رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-09-29 17:56 شماره خبر : 1775 https://sobhezagros.ir/short/4yy74 0
در راستای کنگره ملی۱۴۰۳ شهدا؛

نشست کمیته جمع‌آوری آثار و اسناد شهدا وایثارگران ستاد کنگره ملی شهدای ۱۴۰۳ استان در اداره کل بنیاد شهید استان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مسئول ستاد کنگره شهدای استان در این نشست گفت: به برکت خون شهدا همه باید به نحو احسنت پای کار بیاییم تا اجلاسیه درخور شان شهدا برگزار کنیم، باید مَنیت ها را کنار گذاشت و همه با هم در خصوص جمع‌آوری آثار و اسناد شهدای اقدام کنیم.

مثنوی افزود: در خصوص ثبت تاریخ شفاهی شهدا، رزمندگان و ایثارگران باید همه ادارات و دستگاه های باید پای کار بیایند.

وی گفت: یک رویکرد جامعه هدفی است که در خانواده معظم شهدا داریم که در این خصوص بنیاد شهید ورود می کند و اقدام به جمع آوری و ثبت آثار شهدا می‌کند، رویکرد دیگر رزمندگان و شهدایی است که سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس ورود می‌کند، همچنین در بخش های مردمی از قبیل رزمندگان و گروه‌های خودجوش با توجه ظرفیت موجود در پایگاه ها نیز سپاه ورود می‌کند.

 

مسئول کنگره شهدای استان افزود: کنگره ملی شهدای سال ۱۴۰۳ استان کهگیلویه وبویراحمد ۲۶ کمیته و ۵ کارگروه دارد که از اردیبهشت سال آینده با ۱۷ اجلاسیه افتتاح خواهد شد به‌گونه‌ای که در فاصله زمانی هر ۵ تا ۱۰ رو یک اجلاسیه خواهیم داشت.

وی همچنین به مدت زمان کنگره شهدای ۱۴۰۳ استان اشاره کرد و گفت: بر خلاف اولین کنگره شهدای استان که در سال ۱۳۹۵ برگزار شد، مدت زمان این کنگره را طولانی‌تر کردیم که از ۵ اردیبهشت تا ۹ مهرماه به مدت ۶ ماه با اجلاسیه‌های مختلف برگزار می شود.

در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: فضای مجازی برای ما یک فرصت است و باید از ظرفیت آن برای انتشار آثار شهدا استفاده کنیم، مشاهده کردیم فیلم فرزند شهید امنیت استان ما در آغوش یکی از فرماندهان بیش از یک و نیم میلیون بازدید داشت.

 

 پارسیان‌نژاد بیان‌کرد: از مراسمات شهدا و یادواره های شهدا استقبال خوبی می شود و همه دستگاه ها پای کار هستند که جای تشکر دارد.

وی گفت:در حفظ نگهداشت آثار مکتوب، شفاهی، هنری حتی مکاتبات خانوادگی که مملو از پندها و توصیه‌های شهدا برای نسل جدید انقلاب است باید تلاش کنیم.

وی از وصیت نامه شهید به عنوان اولین گنجینه شهدا یاد کرد و گفت: نباید از ظرفیت خانواده شهدا و ابعاد مردمی آن غافل شد، باید در جلسات کمیته‌ها رزمندگان و خانواده شهدا را دعوت کرد.

 

پارسیان نژاد با بیان اینکه شهدا محور وحدت هستند گفت: قریب به ۱۴ هزار بازدید و سرکشی از خانواده شهدا صورت گرفته است و ودرخواست داریم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب استان برای کنگره ملی شهدا نقش کنش‌گری بیشتری درنظر بگیرند چرا که ظرفیت خوبی در اختیار داریم.

انتهای خبر/

 

 

 

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار