رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
واکنش بخشدار به بی‌آبی در پاتاوه؛

بخش پاتاوه شهرستان دنا بزرگ‌ترین بخش در استان کهگیلویه و بویراحمد مدتی است با تنش آبی و روبرو بوده که بخشدار پاتاوه در این خصوص واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری صبح زاگرس، باوجود بارش بالار از نرمال در شهرستان دنا وهمچنین  باوجود چشمه‌ساران طبیعی در دامنه رشته کوههای زاگرس اما همواره بخش پاتاوه که بزرگ‌ترین بخش کهگیلویه و بویراحمد و کشور محسوب می‌شود همواره در زیرساخت‌های اساسی مشکلاتی دارد.

 

یکی از اصلی‌ترین چالش مردم پاتاوه کم‌آبی و تنش آبی در شهر و روستاهای اطراف بوده که منحصر به فصل تابستان نبوده بلکه در ایام مختلف سال مردم را آزار می‌دهد و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

 

طی روزهای اخیر شهروندان پاتاوه طی تماس تلفنی با این رسانه از وضعیت بی‌آب گلایه کرده و خواستار پیگیری این موضوع از مسئولان شدند.

 

بخش پاتاوه شهرستان دنا بزرگ‌ترین بخش در استان کهگیلویه و بویراحمد مدتی است با تنش آبی روبرو بوده که بخشدار پاتاوه در این خصوص واکنش نشان داد.

 

بخشدار پاتاوه در این خصوص با تأکید بر اینکه در پاتاوه تنش آبی وجود دارد گفت: به‌منظور جلوگیری از قطعی مکرر آب یک ترانس و یک دستگاه پمپاژ در پاتاوه و همچنین یک ترانس و یک دستگاه پمپاژ آب در مجموعه آب سادات محمودی نصب شد که با نصب این وسایل آبی تنش آبی در روستاهای لما علیا و سفلی، بنستان و بیژگن سادات محمودی و روستاهای باگ گزدون و شترخون در بخش پاتاوه مرتفع شد.

 

شهرام با اشاره به این موضوع که نوسانات برق در پاتاوه وجود دارد،ابراز داشت: به‌منظور تقویت ولتاژ برق، حدود ۱۵۰ پایه برق تأمین کرده‌ایم که نوسانات برق کاهش پیدا کند چراکه یکی از عوامل تنش‌های آب نوسانات برق است.

 

وی با بیان اینکه به دنبال قوی کردن ولتاژ برق برای جلوگیری از سوختن دستگاه پمپاژ هستم، گفت: ۲ ترانس در پاتاوه و سادات محمودی باید نصب شود که اقدامات اولیه آن صورت گرفته است، اما موضوع اصلی استفاده از آب شرب برای بخش کشاورزی و صیفی‌جات توسط برخی خانواده‌ها صورت میگرد که تذکرات باید به آنان داده شود.

 

بخشدار پاتاوه بیان کرد: در کمیته شورای برنامه‌ریزی شهرستان مجتمع آب سادات محمودی مصوب و تأمین اعتبار شد که خط لوله آن به طول ۶ کیلومتر خواهد بود و پیمانکار نیز تعیین‌شده و به‌زودی شروع بکار می‌کند که با این اقدام فشار بر روی مجتمع آب پاتاوه برداشته و تنش آب پاتاوه و سادات محمودی از بین خواهد رفت.

 

صفادوست با اشاره به مشکل کم‌آبی در روستای ده شیخ گفت: چاه آب ده شیخ در حال پیگیری است و مکان آن جانمایی شده که بحث آب‌رسانی و رفع تنش آبی در روستاهای پاتاوه با جداسازی خط لوله آب سادات محمودی و پاتاوه حل خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار