رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
با کاروان جاماندگان اربعین حسینی:

عضو هیئت‌امنای امام زاده عمادالدین ولی (ع) از برگزاری پیاده‌روی ۳ هزارنفری مردم شهرلنده در روز اربعین تا روستای مونه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس،حجت الاسلام  شیخ خلیل نظری در جلسه هماهنگی مراسم اربعین حسینی در سالن اجتماعات شهرداری لنده با تسلیت شهادت سید سالار شهیدان امام حسین (ع) و فرارسیدن اربعین حسینی گفت: همدلی و هم‌زبانی برای برگزاری هرچه بهتر مراسم اربعین حسینی یک فرصت ارزشمند برای بیان سیره و روش مکتب ناب عاشورا است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت سیزدهم بر ضرورت تبلیغات فعالیت‌ها و رسانه‌ای کردن آنان اشاره کردند که ما نیز اعتقاد داریم باید تمامی فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به‌خصوص مناسبت عظیم اربعین به‌درستی معرفی شود.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در شهرستان لنده با حضور اقشار مختلف مردم از خروجی شهرلنده به سمت روستای مال ملا و از روستای مال ملا به سمت روستای مونه و آستان مقدس امام زاده عمادالدین ولی (ع) از ساعت ۶ صبح شروع خواهد شد تا نماز ظهر که برنامه‌های متنوعی برای این روز توسط جوانان و محبین اهل‌بیت (ع) پیش‌بینی‌شده است.

وی افزود: این مراسم بزرگ با حضور بیش از ۳ هزار نفر از شهروندان شهرستان لنده‌ای برگزار خواهد شد که با کمک جوانان و محبین اهل‌بیت (ع) و خیرین بیش از ۳ هزار غذای نذری نیز برای زائرین نیز تدارک دیده شد.

عضو هیئت‌امنای امام زاده عمادالدین ولی (ع) گفت: اجرای برنامه‌ها و نمایشگاه و ایستگاه نقاشی به همراه مداحی و سخنرانی از جمله فعالیت‌های است که در این روز در محضر امام زاده عمادالدین ولی (ع) برگزار خواهد شد.

جعفر رئیس زاده عضو شورای شهرلنده گفت: این جلسه برای تعامل و هماهنگی بهتر برای برپایی موکب‌ها و نحوه ارائه خدمات به زائرین برگزارشده است که امیدواریم خروجی این اقدامات باعث ماندگاری این حرکت زیبا شود.

سید کمال هاشمی مسئول هماهنگی و اجرایی مراسم پیاده‌روی روز اربعین حسینی گفت: از مشارکت گسترده خیرین و ادارات و همه کسانی که در این امر خیر و خداپسندانه ما را یاری کردند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم این حرکت ارزشمند به‌عنوان یک فرهنگ برای سالیان سال پایه‌گذاری شود تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن زمینه شور حسینی را در کنار ترویج مکتب عاشورا فعال‌تر و پویاتر برگزار کنیم.

 

محمد ظاهر آخش بخشدار موگرمون نیز در ادامه گفت: این اقدام ارزشمند در راستای ترویج فرهنگ ناب عاشورا و حرکت عظیم اربعین است.

وی افزود: هماهنگی نیروی انتظامی و جمعیت هلال‌احمر برای تأمین امینت و آمادگی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی و حضور آمبولانس در محل برگزاری مراسم و طول مسیر راهپیمایی صورت خواهد گرفت تا مشکلی در روند اجرایی برنامه‌ها حادث نشود.

بخشدار موگرمون گفت: از محضر شریف مردم به‌واسطه تأخیر در ادامه آسفالت و مسیر سر تنگ مونه تا روستای مونه به‌خصوص در روز اربعین حسینی عذرخواهی کرد و علت این تأخیر را ناتوانی کارخانه آسفالت شهرداری در تأمین آسفالت بیان کرد.

حاضرین در این جلسه نیز به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم بیان کردند.

تصاویرتکمیلی:

 
 
انتهای خبر
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار