رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبه مردمی؛

برخی از خریداران محصولات ایران خودرو با بیان اینکه نسل‌های جدید موتور خودرو کیفیت آن نسبت به محصولات قدیمی‌تر آن کمتر است؛ اما این خودروها با قیمت بیشتری نسبت به نوع قدیمی آن به فروش می‌رسند، خواستار بررسی این موضوع شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» طی سال‌های مختلف در بازار خرید و فروش خودرو  مشتری‌های خاص خود را داشته است و در طول زمان خودروها با مدل‌ها و نسخه‌های مختلف به دست مصرف کنندگان رسیده است.

در کنار قیمت‌های مختلف، توجه به  افزایش کیفیت در مدل‌های متفاوت مورد تاکید خریداران و مصرف کنندگان بوده است. 

یکی از محصولات ایران خودرو تولید موتور «ef7»  در مدل‌های قدیمی سمند و در خودروی جدید دنا است؛ اما در طی زمان تولید موتور خودرو در نوع  «ef7» با هدف تولید مدل‌های جدیدتر، متوقف شد.


با توقف تولید موتور «ef7»، نسل جدید موتور خودرو با نام «xu7p»  تولید شد. این مدل موتور  با ویژگی‌های مختلفی تولید شده و به دنبال این است رضایت خریداران را جلب و جایگزین مدل‌های قدیمی شود.

طبق بررسی‌های صورت گرفته و بر اساس برخی اظهارات، در مدل‌های نسل قدیمی‌تر خودروها با موتور «ef7»  کیفیت مطلوب‌تری نسبت به مدل جدیدتر آن یعنی «xu7p» وجود دارد؛ اما موتور نسل جدید با قیمت بیشتر نسبت به نسل قدیم آن به فروش می‌رسد. این موضوع با گلایه‌هایی همراه بوده و افراد خواستار پیگیری علت موضوع شدند.

در همین رابطه غفاری، متصدی پاسخ‌گویی به مطالبات خریداران شرکت ایران خودرو در گفتگو با  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت:  موتور‌های نسل جدید از طریق طی آزمایش‌ها، روندها و کسب نتیجه مثبت بر روی خودروها نصب شده‌اند و اگر در مراحل مختلف نتیجه مثبت یا کیفیت مطلوب نداشت، تولید موتورهای نسل جدید دنبال نمی‌شد.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف افزایش دارد و این افزایش قیمت در بخش خودرو هم مشاهده شده است گفت: نمی‌توان  گفت موتور «ef7» از موتور نسل جدید آن یعنی «xu7p» قوی‌تر یا کاربری و شرایط آن بهتر است، زیرا قبل از تولید خودرو با موتورهای نسل جدید، چند مرحله آزمایش طی شده و پارامترهای مختلف بررسی و تایید کیفیت آن دنبال شده و در مرحله بعدی وارد خط تولید می‌شود.

غفاری ادامه داد: تا امروز در خصوص موتورهای نسل جدید مشکلی یا گزارش مبنی بر نداشتن کیفیت ارائه نشده است.

وی افزود: شرکت تلاش دارد وقتی  نسل جدید موتور برای یک خودرو تولید شد به مرور زمان کیفیت‌ها را افزایش دهد و بدون شک کیفیت‌ها در تولیدات بعدی افزایش پیدا می‌کند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار