رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
در مراسم گرامیداشت شهید مدافع امنیت مطرح شد:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنده گفت: امروز همین حرکت اربعین، نشانده دهنده زنده‌بودن مکتب عاشورا است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، یادواره خانگی شهید محمد سهرابی ثانی هم‌زمان با سالروز شهادت این شهید گران‌قدر، با حضور فرمانده و جمعی از پاسداران سپاه ناحیه لنده و گردان ۴۹۰ تیپ ۴۸ فتح و بسیجیان و مردم روستای سرآسیاب در منزل پدر این شهید والامقام برگزار شد.

حجت‌الاسلام معززی در این مراسم با اشاره به‌ضرورت تکریم والدین شهیدان گفت: لازم است وقتی کسی تمام وجودش که فرزندش است را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی می‌کند در جامعه به‌درستی تکریم شود.

وی افزود: امروز ترویج فرهنگ عاشورایی و حسینی در جامعه یک ضرورت اساسی است چرا که دشمنان به دنبال ترویج بی‌بندوباری و جایگزین‌کردن آن با این فرهنگ ناب هستند.

کارشناس مسائل دینی و مذهبی در روستای مالشیخ لنده گفت: برگزاری چنین یادواره‌های در سطوح پایین‌تر خانوادگی باعث همدلی و هم‌افزایی بیشتر بین خانواده‌ها می‌شود.

در ادامه نیز سرهنگ پاسدار روح‌الله ویسی گفت: یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های هر جامعه‌ای داشتن امنیت و اگر این مهم در جامعه به مخاطره بیافتند بدون شک شاهد چالش‌های اساسی در آن جامعه خواهیم بود.

وی افزود: دفاع از حریم سرزمینی و اعتقادی ملت ایران یکی از تکالیف دینی و شرعی بر گردن همه ما است که در وقت نیاز باید به این تکلیف دینی عمل کنیم که الحق شهیدان این مهم را به‌درستی ادا کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان لنده گفت: امروز زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهیدان کمتر از خود فلسفه شهادت نیست چرا که این فرهنگ و تفکر باید در جامعه زنده باشد تا هیچ دشمنی نتواند به خاک این سرزمین چشم طمع به دوزد.

وی افزود: همه ما مدیون رشادت‌ها و فداکاری‌ها و ازجان‌گذشتگی شهیدان و رزمندگان و آزادگان هشت سال دفاع مقدس، مدافعان حرم و وطن هستیم و باید با برگزاری چنین یادواره‌های یاد و نام شهیدان عزیز را به‌درستی گرامی بداریم.

گفتنی است: شهید والامقام محمد سهرابی ثانی در تاریخ ۳۰ شهریور ۱۳۶۳ در لنده است که در تاریخ ۱۳ شهریور ۱۳۹۰ پس از واردکردن ضربات سنگین به کومله‌ها و گروهک تروریستی پژاک در کمین نیرو‌های دشمن قرارگرفتنید که ساعت ۶ صبح در منطقه جاسوسان از ناحیه سینه و پهلو مورد اصابت تیر مستقیم گروهک تروریستی پژاک قرار گرفت و به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 انتهای خبر
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار