رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-12-24 07:29 شماره خبر : 3007 https://sobhezagros.ir/short/4LXk9 0
امام‌جمعه دهدشت در گفتگو با صبح زاگرس:

امام‌جمعه دهدشت با بیان اینکه نوروز فصل رویش و طراوت طبیعت است گفت: با الگوگرفتن از طبیعت و فصل بهار و با امید به آینده می‌توان برای کشور در عرصه‌های مختلفی نقش‌آفرینی کرد.

حجت‌الاسلام علی وحدانی فر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص نوروز و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و ارزش‌ها و ویژگی‌های این ایام گفت: در کشورهای فارسی‌زبان در فصل بهار و رویش طبیعت جشن سال جدید و نوروز برپا می‌شود و آمدن بهار و طراوت طبیعت حال و احوال نو می‌شود.

امام‌جمعه دهدشت به نگاه مردم ایران به نوروز پرداخت و گفت: در ایران یک نگاه مهم و باستانی به نوروز وجود دارد که سبب انرژی جدید در جامعه، ایجاد رویش‌های فکری، سیاسی و اجتماعی مشاهده می‌شود تا در این سال رشد و تلاش در کنار امید به آینده برای پیشرفت کشور ایجاد شود. 

وی به سنت‌ها و ارزش‌های نوروز و ماه رمضان پرداخت و ادامه داد: از جمله سنت‌های نوروز صله‌رحم و دیدوبازدید است، ائمه اطهار  در احادیث مختلف به‌صورت مکرر بر صله‌رحم تأکید فرمودند و صله‌رحم را دلیل مهمی برای استجابت دعا، ورود بهشت، کاهش سختی‌ها، کمک به دیگران می‌دانند، سال جاری ایام نوروز و ماه رمضان با هم تقارن دارد و خوش‌یمن است و این تقارن سبب شروع کار، افزایش ایمان و معنویت در زندگی انسان می‌شود؛ زیرا در ماه رمضان با تزکیه و خودسازی آماده نقش‌آفرینی مهمی برای سال جدید می‌شویم. 

حجت‌الاسلام وحدانی فر تصریح کرد: در قدیم تا امروز رسم بر این است که در ماه رمضان و نوروز به فقرا و ایتام  کمک شود و نمونه‌های دینی آن در بیان رسول اکرم مبنی بر اینکه من و کفالت‌کننده یتیم در بهشت کنار هم خواهیم بود مشاهده شده است و ما با تبعیت از الگوهای دینی می‌توانیم در این ایام به افراد و نیازمندان کمک کنیم.


امام‌جمعه دهدشت با اشاره به اینکه نوروز وسیله نو شدن و عبور از سختی‌های زمستان برای بهاری باطراوت و فصل رویش است، گفت: آمدن سال جدید برای ما الگو است؛ زیرا در فصلی که طراوت و تازگی در طبیعت مشاهده می‌‎شود با الگوگرفتن از طبیعت و با امید، تلاش و توکل به خدا می‌توانیم در سال جدید موفق‌تر از سال‌های گذشته عمل کنیم.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار