رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/13 Friday - 2024 04 October الجمعة ، 1 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
پیگیری مطالبات مردمی؛

نبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهرستان باشت صدای شهروندان را درآورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» تأمین زیرساخت‌های خدماتی در عرصه‌های گوناگون برای توسعه مطلوب و مناسب هر شهر و جامعه اهمیت بسیاری دارد؛ اگرچه تلاش برای توسعه خدمات عمومی جامعه موجب رشد و ارتقای کیفی سطح رفاه قشرهای مختلف مردم می‌شود که جزئی از اهداف سازمانی مسئولان و مدیران محسوب می‌شود.

با این حال ارائه خدمات حمل و نقل عمومی از جایگاه ویژه‌ای در سطح شهر برخوردار است چرا که فعالیت بسیاری از دستگاه‌های اجرایی، مردم و تحقق برنامه‌ ریزی مسئولان، نیاز به ارتقای همه‌جانبه خدمات این عرصه دارد.

بنابراین انجام اقدامات لازم در حوزه حمل و نقل، زمینه کاهش مشکلات مختلفی را برای مردم جامعه فراهم می‌کند و نتیجه اینکه وجـود ایسـتگاه‌های حمل‌و‌نقل عمومی در شهرستان باشت موجب بهبود تردد شهروندان و افزایش رضایت عمومی آنان می‌شود.

 با این تفاسیر نیز  نبود زیرساخت‌های مناسب و وسایل حمل و نقل از قبیل اتوبوس و مینی بوس باعث شده، اغلب شهروندان باشتی معضلی به نام تردد داشته باشند.باشت با جمعیتی بالغ بر ۲۴‌هزارنفر فاقد هر گونه وسیله حمل و نقل عمومی، اعم از اتوبوس و مینی‌بوس است و این در حالی است که شهرستان باشت هیچ گونه اتوبوس و حتی تاکسی ویژه درون‌شهری نیز ندارد.

یکی از شهروندان در خصوص این مشکل گفت:شهرستان باشت سالهاست با مشکل حمل و نقل عمومی درون شهری مواجه است و تا کنون مجموعه های متولی هیچ گونه اقدامی در خصوص رفع این مشکل نداشته اند.

دیگری افزود:شهروندان از نبود اتوبوس درون شهری عمومی گلایه‌مند هستند، که نیاز است شورای شهر، شهرداری و مجموعه فرمانداری نسبت به این دغدغه مردم نیز توجه ویژه داشته باشند.

شهروند دیگری هم ادامه داد:شهرستان باشت مانند از نعمت حمل و نقل عمومی محروم است به طوری که مردم از نبود اتوبوس درون و برون شهری ناراضی هستند.

با توجه به اینکه مصلی امام خميني(ره) شهرستان باشت تا مرکز شهر فاصله دارد و شرکت‌کنندگان اکثرأ از روستا‌های اطراف هستند، همچنین از آنجا که شهروندان اکثرأ از قشر ضعیف جامعه و فاقد وسیله نقلیه شخصی هستند لذا نیاز اساسی است که در این مسیر وسیله حمل‌و‌نقل عمومی وجود داشته باشد تا نمازگزاران هم راحت‌تر عبور‌و‌مرور داشته باشند. 

انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار