رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
شنبه 1403/05/06 Saturday - 2024 27 July السبت ، 21 محرّم ، 1446
ساعت
با حضور خبرنگار و اصحاب رسانه برگزار شد؛

نشست هم‌اندشی و هم‌افزایی رسانه‌های استان با محوریت تقویت جبهه رسانه ای انقلاب در سالن جلسات سازمان بسیج اقشار سپاه فتح استان برگزار شد.

نشست هم‌اندشی و هم‌افزایی رسانه‌های استان با محوریت تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب در سالن جلسات سازمان بسیج اقشار سپاه فتح استان برگزار شد.

 

این نشست به میزبانی بسیج رسانه استان با حضور مسئول بسیج اقشار سپاه فتح، معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد، معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از خبرنگاران همراه بود.

 

رضایی مسئول بسیج رسانه استان در این نشست ضمن خیرمقدم حضور خبرنگارن حاضر در جلسه گفت: این نشست به منظور افزایش انس و مَودت بین خبرنگاران و اصحاب رسانه و افزایش همدلی و هم افزایی خبرنگاران در جبهه انقلاب برگزار شد.

 

وی هم‌صدایی رسانه‌های استان در پیگیری مشکلات و کمک به پیشرفت استان را از دیگر اهداف این نشست برشمرد و افزود: امید است پس از برگزاری اینچنین نشست‌ها، ورود به مسئله پیشرفت و توسعه استان و رفع نواقصات و بهبود زیرساخت ها با حضور مسئولان به جد پیگیری و مطالبه‌گری شود.

 

در ادامه خبرنگاران حاضر در این نشست به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود حول محور تقویت جبهه رسانه ای انقلاب و مشکلات موجود در استان و روابط عمومی‌های برخی ادارت پرداختند.

 

گفتنی است موضوعاتی نظیر معیشت، اجاره خانه، اشتغال، تکیرم خبرنگاران، لزوم انتقاد پذیری مدیران از جمله مهمترین موصوعات و مطالبات خبرنگاران در این نشست بود.

 

در ادامه سرهنگ ارسلان جو مسئول سازمان بسیج اقشار سپاه فتح گفت: انتظار ما از خبرنگاران دیدن موضوعات کلان استان است، موضوعاتی مثل شیرخشک، بالگرد، دمنده برای محار آتش، پیشرفت زیرساخت‌ها و این این قبیل موضوعات باید پیگیری رسانه ای شود.

 

وی به موضوع تعدد رسانه‌های استان اشاره کرد و گفت: کهگیلویه وبویراحمد طبق آمار چهارمین استان از لحاظ داشتن رسانه نسبت به شاخص جمعیت است و این موضوع میتواند یک فرصت باشد نه یک تهدید.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مطالبه‌گری های خود به اصل توسعه استان توجه کنند گفت: خبرنگاران باید نگاه جبهه‌ای و امید آفرینی به مسائل داشته و به موضوعات سبک زندگی، فرزندآوری و جهاد تبیین نیز توجه ویژه داشته باشند.

 

در ادامه خوب‌پور معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: موضوع انتقاد پذیری مدیران یکی از نکاتی است که باید مد نظر مدیران باشد.

 

وی بیان کرد: در حوزه صندوق اعتباری هنر و سامانه جامع رسانه‌های کشور در این دولت اقدامات خوبی صورت گرفت و پیشنهاد می شود همه خبرنگاران و مراجع خبر استان در این سامانه عضو شوند.

پیوند معاون استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست گفت: رسانه یکی از شغل‌های پرمخاطره است، و می طلبد همه عزیزان اصحاب خبر دقت داشته باشند که بار اخروی را متوجه خود نکنند.

 

وی به اخلاق حرفه‌ای رسانه‌ها اشاره کرد و گفت: نقد رسانه‌ها مهم است و موجب پیشرفت و توسعه خواهد شد، استان ما در حوزه داشتن رسانه خاص است و این یک موهبت است و باید به کمک پیشرفت استان بیایند.

 

این مسئول غیرفعال بودن روابط عمومی‌های برخی ادارات استان را به عنوان یکی از دغدغه‌های خبرنگارن و موضوع مهم توصیف کرد و گفت: با همکاری بسیج رسانه استان دوره توانمندسازی برگزار شد با این وجود خبرنگاران باید راهکارهای خود را در خصوص پویایی مسئولان روابط عمومی ادارت ارائه دهند تا در کارگروهی به صورت عملیاتی بررسی و اجرا شود.

 

 پیوند به ساماندهی خبرنگاران استان اشاره کرد و گفت: باید با همکاری فرهنگ و ارشاد سازوکاری اجرا شود که سایت‌های خبر که طی شش ماه غیرفعال باشند لغو مجوز و امتیاز شوند.

 

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد خطاب به خبرنگاران عنوان کرد: به موضوعات اساسی استان بپردازید، کارهارو انسان نشده زیاد هست ولی اقدامات خوب و اثرگذاری فراوانی صورت گرفته است، با توجه به مشکلات مردم، اخبار مثبت باید مدنظر خبرنگاران باشد، ارتباط عاطفی بین مدیران و خبرنگاران باید مستحکم شود، ابهامات خبرنگاران نباید تبدیل به گره شود و باید در فضای مناسب برطرف شود.

 

پیوند افزود: هرچه در خصوص تسهیل امور خبرنگاران از دست من برآید کوتاهی نمیکنم و از نقدها استقبال می کنم.

 

وی در پایان گریزی بر انتخابات پیش رو زد و عنوان کرد: رسانه‌ها باید با اصل بی طرفی بر حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات تمرکز کنند و موجبات مشارکت بالا بدون هرگونه جبهه‌گیری شوند.

انتهای خبر/

نشست هم‌اندیشی تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب
نشست هم‌اندیشی تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب
نشست هم‌اندیشی تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار