رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش؛

شهروندان گچسارانی با ابراز گلایه از عدم خدمات‌دهی کافی در کلینیک درمانی تأمین اجتماعی این شهر، خواستار ورود مسئولان و متولیان مربوطه به مشکلات این مرکز درمانی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» مقوله درمان در هر جامعه‌ای زیر بنای اصلی رشد و توسعه آن جامعه است و در جوامعی که اقشار مختلف دارای نیرو، توان و سلامت جسمی نباشند، زمینه‌های رشد و توسعه آن جامعه محقق نخواهد شد. 

بر این ‌اساس با آموزش‌های لازم جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و همچنین مقوله تقدم پیشگیری بر درمان، رونق و توسعه حوزه بهداشت و درمان را محقق خواهد شد. هرچند کشور ایران امروز در حوزه تولید علم، تربیت متخصصان پزشکی و ساخت تجهیزات مرتبط از پیشگامان دنیای پزشکی است. 

باید اشاره کرد  مقوله درمان مرز و جغرافیا نمی‌شناسد و نیاز است تا در دورترین مناطق، امکانات، تجهیزات، بهداشت و درمان توسعه پیدا کند.

در همین رابطه کهگیلویه و بویراحمد یک استان کمتر توسعه‌یافته در بخش‌های توسعه است و با همه تلاش‌ها و خدمات صورت‌گرفته در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همچنان به دلیل عقب‌ماندگی‌ها تاریخی ناشی از دوران گذشته شاهد عدم توسعه در حوزه‌های مختلف از جمله زیرساخت‌های درمانی و بهداشتی و... هستیم.

کمبود متخصص در کلینیک تامین اجتماعی گچساران

راهکارهای مختلفی برای کمک به مطالبات درمانی پیش‌بینی شده است تا در کنار مراکز دولتی، مراکز خصوصی و تأمین اجتماعی هر کدام متناسب با نقش و سهم خود به دنبال اهداف و مطالبات درمانی بیمه‌شده‌ خود باشند.

بر اساس آمار ذکر شده توسط مسئولان تأمین اجتماعی بیش از ۳۲۲ هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند و این جمعیت که درصد زیادی را شامل می‌شود، نیاز به خدمات به‌روز و دسترسی به امکانات و تجهیزات دارند.

از طرفی متولیان تأمین اجتماعی اظهار دارند: در بخش‌های مختلفی همچون خدمات و حمایت‌هایی چون مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، کمک‌هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، کمک‌هزینه وسایل کمک پزشکی، حمایت در برابر حوادث و بیماری‌ها و...  حمایت وجود دارد.

در کنار این موضوع ساخت بیمارستان و کلینیک در مرکز و مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر خدمات تأمین اجتماعی است تا بتواند به بیمه‌شده‌های خود خدمت‌رسانی کند.

کمبود متخصص در کلینیک تامین اجتماعی گچساران

اما با همه تلاش‌‌های صورت‌گرفته طبق اظهارات تعدادی از شهروندان در شهر گچساران کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی کارکنان دولت در این شهر، پزشک متخصص، گوش و حلق و بینی، ارتوپد، مغز و اعصاب، اورولوژی و چشم‌پزشک ندارد.

این شهروندان در ادامه با اشاره به اینکه خواهان بررسی علت هستیم ادامه دادند: از متولیان مربوطه می‌خواهیم نسبت به این مسئله برررسی و ورد داشته باشند تا مطالبات درمانی ما در خود شهر گچساران انجام شود. 

این پایگاه خبری تماس‌هایی با مدیر درمان تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد دنبال کرد تا مطالبات شهروندان گچسارانی را مورد رسیدگی قرار دهد، اما پاسخی به تماس و پیامک داده نشد تا مشخص نباشد مطالبات شهروندان گچسارانی در چه زمانی قرار است مورد بررسی قرار گیرد هرچند این پایگاه خبری آماده دریافت تدابیر مسئول مربوطه برای مطالبات درمانی در کلنیک تأمین اجتماعی گچساران است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار