رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
داغ‌های مجازی؛

محمد بهرامی منتخب بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی در پیج مجازی منتسب به خود در خصوص بارش‌ باران، سیلاب‌ها و برخی مشکلات ایجاد شده مطالبی را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» محمد بهرامی در این پیام گفت: غافلگیری مسئولین و نهادهای مربوطه در بارش‌ها و سیلاب‌ها پذیرفتنی نیست و بهترین جای دنیا کنار مردم بودن است. 

منتخب بویراحمد،دنا و مارگون گفت: باران در نگاه مردم دیار ما باتوجه‌ به جغرافیا و نوع زیستی که داشته‌ایم، رحمت بزرگ الهی بوده است و برای باریدنش دست‌ها به دعا برده می‌شود؛ چراکه حاصل باران در زندگی مردم و در طبیعت و خاصه برای کشاورزان و دامداران و باغداران خیروبرکت و روزی است. 

وی افزود: به سبب بارش‌های رحمت الهی در این ایام نوروز خداوند را شکرگزار هستیم و از مسئولین و افرادی که دلسوزانه کنار مردم هستند، صمیمانه تشکر می‌نماییم و در جاهایی غافلگیری رخ‌داده قابل‌درک است؛ اما در جاهایی به‌هیچ‌عنوان پذیرفتنی نیست و خسارتی که به سبب این بارش‌ها به مردم و خاصه روستانشینان تحمیل شده، مایه ناراحتی و نگرانی و تعجب است. 

بهرامی تصریح کرد: درک این موضوع که حاصل زحمات سالانة یک کشاورز یا باغدار یا افرادی که طرح پرورش ماهی دارند، در اثر یک بارش و عدم امکانات و توجه عوامل مربوطه، از دست می‌رود، در این زمانه و باتوجه‌به هشدارهای هواشناسی و تکرار آن در سالهای قبل، جای نگرانی و پرسش دارد. 

نماینده حوزه انتخابیه بویراحمد، دنا و مارگون اضافه کرد: از آب‌گرفتگی معابر و جاده‌ها و خانه‌ها تا قطعی برق و گاها آب و گاز و دیگر مشکلات در شهر تا مشکلات روستا و عشایر که در نتیجه عدم صحیح مدیریت‌ها و نبودن زیرساخت‌های مناسب به‌ویژه راه‌ها و مسیرهای ارتباطی است، در اقلیمی که وضعیت آب‌وهوایی آن مشخص است، این سؤال همیشگی را در ذهن مردم تداعی می‌کند که؛ مدیریت بحران چیست؟ دوراندیشی و حضور به‌موقع و کارآمد چه نقشی در این مدیریت‌ها دارد؟ 

وی گفت:دیدن ماهی‌هایی که در اثر بارش‌ها و سیلاب‌ها جلوی چشمان صاحب طرح با آن‌همه سرمایه، تلف می‌شوند، دل هر انسانی را به درد می‌آورد و ده‌ها مثالی که با اندوهی بلند می‌توان به آنها اشاره کرد و افسوس خورد. البته که افراد و مدیران دلسوزی پای‌کار هستند؛ اما وقت آن رسیده که از این مشکلات و چالش‌های تکراری عبور کنیم. 

بهرامی اظهار داشت: لذا از همه افراد و دستگاه‌های مرتبط تقاضا دارم با یک برنامه علمی و تخصصی و یک‌همت بلند جهت رفع مشکلات و بحران‌های این‌چنینی بیشتر و بهتر از قبل کنار مردم باشند. 

نماینده مردم بویراحمد و دنا و مارگون در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: قبل از وقوع حوادث و بحران‌ها تدبیر و دوراندیشی داشته باشند، در زمان وقوع کنار مردم باشند و بعد از اتمام این‌گونه بحران‌ها، خسارت وارده به مردم را جبران نمایند، جبران خسارت نباید فراموش و یا به درازا بکشد چرا که گاها بخش قابل‌توجهی از زندگی و اقتصاد یک خانواده در این بحران‌ها از دست می‌رود که حاصل عمری تلاش و آمرزش و وقت بوده است.

وی اشاره کرد: اگر این خسارت جبران نشود علاوه بر زخم‌های مالی و اقتصادی وارده بخش قابل‌توجهی از تولیدکنندگان ما در حوزه‌های مختلف با دلسردی و بی‌اعتمادی مواجه می‌شوند که این امر خاصه در این سال‌ها که سال جهش تولید است کند کردن حرکت چرخ‌های جهش تولید داخلی و افزایش نرخ بیکاری در جامعه است.

 بهرامی در پایان گفت: با همدلی و مدیریت صحیح رحمت الهی را به زحمتی برای مردم تبدیل نکنیم و بگذاریم ترانه باران برای این دیار و این آبادی همچنان شنیدنی باشد.

 

انتهای خبر/

واکنش منتخب بویراحمد، دنا و مارگون به سیلاب‌ها
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار