رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بلاتکلیفی در میوه و تره بار؛

در طی سالیان مختلف میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج در دفعات مختلف با فعالیت خود نقش مهمی در پاسخگویی نیاز شهروندان برای تهیه میوه داشت اما هر بار پس از مدتی فعالیت دچار رکود و تعطیلی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛ وجود میدان میوه و تره بار می توان سبب کاهش قیمت شود و در یک فضای رقابتی محصولات با کیفیت در دسترس عموم قرار گیرد و مصرف کنندگان با عرضه محصولات مختلف از یک میوه قدرت انتخاب بیشتری برای خرید میوه مورد نیاز خود داشته باشند.


بر همین اساس یکی از الزامات مهم شهر یاسوج برای کنترل قیمت و همچنین حذف واسطه‌ها وجود میدان میوه و تره بار است تا علاوه بر تامین میوه مورد نیاز شهروندان از قیمت‌های کاذب و چند قیمتی جلوگیری کند.

 

از طرفی یکی از دلایل وجود خودروهای دوره گرد و فروشنده میوه به دلیل نبود میدان میوه و تره بار است به گونه‌ای که اگر این میدان دارای وضعیت مشخص و ساماندهی باشد دیگر شاهد ترافیک و همچنین پراکندگی این خودروها در نقاط مختلف شهر نخواهیم بود و ترافیک ناشی از آن کاهش پیدا خواهد کرد.

 

در همین رابطه میدان میوه و تره بار یاسوج در دفاع مختلف راه اندازی شده است اما هر بار بعد از مدتی فعالیت تعطیل شده است و روند ثابتی برای خدمت رسانی به شهروندان نداشته است.

 

این میدان در طی سال‌های گذشته برای بار دیگر شروع به فعالیت کرد تا نقش مهمی در دسترسی مردم به میوه ارزان و باکیفیت داشته باشد و بتواند در مواقع ضروری جوابگوی نیاز بازار باشد.

 

در کنار اهمیت  این موضوع اما این روزها خبری از میدان میوه و تره بار در شهر یاسوج نیست به‌گونه‌ای که این میدان بعد از شروع فعالیتش در سال‌های گذشته بعد از مدت کوتاهی دچار رکود و تعطیلی شد تا مرکز استان برای بار دیگر فاقد میدان میوه و تره بار باشد.

 

لازم به ذکر است براساس اظهارات مطرح شده دلایل مختلفی همچون عدم استقبال  سازمان‌ها و ارگان برای خرید میوه از میدان میوه و تره بار در کنار اقلام مختلف میوه و با درجه کیفیت مختلف، وجود مافیا و همچنین عدم اهمیت به نقش‌ این میدان در ساماندهی قیمت‌ها و کنترل تخلفات سبب شده است تا این میدان در دفعات مختلف شروع به کار کرده و در نهایت تعطیل شود هرچند باید دید متولیان مختلف در حوزه شهرداری، جهاد کشاورزی و حوزه‌های اقتصادی استان کدام برنامه‌ها را برای شناسایی مشکلات و موانع فعالیت میدان میوه و تره بار می‌دانند و آیا بار دیگر این میدان شروع به کار خواهد کرد یا خیر؟


گفتنی  است این پایگاه خبری تلاش‌هایی برای تماس‌ با شهرداری یاسوج برای تعیین تکلیف میدان میوه و تره بار اقدام کرد اما پاسخی  توسط مسئول مربوط  داده نشد هرچند این پایگاه خبری آماده دریافت و انتشار جوابیه شهرداری یاسوج برای بررسی رکود و فعالیت مجدد میدان میوه و تره بار در مرکز استان است.

 انتهای پیام/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار