رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» درختکاری اگرچه امروزه از ضروریات زندگی بشر است و باید تلاش وافری در این زمینه صورت گیرد؛ در همین راستا در دین اسلام هم بسیار در این زمینه بسیار سفارش شده است، رسول خدا (ص) در مورد درختکاری و اهمیت آن فرموده اند «کسی که درختی بکارد خداوند نیز برای او در بهشت درختی می‌کارد».

لذا توجه به این مهم باعث شده است از سال گذشته نهالستان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با همکاری مؤسسه خیریه امام حسن مجتبی (ع) در زمینی به مساحت دو هزار مترمربع طرح کاشت بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال را راه‌اندازی کند.

این نهالستان در طول سال با تأمین بیش از ۱۰۰ هزار اصله نهال سهم مهمی در تأمین نهال بومی شهرستان گامی مهم در جهت اجرای طرح ملی کاشت یک میلیارد نهال در سطح شهرستان برداشته است.

در همین راستا دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده از روند فعالیت‌های این نهالستان در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده بازدید کرد.

رضارستم نژاد در حاشیه این بازدید گفت: توجه به بحث انفال و منابع طبیعی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که باید موردتوجه جدی قرار گیرد.

وی افزود: راه‌اندازی این نهالستان یکی از اقدامات خیلی خوب اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده در راستای احیای جنگل‌ها و مراتع است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: امیدواریم با تأمین بذرها و نهال‌های لازم در این نهالستان علاوه بر رفع نیازمندی‌های شهرستان بتوانید این مهم را به سایر مناطق استان نیز صادر کنید.

همچنین معاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده گفت: یکی از اقدامات خوب و تأثیرگذار اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لنده با همکاری و همراهی خیریه امام حسن مجتبی (ع) بحث راه‌اندازی این نهالستان بود که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار نهال تهیه و تولید می‌کند.

سعید آبیار گفت: انواع درخت‌های اوکالیپتوس، شیشه‌شور، بادام‌کوهی، کنار، گَون و بنفشه کُوهی از جمله درخت‌های هستند که در این نهالستان تهیه و تولید می‌شوند.

وی در خصوص شیوه آبیاری این نهالستان گفت: باتوجه‌به اینکه یک حلقه چاه در سال‌های گذشته حفر شده بود و عملاً استفاده‌ای نداشت از این چاه برای آبیاری نهالستان و ذخیره آب در تانکر ۲۰ هزارلیتری جهت نیازمندی نهالستان ذخیره خواهد شد.

آبیار گفت: تمامی تولیدات این نهالستان در سطح روستاها و مناطقی که ذخیره‌گاه منابع طبیعی بوده است کاشت شده است که امروز نیز در حال آماده‌سازی برای تولید نهال برای اسفندماه هستیم.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 

نظرات