رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم شهر چرام گفت: امروز افتخار دارم در جمع صمیمی مردمی قرار بگیرم که خود سخنور، اهل خرد و فرهنگ و تمدن بوده اند و در این زمینه از پیشتازان هستند.

 

علی مژدهی پور افزود: در ابتدا لازم است تاسف عمیق خود را بابت عدم حضور برادر ارزشمند و توانمند خود جناب آقای مهندس هاشمی پور اعلام نمایم، قطعا در صورت اعتماد شما به بنده حقیر علاوه بر استفاده از تجربیات این عزیز پروژه های تعریف شده او ادامه خواهد یافت.


وی بیان کرد: با وجود تمام تلاش های صورت گرفته از ابتدای حاکمیت نظام جمهوری اسلامی هنوز این شهرستان با حداقل های ضروری توسعه فاصله زیادی دارد.

مژدهی پور با بیان اینکه این محرومیت ناشی از فقدان منابع انسانی متخصص و منابع طبیعی نیست، عنوان کرد: این محرومیت ها ناشی از سوء مدیریت ها و تصمیمات نادرست و عدم وجود نگاه توسعه ای و فقدان نگاه علمی به مشکلات است. 

وی با بیان اینکه امروز آسیب های اجتماعی مانند طلاق، اعتیاد، خودکشی و خشونت به سایر مشکلات و معضلات گذشته اضافه شده است، گفت: جوانان ما که باید موتور محرک جامعه باشند با درد بیکاری مواجهند، بیکاری و نبود ظرفیت اشتغال نه تنها موجب مهاجرت نخبگان و متخصصین شده بلکه کارگران را نیز مجبور به مهاجرت نموده است. 


مژدهی پور افزود: در میان این مصائب و مشکلات اقتصادی پدیده نوظور گوجه چینی زنان از مزارع شهرهای اطراف که اتفاقا از آب های جاری ما استفاده می کنند عرق شرم بر جبین هر انسانی جاری می کند، به نظر شما بانیان این وضع چه کسانی هستند آیا اینچنین می خواستید عزت را به کهگیلویه بزرگ برگردانید. 


وی با بیان اینکه محرومیت افتخار، عزت نیست؛ ننگ است، تاکید کرد: این وضعیت نیازمند هوایی تازه است انچه که امرزو با شما عزیزیان در میان خواهم گذاشت مسائل مربوط به حوزه های صنعت و معدن، کشاورزی و دامپروری ظرفیت گردشگری، وضعیت راه های ارتباطی، بهداشت و درمان و معضلات اجتماعی است. 


وی با بیان اینکه چرام همانگونه که قدمت و سوابقش نشان می دهد منطقه ای زرخیز، دارای آب فراوان، خاک حاصلخیز و همچنین بهره مند از مواهب بسیار خدادادی و منابع انسانی توانمند است که می توان به شکل بهتری از این منابع استفاده نمود، افزود: چرام با توجه به ظرفیت های موجود می تواند یکی از قطب های کشاورزی و دامپروری باشد.


مژدهی پور با بیان اینکه چرام تمام معایب نزدیکی به شهر دهدشت را دارد اما هیچکدام از مزایای نزدیکی به شهر دهدشت را ندارد، عنوان کرد: سالها به دلیل نزدیکی شهر چرام به شهر دهدشت از داشتن بیمارستان و خدمات شهری و مراکز دانشگاهی محروم کردند چون تصور می شد که به دهدشت نزدیک است و نیازی به این زیرساخت ها ندارد اما برعکس این دیگاه اعتقاد داردم چرام نه تنها تهدید نیست بلکه یک فرصت بی نظیر و فوق العاده است. 


وی با بیان اینکه چرام دارای مزیت های نسبی در سطح ملی و منطقه ای است که فرصت بسار خوبی برای منطقه، استان و کشور خواهد بود، تصریح کرد: شهرستان چرام با داشتن عناصر اصلی توسعه شامل منابع انسانی، اراضی کشاورزی، آب فراوان و منابع و معادن طبیعی به دلیل فقدان سرمایه گذاری و بی توجهی مسئولان در ادوار مختلف می توانست منطقه ای توسعه یافته و تامین کننده نیازهای همه جانبه در سطح استان باشد اما همچنان در محرومیت شدید به سر می برد.


مژدهی پور بیان کرد: در همین راستا جمعی از متخصصین و معتدمین جهت برنامه ریزی در تمامی مناطق با در نظر گرفتن اسناد بالادستی تشکیل و با توجه به منابع موجود برنامه ریزی لازم جهت دستیابی به توسعه را طراحی کرده ام.


وی با بیان اینکه پیگیری رفع مشکل طرح ۴۸ هکتاری چرام که با رفع این مشکل علاوه بر امکان ایجاد ساخت و ساز موجب کاهش قیمت مسکن و افزایش زمینه ازدواج جوانان و رفع بیکاری خواهد شد، عنوان کرد: پیگیری تکمیل و به سرانجام رساندن پروژه فسفات چرام، برنامه ریزی و پیگیری احداث جاده های مواصلاتی باشت – چرام، گچساران – چرام و جاده چرام – گره ای – چاسخار و پیگیری جدی توسعه شهرک صنعتی بردیان و استقرار ایده های تولیدی و خدماتی و حمایت از سرمایه گذاری، استفاده از ظرفیت های گردشگری و بوم گردی به خصوص در مناطق سردسیری طسوج، چاسخار و سادات، پیگیری گازرسانی به این مناطق و ایجاد تیم های مشاوره ای از جوانان متخصص در هر ناحیه برای ارائه راهکارهای توسعه با مشورت معتدمین از مهمترین این برنامه ها است.
مژدهی پور پیگیری به ثمر رساندن طرح ابرسانی به مزارع حومه غربی چرام، تامین آب مورد نیاز مزارع شمس آباد و توسعه این طرح، برنامه ریز برای رفع نقاط حادثه خیز محور باغچه سادات، توسعه تنها دانشکده چرام، ایجاد یک مرکز مجهز فنی و حرفه ای برای آموزش های کاربردی و افزایش اشتغال، جلوگیری از خام فروشی معادن و منابع این شهرستان با ایجاد صنایع تبدیلی، استقرار و استقلال پایدار ادارت در این شهرستان، ایجاد و ساخت یک پایانه مسافربری با همکاری نهادهای مربوطه، ایجاد یک سالن آمفی تئاتر، حل مسائل مناطق محروم شهرستان از جمله روستای توگبری نماد محرومیت این شهرستان، پیگیری حق آبه رودخانه تغار جهت استفاده از ظرفیت کشاورزی اطراف این رودخانه، پیگیری تنها بیمارستان چرام که بعد از سالها هنوز در مرحله اسکلت است، توجه به نیازیهای جوانان و بانوان و توسعه فضاهای ورزشی و تخصصی برای بانوان را ازدیگر برنامه های خود برای این شهرستان ذکر کرد.

 

وی گفت: اینها گوشه ای از وعده های عمل نشده ای است که بارها در انتخابات مختلف تکرار شد اما تکراری ها نتوانستند چرام را به یک منطقه توسعه یافته تبدیل نمایند. 


وی در پایان تاکید کرد: اینجانب با تکیه بر لطف خداوند و با اعتماد شما مردم با توجه به تجارب منطقه ای و ملی و ارتباط بسیار نزدیکی که با سران سه قوه و به ویژه شخص ریاست جمهور دارم و با استفاده از مشورت نخبگان ومعتمدین محلی اطمینان می دهم که توانایی اخذ بودجه و حل مشکلات موجود را خواهم داشت.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:
انتهای پیام/

 

1402-12-04 18:27 شماره خبر : 2644 https://sobhezagros.ir/short/V7oQr 0
نظرات