رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/07/14 Saturday - 2024 05 October السبت ، 2 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
گزارش؛

افت تحصیلی مشکلی که ذهن والدین را درگیر کرده است، افت تحصیلی که یکی از دلایل آن خود پدر و مادرها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» موضوعی که این روز‌ها تقریباً بخش زیادی از مردم و خانواده‌ها با آن درگیر هستند موبایل و شرایط تحصلی دانش‌آموزان است، گاهی در فضای مجازی آماری از میانگین معدل دانش‌آموزان منتشر می‌شود که نگرانی‌هایی را به دنبال دارد.

در این آمار‌ها استان کهگیلویه و بویراحمد وضعیت خوبی ندارد و باعث ایجاد نگرانی زیادی در میان والدین شده است اینکه چرا میانگین معدل دانش‌آموزان در استان پایین است و مشکل از کجاست.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: هنوز هیچ آماری مبنی بر وضعیت میانگین دانش‌آموزان به استان اعلام نشده است و آماری که گاهی در فضای مجازی منتشر می‌شود صحت ندارد.

جمالی آرند ادامه داد: آماری از وضعیت و افت تحصیلی دانش‌آموزان نیز تا کنون منتشر نشده است.

وی در پاسخ به این سؤال که به نظر شما در صورت وجود افت تحصیلی دلیل آن چه چیزی می‌تواند باشد گفت: دلایل مختلفی وجود دارد یکی از آن‌ها عدم توجه خود دانش‌آموزان به درس و تحصیل است.

موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان فقط مرتبط با استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و گویا یک موضوع مبتلا به است طبق آمار و ارقامی که در فضای مجازی منتشر شده است کل کشور با این موضوع درگیر هستند.

طبق گفته کارشناسان و محققان مختلف در رسانه‌ها یکی از دلایل افت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده نا به جا و ناصحیح از فضای مجازی است.

سال ۹۸ بود که شاهد اوج‌گیری بیماری واگیردار کرونا بودیم این بیماری باعث شد که قریب به دو سال مدارس کشور در حالت نیمه‌تعطیل قرار بگیرند و فضای مجازی مدرسه جدید دانش‌آموزان شود، ورود یکباره و بدون آگاهی دانش‌آموزان در این فضا آسیبی به‌مراتب بالاتری نسبت به درس نخواندن به آن‌ها وارد شد.

دانش‌آموزی که به‌جای ۵ ساعت بودن در کلاس درس باید ۵ ساعت در گوشی وقت می‌گذراندند، در این فضا شما گذر زمان را حس نمی‌کنید این دانش‌آموز نیز ناخواسته وارد فضایی پر از تنوع محتوا شده‌اند که کنجکاوی آن‌ها را نیز بیشتر می‌کند.

دو سال درس‌خواندن در فضای مجازی آسیب جبران‌ناپذیری به دانش‌آموزان وارد کرد، کرونا تمام شد؛ اما فعالیت و حضور دانش‌آموزان در این فضا همچنان ادامه دارد، عدم توجه والدین به این حضور آسیب‌هایی را ایجاد کرده است که بر وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان نیز تأثیر دارد. 
اینکه والدین بدون توجه به هیچ استانداردی بهترین کادویی که به فرزند خود می‌دهند تلفن همراه یا تبلت است بزرگ‌ترین خیانتی است که در حق فرزندان خود انجام می‌دهند، وقتی شما قصد دارید ۱۰ دقیقه گوشی خود را چک کنید بعد از مدتی متوجه می‌شوید یک ساعت از ۱۰ دقیقه مشخص شده گذشته است دانش‌آموزان نیز چنین حالتی دارند. 

والدین اگر به دنبال دلیل افت تحصیلی فرزند خود هستند از خود بپرسند چقدر توانسته‌اند به فرزند خود بیاموزند که داشتن گوشی نباید مانع درس‌خواندن آن‌ها شود و اینکه یک دختر یا پسر چه زمانی می‌تواند گوشی شخصی داشته باشد.

والدین به دنبال افزایش سطح سواد رسانه‌ای خود باشند چرا که نبود سواد رسانه‌ای در عصر حاضر آسیب‌های جبران‌ناپذیری برای خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار