رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
انسداد ۳۶ ماهه جاده دسترسی؛

محور یاسوج به سی سخت به‌منظور احداث پل بزرگ ۳۶ ماه مسدود می‌شود که مسیرهایی تحت عنوان مسیر جایگزین برای آن مشخص‌شده است.

به گزارش صبح زاگرس؛ سی سخت مرکز شهرستان دنا ملقب به سرزمین برف و آفتاب یکی از توریستی‌ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد و جنوب کشور محسوب می‌شود که ازلحاظ زیرساختی نیاز به توجه بیشتر مسئولان است.

طی سال‌های اخیر به موضوع جاده‌سازی در سی سخت توجه ویژه‌ای شده که در این خصوص می‌توان به احداث دو تونل به طول رفت‌وبرگشت، پل بزرگ سی سخت و پروژه تعریض محور یاسوج به سی سخت اشاره کرد.

به دنبال احداث این پل ارتباطی بزرگ که یکی از بزرگ‌ترین پل‌های کشور است به مدت ۳۶ ماه جاده اصلی یاسوج به سی سخت مسدود خواهد شد.

هم‌اکنون پیمانکار این پل بزرگ در حال تجهیز کارگاه است که دستگاه‌های سنگین عمرانی نیز در این مکان در حال آماده‌سازی هستند.

این پل دارای دو باند رفت‌وبرگشت بوده که عملیات اجرایی طی دو هفته آینده رسماً آغاز خواهد شد که به‌منظور احداث آن مسیر جایگزین برای ورود به سی سخت مشخص‌شده است.

فرماندار دنا پیش‌ازاین در این خصوص اظهار داشت: مسیر بیاره، کریک به محور اصفهان و امیرآباد کریک به محور پاتاوه به‌عنوان مسیر جایگزین برای ورود به سی سخت تعیین‌شده است.

درخشان زاده افزود: به منظور توسعه گردشگری و خروج سی سخت از بن بست اقدامات خوبی در سطح زیرساختی صورت گرفته است.

اکنون به توجه به اینکه درمانگاه و جایگاه سوخت این شهر در ورودی سی سخت قرار دارد، مسدود شدن این ورودی مشکلاتی برای شهروندان ایجاد می‌کند.

ازاین‌رو پیشنهاد می‌شود برای دسترسی از ورودی سی سخت به محور کریک بیاره می‌توان از جاده فرعی موجود در ورودی سی سخت استفاده کرد تا شهروندان و مسافران بتوانند از درمانگاه و جایگاه سوخت به‌راحتی استفاده کنند.

این جاده فرعی هم‌اکنون مورداستفاده برخی از شهروندان است که با اندکی بهسازی و آسفالت می‌تواند مسیر جایگزین خوبی به را ورود به سی سخت باشد.

گفتنی است پل بزرگ سی سخت به طول ۳۷۵ متریکی از بزرگ‌ترین پل‌های در نوع خود در سطح کشور است که می‌تواند به یکی از پتانسیل‌های گردشگری تبدیل شود.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار