رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بلاتکلیفی در دهدشت!

شهر تاریخی بلادشاپور باگذشت بیش از یک سال از عزل شهردار، همچنان با سرپرست اداره می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری اطلاع‌رسانی «صبح زاگرس»؛  اعضای شورای اسلامی شهر دهدشت در اواخر بهمن‌ماه سال ۱۴۰۱  از طریق فضای مجازی خبری را از طرف سخنگوی خود منتشر کرد که حاکی از عزل شهردار منتخب خود بود.

 عزلی در همان ساعات اولیه حواشی زیادی روبرو بود و اعضای شورای شهر برای پایان دادن به این حواشی از اصحاب رسانه خواستند که در جلسه عصر روز بعد در این مرکز حضور پیدا کنند و جواب نگرانی مردم در آستانه عید نوروز را بدهند.

جلسه‌ای که در آن اعضای شورای شهر در غیاب شهردار همان جملات و کلماتی را بیان کردند که در فضای مجازی از طریق سخنگوی این شورا منعکس‌شده بود، دعوت‌شدگان در این جلسه از بیانات مطرح‌شده قانع نشدند و تنها نکته مورد توجه در این نشست این بود که رئیس شورای شهربه صورت عنی اعلام که گزینه شهرداری نیست.

اما زمانی از این موضوع نگذشته بود که مجدد با پیام سخنگوی شورا در فضای اعلام شد رئیس شورای دهدشت با قاطعیت آرا منتخب شورا برای کرسی شهرداری دهدشت است و مدتی نگذشت که به خاطر برخی مسائل بعد از گذشت چند ماه مجدد شورای شهر گزینه دیگری که یکی دیگر از اعضای شورا بود را به‌عنوان شهردار انتخاب کرده تا سیر مراحل قانونی انجام و اعلام شود.

این موضوعات موجب شد سرپرست فرمانداری کهگیلویه در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با انتقاد از وضعیت شهر دهدشت در آستانه نوروز به اعضای شورای شهر دهدشت در خصوص کم‌کاری آن‌ها هشدار داد.

حمزه محقق زاده با اشاره به اینکه تکلیف شهردار دهدشت حداکثر تا فردا باید مشخص شود گفت: شما نماینده مردم هستید و در هرجا هم حضورداشته باشید باید تا عصر امروز و حداکثر فردا، سرپرست شهرداری یا شهردار دهدشت انتخاب و به مردم معرفی گردد. هیچ بهانه‌ای از سوی اعضای شورای شهر دهدشت پذیرفته نخواهد بود.

پس از آن شورای شهر دهدشت برای چهارمین بار در یک سال گذشته سرپرست جدید شهرداری این شهر را انتخاب کردند.

بر پایه این گزارش آیت‌الله تقوی با چهار رأی موافق و سه رأی ممتنع به‌عنوان سرپرست شهرداری تا انتخاب شهردار مشخص شد.

 پیش‌ازاین علی موسوی سرپرست شهرداری را بر عهده داشت. اختیارات تا انتخاب شهردار به سرپرست تفویض و اداره امور شهرداری به وی سپرده شد.

 این درحالی است که با سرپرست اداره شدن شهرداری، هم نواقصاتی در اداره اموری شهری به وجود میآید هم فردی که با اختیارات کمتر سکاندار این مجموعه است مدام می‌گوید «من شهردار نیستم تا بتوانم آن را انجام دهم!».

همچنین سرپرست اگر گوش‌به‌فرمان اعضای شورا نباشد اعضای شورا می‌توانند بدون نیاز به تأیید هیئت تطبیق وی را جابه‌جا کنند که نشان می دهد از استقلال و اختیار عمل برخوردار نیست. همه این‌ها موجب شده شهرداری شهر دهدشت معلق بماند و تبدیل به کارگاه پروژه‌های نیمه‌کاره شود و آنگونه که مشاهده میشود خدمات و برنامه‌های شهری در این شهر جریان ندارد.

انتهای خبر/

بلادشاپور؛ یک سال بدون شهردار
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار