رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در راستای حذف نقاط حادثه خیز انجام شد؛

خانواده‌های زیادی در استان هستند که خاطرات تلخی از محور ارتباطی یاسوج- بابا میدان دارند.

به گزارش صبح زاگرس، جاده های ارتباطی استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به صعب العبور بودن و موقعیت جغرافیایی که دارد با پیچ و خم های زیادی همراه است، وجود این پیچ و خم‌ها هر ساله باعث کشته شدن افراد زیادی در مسیرهای ارتباطی می شود، هر چند که نمی توان سهل انگاری و سرعت زیاد رانندگان را نیز نادیده گرفت.

یکی از محورهای ارتباطی که هر ساله باعث تصادفات زیادی می‌شود محور یاسوج - بابامیدان است که در سال‌های گذشته کارهایی برای رفع نقاط حادثه خیز این مسیر انجام شده است، یک بخش این مسیر در منطقه تنگ کناره بود که خانواده‌های یاسوجی خاطرات تلخی در این گردنه دارند اما قریب به 4 سال است که با نصب نیوجرسی در این منطقه آمار تصادفات فوتی آن تقریبا به صفر رسیده است.

لکه‌های سیاهی که بر روی این نیوجرسی‌ها نقش بسته است خود گواه این موضوع است که اگر نصب نمی‌شدند تا کنون چند نفر دیگر در این مسیر قربانی می‌شدند دو بانده کردن این مکان نیز باعث رفع این نقاط حادثه شده است.

مسیر ارتباطی یاسوج - بابامیدان نیز از جمله نقاطی بود که برای امن شدن به نصب نیوجرسی نیاز داشت که بخشی از این کارها در گذشته انجام شده بود و مدتی قبل نیز بخشی دیگر از آن انجام شده است، نصب نیوجرسی تاثیر زیادی در کاهش تصادفات منجر به فوت در شهرستان بویراحمد داشته است.

نصب نیوجرسی در نقاط حادثه خیز مسیر بابامیدان- یاسوج اقدام قابل تقدیری است که در حال انجام است و بخشی از آن نیز انجام شده است.

گاها تصادفاتی در این مسیر رخ داده است که اعضای یک خانواده با هم از دنیا رفته اند و یا خانواده ای که هر سه کودک خود را از دست داده استف این مسیر ارتباطی خاطرات تلخی را به یادگار گذاشته است.

در زیر تصاویر نصب شده نیوجرسی در دهستان دشتروم را مشاهده می کنید که مدتی است انجام شده است.

 

نصب نیوجرسی در محور یاسوج - بابامیدان
نصب نیوجرسی در محور یاسوج - بابامیدان
نصب نیوجرسی در محور یاسوج - بابامیدان
نصب نیوجرسی در محور یاسوج - بابامیدان
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار