رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
رتبه‌ای ضعیف در تسهیلات بانکی؛

کسب رتبه ۲۸ استان کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج در کنار اینکه باید چرایی آن شفاف‌سازی شود، می‌تواند سبب طولانی‌شدن پرداخت‌ها و افزایش صف‌های انتظار و ناامیدی جوانان را به همراه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» ازدواج یکی از مقوله‌های مهم و سیاست‌های تأکیدی در دهه‌های اخیر است و جوانان باتکیه‌بر حمایت‌های صورت‌گرفته از طریق مشوق‌ها، می‌توانند زندگی مشترک خود را شروع کنند.

در بیان اهمیت ازدواج در تعالیم اسلام به کامل‌شدن دین انسان، تعالی روح و معنویت  اشاره شده است و در آثار مادی آن کاهش آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی و کمک به‌سلامت جسم و روان و آثار فراوان دیگر دیده می‌شود.

در این‌رابطه بن‌بست‌ها و گره‌های ازدواج باید شناسایی و رفع شود تا شاهد اقبال جوانان و نوجوانان به امر مقدس ازدواج باشیم و افراد با خیالی آسوده بتوانند زندگی خود را شروع کنند.

در فرایند ازدواج موضوعاتی همچون ترویج زندگی آسان، پرهیز از هزینه‌های آن‌چنانی و کنارآمدن با برخی سختی‌ها از ابتدایی‌ترین شرط‌ها برای تحقق آن است.

در کنار این موضوع اما پیاده‌سازی سیاست‌های تشویقی مختلف برای ازدواج جوانان، از جمله ارائه تسهیلات، مشوق‌های سازمانی، مرخصی‌های اداری و... باید دیده شود.

وقتی جوانان از صفوف تسهیلات ازدواج ناامید می‌شوند

باوجود اهمیت این موضوع اما خبرهای منتشر شده در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد حکایت از وضع نامناسب پرداخت‌ها دارد.

در تازه‌ترین آمارها استان کهگیلویه و بویراحمد در بین ۳۱ استان کشور، رتبه ۲۸ در پرداخت تسهیلات ازدواج بانکی را کسب کرده است و این رتبه نشان از وضعیت ضعیف پرداخت‌ تسهیلات ازدواج توسط بانک‌ها دارد.

در شرایطی که یکی از مهم‌ترین گره‌های ازدواج منابع مالی بوده و جوانان زیادی چشم‌انتظار بانک‌ها برای پرداخت وام ازدواج هستند، اما رتبه فعلی نشان از پرداخت حداقلی تسهیلات به افراد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

تأخیر در پرداخت تسهیلات ازدواج، توقف پرداخت و همچنین کاهش تعداد پرداختی‌ها سبب خواهد شد تا هر روز بر تعداد متقاضیان تسهیلات ازدواج در کهگیلویه و بویراحمد افزوده شود و می‌توان گفت باید ماه‌ها و حتی سال‌ها برای دریافت تسهیلات ازدواج لحظه‌شماری کرد.

به‌ نظر می‌رسد امروز در کهگیلویه و بویراحمد هزاران نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج هستند هرچند کسب رتبه آخر بانک‌های این استان در پرداخت تسهیلات ازدواج خود گواه نگرانی‌ مردم استان در خصوص  این صفوف چند هزارنفری است.

وقتی جوانان از صفوف تسهیلات ازدواج ناامید می‌شوند

یکی از بخش‌های  بررسی عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات بانکی، حوزه معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است و این بخش باید در خصوص عملکرد بانک‌ها در تعداد پرداختی‌ها، میزان عمل به تعهدات و بررسی مطالبات افراد متقاضی اقدام کند.

در شرایط فعلی که بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد رتبه ۲۸ کشور را در بین ۳۱ استان کسب کرده است این بخش اقتصادی با بررسی علت موضوع از بانک‌ها می‌بایست  نسبت به  کسب این عملکرد که استان را در رتبه‌های آخر قرار داده است، شفاف‌سازی کند.

موضوع بررسی عملکرد بانک‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق تماس‌های مختلف و همراه با پیامک با حوزه معاونت اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد پیگیری شد؛ اما پاسخی در خصوص چرایی این موضوع دریافت نشد و همچنان چرایی کسب رتبه ۲۸ بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد در پرداخت تسهیلات ازدواج نامشخص است.

پایگاه خبری صبح زاگرس در کنار پیگیری‌ها و عدم جواب متولیان، آماده دریافت پاسخ مسئولان مربوطه خواهد بود.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار