رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
صبح زاگرس بررسی کرد؛

ورودی 90 هزار تومانی «تنگ گنجه‌ای» بویراحمد در چند روز اخیر انتقاداتی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»؛ استان کهگیلویه و بویراحمد این روز‌ها ببهترین روز‌های اب هوایی خود را سپری می‌کند، مردم استان‌های جنوبی معمولاً این استان را برای تفریح و گردش چند روزه خود انتخاب می‌کنند.
در شهرستان‌های بویراحمد مکان‌های گردشگری از جمله آبشار یاسوج، تنگ گنجه‌ای، تنگ تامرادی، تنگ سریز، تنگ مهریان، پارک جنکلی و سایر نقاط در روز‌های تعطیل به ویژه در روز‌های خوش و آب و هوا پر از مسافر و گردشگر است.

یکی از نکاتی که در این مکان‌های گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد خدمات ارائه شده توسط مسئولان گردشگری استان است در برخی از مکان‌های گردشگری گا‌هاً ورودی‌هایی از مسافران گرفته می‌شود که مورد انتقاد قرار می‌گیرد.

واکنش به هزینه ورودی یک مکان‌گردشگری در یاسوج

در چند روز اخیر انتشار یک فیش پرداختی از ورودی «تنگ گنجه‌ای» یاسوج مورد توجه قرار گرفته است و این سؤالات در فضای مجازی مطرح می‌شود که آیا این مبلغ ورودی نسبت به خدماتی که در آن ارائه می‌شود قابل توجیه است.


در این فیش که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته، نوشته شده است که مبلغ ۳۰هزار تومان هزینه پارکینگ و مبلغ ۶۰ هزار تومان هزینه اسکان و سکو است مجموعا 90 هزار تومان برای ورود به «تنگ گنجه‌ای» باید پرداخت کنید.

معمولاً در این فصل از سال رودخانه تنگ گنجه‌ای خشک است و رودخانه‌ای به آن معنا وجود ندارد، تنها نکته مثبت آن وجود سایه درختانی است که مسافران از آن استفاده می‌کنند.

در این مکان سرویس بهداشتی مردانه و زنانه نیز وجود دارد با تعدادی سکو و سطل زباله  اما خدمات دیگر قابل بیانی در این نقطه گردشگری قابل مشاهده نبود، زیبایی های این منطقه را درختان آن ایجاد کرده بودند.

گرفتن این مبلغ ورودی برای یک نقطه گردشگری که پارکنیگ آن سایه درختان است و محل اسکان اکثرا روی زمین است قابل تامل است اما طبق بررسی‌های انجام شده‌ این مبلغ مورد تأیید اداره کل میراث فرهنگی استان است.

واکنش به هزینه ورودی یک مکان‌گردشگری در یاسوج

در همین خصوص با معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفتگویی داشتیم که می‌خوانید.


فرشید کرمی گفت: منطقه تنگ گنجه‌ای برون سپاری شده است فضای این منطقه یک فضای طبیعی است تعدادی آلاچیق و سکو نیز برای رفاه مسافران تعبیه شده که نگهداری از این تجهیزات هزینه بر است یزان ورودی که دریافت می‌شود نسبت به سایر استان‌ها مبلغ بسیار پایین‌تری است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه استفاده از اقتصاد گردشگری مد نظر هست نمی‌توان به صورت رایگان پذیرش مسافر داشته باشیم این منطقه باید یک درآمدی داشته باشد.


معاون گردشگری میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: میراث فرهنگی استان بر مکان‌های گردشگری نظارت لازم را دارند، گاهی در سایر استان‌ها مکان گردشگری با کیفیت پایین‌تر و مبلغ بسیار بالاتر از این مبلغ مورد استفاده مسافران قرار می‌گیرد.


خدماتی که در این منطقه ارائه می‌شود فضای طبیعی است، گردشگر به دنبال طبیعت است در این منطقه نیز فضای زیبای طبیعی وجود دارد، آب و درخت، هوای خوب و فضای اسکان، سرویس بهداشتی، آلاچیق این‌ها خود خدمات هستند.

کرمی گفت: پارکنیگ در این منطقه گردشگری نیز وجود دارد که ایجاد شده است.


وی در پاسخ به این سؤال که پارکینگ یک منطقه طبیعی است و کار خاصی برای آن انجام نشده است، گفت: در هیچ جای دنیا پارکینگ طیبعی وجود ندارد هرکسی تقاضای ورود به منطقه را دارد پارکینگ هم استفاده می‌کند.

با توجه به صحبت‌های معاون گردشگری میراث فرهنگی استان هزینه ۹۰ هزار تومانی برای ورود به منطقه تنگ گنجه‌ای بویراحمد کاملاً قابل قبول است چرا که سرمایه‌گذار باید از این طبیعت و تجهیزات و خدمات نگهداری کند!

انتهای خبر/
 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار