رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 15:18 شماره خبر : 7735 https://sobhezagros.ir/short/VWR2n 0
فعال سیاسی و مدرس فلسفه اسلامی:

فعال سیاسی گفت: اگر کسی بخواهد ما را تهدید و یا تحقیر کند ما در برابر او قرص و محکم می‌ایستیم و با کسی شوخی نداریم و این علیات وعده صادق ۲ درواقع بیان آن شخصیت و قدرت دفاعی و اقتدار ملت ایران بود.

آیت‌الله محسن غرویان در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: طبیعی است که ملت ایران برای حفظ و دفاع از امنیت خودش این حق را از نظر حقوق بین‌الملل دارد که نسبت به خطراتی که متوجه امنیت کشور می‌شود پیشگیری و بازدارندگی داشته باشد.

فعال سیاسی تصریح کرد: وقتی شهید دکتر اسماعیل هنیه مهمان جمهوری اسلامی ایران بود و اسرائیل با این‌که می‌دانست ایشان در خاک ایران و میهمان جمهوری اسلامی است او را ترور و به شهادت رساند که با این کارش در حقیقت به خاک ما تجاوز کرد، این کار اسرائیل معنای ورود در محدوده امنیت جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: ایران در پاسخ به آن هجوم و حمله تروریستی حق پاسخ‌گویی را دارد، در این وعده صادق ۲ انجام شد همان‌طور که آقای رئیس‌جمهور ما دکتر پزشکیان گفتند: ما برای دفاع ملی خودمان در برابر دشمن متجاوز به حوزه جغرافیایی کشور وظیفه داریم که پاسخ بدهیم به این معنا که ما باید امنیت کشور خودمان را حفظ کنیم و این خواست ملت است.

غرویان خاطرنشان کرد: دفاع ملی یعنی ما حق داریم که از آب‌وخاک و... خودمان دفاع کنیم، در سخنان و تفکرات مقام معظم رهبری، سایر نهادهای حکومتی، ارکان حکومت، قوه قضاییه و مجلس یک تفکر است که؛ ایران و ایرانی نباید تحقیر و تهدید شود و حقیقت این است که ایران و ایرانی تحقیرشدنی نیست، آمریکا، اسرائیل و همه جامعه غرب باید احترام و شخصیت ملت ایران، حکومت ایران، دولت ایران و مردم ایران رو حفظ کنند و این یک امر طبیعی است که اگر کسی بخواهد ما را تهدید و یا تحقیر کند ما در برابر او قرص و محکم می‌ایستیم و با کسی شوخی نداریم و این عملیات وعده صادق ۲ درواقع بیان آن شخصیت و قدرت دفاعی و اقتدار ملت ایران بود.

وی عنوان کرد: نکته دیگر این است که از نظر فقهی ما یک جهاد ابتدایی داریم و یک جهاد دفاعی جهاد دفاعی عقلایی و فطری است همه عقلاً به انسان حق می‌دهند که از خودش دفاع کند و وقتی یک کشور هم در معرض خطر قرار بگیرد همه عقلای عالم به او حق می‌دهند که از خودش دفاع کند، بنابراین این عملیات وعده صادق ۲ همان جهاد، دفاعی ما در برابر هجوم دشمن است که انجام شد.

فعال سیاسی اظهار داشت: با رصدی که در تحلیل‌ها و خبرها دارم اثر مثبت عملیات وعده صادق ۲ این بود که حتی بایدن رئیس‌جمهور امریکا هم از رژیم اشغالگر اسرائیل خواسته است که آن‌ها نباید به عملیات وعده صادق ۲ پاسخ بدهند و همچنین دررابطه‌با ترور سید حسن نصرالله گفتند که کار نادرستی بود هرچند عالم سیاست عالم حقه‌بازی است ولی علی‌الظاهر بایدن گفته است که این ترور نباید انجام می‌شد و اسرائیل سرخود دست به این کار زده است و ما هیچ دخالتی در آن نداشته‌ایم.

غرویان در آخر افزود: هرچند ما نباید از این حرف‌ها گول بخوریم چون آنها در ظاهر یکی به میخ می‌زنند و یکی به نعل می‌زنند، ولی در مجموع نشان می‌دهد که در برابر قدرت موشکی واقتدارآمیز ایران این‌ها یک مقدار ترس و واهمه پیدا کردند، هدف‌ ما از موشک‌هایی که در عملیات وعده صادق ۲ پرتاب کردیم همین بس که دشمنان بدانند و بفهمند ایران و ایرانی بر سر عزت، استقلال و شخصیت خود با کسی شوخی ندارد و دولت‌های منطقه هم بفهمند که ایران در منطقه دارای قدرت است، ان‌شاءالله که این‌ها حرکت‌ها زمینه‌ساز برای اتحاد مسلمین و اتحاد کشورهای اسلامی در منطقه بر ضد اسرائیل باشد.

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار