رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-30 13:57 شماره خبر : 1785 https://sobhezagros.ir/short/VpJk4 0
با حضور مسئولان صورت گرفت؛

خانواده زنده یاد مرحومه " حدیث سعیدیان " یکی از خانواده های خیر شهرستان چرام است که در راستای به جا آوردن سنت نبوی در جامعه سه قطعه زمین 200 متری را برای احداث حسینه وقف نمود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، سنت های حسنه وقف، گذشت، نیکوکاری و نوعدوستی از جمله سنت هایی است که دین مبین اسلام همواره بر آنها تاکید داشته است.
وقف احسان ماندگاری است که از صدر اسلام تاکنون انجام می شود و حتی در ادیان دیگر نیز به اشکال متفاوت وجود دارد، این سنت حسنه که در آن انسان خیر، بخشی از اموال خود را در راه رضای خداوند و برای استفاده افراد دیگر از ملکیت خود در آورده و به تملک خداوند متعال در می آورد و این گونه یادگاری ماندگار و صدقه ای جاوید از خود به جای می گذارد.
خانواده زنده یاد مرحومه " حدیث سعیدیان " یکی از خانواده های خیر شهرستان چرام  است که در راستای به جا آوردن سنت نبوی در جامعه سه قطعه زمین 200 متری را برای احداث حسینه وقف نمود که یک قطعه محل احداث و از فروش دو قطعه دیگر اعتبار لازم برای ساخت این حسینه فراهم شود.
خانواده مرحوم سعیدیان یکی از خانواده های متدین و مذهبی در شهر چرام بوده که همواره اعضای این خانواده در اجرای برنامه های مذهبی در شهرستان پیش قدم بوده و با توجه به اینکه هیئت مذهبی خادم الشهدا این شهر محل مناسبی برای اجرای برنامه های مختلف دینی و مذهبی نداشت، این خانواده خیر و متدین با اهدای این سه قطعه زمین جهت احداث حسینه یک سنت حسنه ای الهی و جاریه را اجرا کردند.

وقف سه‌قطعه زمین برای احداث‌حسینه توسط خانواده خیر‌چرامی


آیین اهدای این سه قطعه زمین برای احداث یک باب حسینه در شهر چرام با حضور مسئولان، معتمدین، متنفذین و بزرگان طوایف مختلف شهرستان برگزار و مردم شهر چرام شاهد برگزاری سنت حسنه وقف بودند که نشان از اعتقاد والای مردم این دیار به سنت های اسلام دارد.
حجت الاسلام مجتبی فرهمند با بیان اینکه وقف یکی از سنت‌های حسنه و ماندگار که دارای آثار متأخر است، گفت: سنت حسنه وقف زمینه‌‌ای را فراهم کرده تا سرمایه‌‌های مردمی با نیت خالصانه در راستای مرتفع کردن مشکلات و تنگناهای عمومی، زمینه رشد و بالندگی جامعه را فراهم کند.
امام جمعه موقت چرام با بیان اینکه ما باید سنت وقف کردن را بیشتر رواج دهیم و توشه آخرت برای خود جمع کنیم، افزود: آثار وقف پس از مرگ به پرونده اعمال انسان افزوده می‌‏شود و در واقع، وقف یک سنت حسنه جاریه است.

وقف سه‌قطعه زمین برای احداث‌حسینه توسط خانواده خیر‌چرامی

وی با بیان اینکه ترویج و احیای سنت حسنه وقف وظیفه‌‏ای همگانی است که باید همواره به آن اهتمام داشت، عنوان کرد: وقف ادای یک تکلیف، یک واجب و یک امر قانونی نیست، بلکه اجرای سنت حسنه ای الهی در جامعه است.
فرهمند افزود: وقف کنندگان، انسان‌های خیراندیشی هستند که با اهدای ملک و یا سرمایه خود در راستای مرتفع کردن یک مشکل و تنگنای عمومی زمینه را فراهم می کنند تا جامعه بتواند از این سرمایه اهدایی به نحو مطلوب استفاده کند و آثار معنوی آن تا زمانی که آن وقف موجود باشد برای آنها باقی می ماند.
مسئول هیئت خادم الشهدای شهر چرام ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مرحومه سعیدیان گفت: چندین سال است که هیئت مذهبی خادن الشهدا در سطح شهرستان چرام در حال فعالیت است اما برای برگزاری فعالیت های خود مکان مشخص ومختص به هیئت نداشت که خوشبختانه با اقدام خانواده خیر زنده یاد مرحومه " حدیث سعیدیان " با این اقدام خود زمینه را برای اجرای فعالیت های مذهبی و دینی تعداد زیادی از جوانان مذهبی شهر فراهم می کند.
شیخی افزود: خانواده سعیدیان از خانواده های مذهبی و خیر شهرستان است و در این سالها در برنامه های مذهبی شهرستان و به خصوص برنامه های مختلف هیئت پیش قدم بوده و امروز با این اقدام نشان دادند که در امر حسنه وقف نیز اهتمام دارند.
دکتر علی بابایی یکی از بستگان زنده یاد مرحومه " حدیث سعیدیان " و اهدا کننده یکی از زمین ها گفت: با توجه به اینکه مرحومه همیشه در برنامه های مختلف مذهبی و همچنین در برنامه های عزاداری هیئت خادم الشهدا شرکت داشت خانواده تصمیم گرفت که برای احداث حسینه این زمین ها را وقف کنیم.
گفتنی است وقف وقف از سنت‏‌های حسنه رسول اکرم (ص) و ائمه معصومین (ع) و همچنین از بزرگ‌ترین نعمت‌ها و مصداق اطاعت خداوند است که این عمل نیک رضایت خداوند را نیز به همراه دارد.

وقف سه‌قطعه زمین برای احداث‌حسینه توسط خانواده خیر‌چرامی
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار