقایع تاریخی که در حافظه این مرزوبوم به نیکی از آن یاد می‌شود که به‌عنوان آثار فاخر تلویزیونی منتشر خواهد شد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار