رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
اقدام عجیب ورزش و جوانان؛

جاده سلامت در شهر یاسوج در حالی روزهای گذشته افتتاح شد که در گذشته مسیر پیاده‌روی بوده است هرچند زیرساخت‌های ضعیف بعد از تبدیل آن به جاده سلامت مشکلی دیگر محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» پیاده‌روی سبب ایجاد نشاط و سلامت جسم می‌شود و اهمیت آن سبب شده است تا متولیان مختلف در نقاط مختلف کشور با راه‌اندازی جاده سلامت در کنار طبیعت یا منظره‌های سبز به دنبال تحقق اهداف سلامت همگانی باشند.

ایجاد جاده سلامت که برای ایجاد نشاط همگانی و جذب خانواده‌ها برای امر ورزش است با توسعه زیرساخت‌های مختلف اهداف آن محقق خواهد شد به‌گونه‌ای که در مناطق مختلف کشور وقتی جاده سلامت ایجاد شد به توسعه زیرساخت‌ها در آن توجه می‌شود.

اهمیت جاده سلامت سبب شد تا در شهر یاسوج به‌عنوان پایتخت طبیعت این ظرفیت ایجاد شود تا در نقطه‌ای که در کنار طبیعت واقع شده است و ظرفیت‌های مختلفی همچون درخت، کوه و دارای آب‌وهوای مطبوع است ایجاد شود.

مسیر پیاده‌روی که به‌عنوان جاده سلامت افتتاح شد!

بر اساس اظهارات مطرح شده مسیر فعلی که به‌عنوان جاده سلامت افتتاح شده است درگذشته مسیر پیاده‌روی برای ورزشکاران بوده  که امروز به جاده سلامت تبدیل شده است و هرچند اظهارات مسئولان مربوطه از اخذ مجوز از ارگان‌های مختلف حکایت دارد و ایجاد آن می‌تواند سبب انجام فعالیت‌های ورزشی و حضور خانواده‌ها شود و اینکه به ایجاد سطل زباله، تابلوهای راهنما توجه شده است؛ اما امکانات تخصیص‌یافته ابتدایی‌ترین ظرفیت‌ها برای این مکان محسوب می‌شود و ضعف  زیرساخت‌ها می‌تواند اهداف پیش‌بینی شده را با مشکل مواجه کند.

 

دراین‌رابطه جاده سلامت گچساران در طی سالیان گذشته با امکاناتی همچون روشنايي براي استفاده علاقه‌مندان به ورزش در شب، آلاچيق در ۶ نقطه و صندلي‌هاي نشيمن در ۱۵ نقطه پیگیری و دنبال شد.

مسیر پیاده‌روی که به‌عنوان جاده سلامت افتتاح شد!

با مقایسه دو جاده سلامت در یاسوج و گچساران متوجه زیرساخت‌های ضعیف این مسیر پیاده‌روی که به جاده سلامت تغییر پیدا کرده است، خواهیم شد هرچند بررسی‌های صورت‌گرفته در نقاط مختلف دیگر کشور با امکاناتی نظیر ایجاد ایستگاه‌های سلامت مواجه خواهیم شد که به‌منظور آزمایش و پایش سلامت جسمانی شهروندان از طریق مراجعه به پزشکان و مشاوران قند خون، قد، وزن، دیابت و فشارخون در هفته‌ای یک‌بار امکان‌پذیر می‌شود.

دراین‌رابطه باید تأکید کرد هرچند اقدام ورزش و جوانان با ایجاد جاده سلامت برای نشاط و سلامت شهروندان بوده و اقدامی مثبت محسوب می‌شود؛ اما به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، اکتفاکردن به یک مسیر از قبل طراحی شده و نهایتاً عدم استفاده از تجربه دیگر مناطق کشور در ایجاد جاده سلامت  برای توجه به ابعاد مختلف آن سبب شده است تا اهداف جاده سلامت محقق نشود هرچند در ادامه باید دید ورزش و جوانان استان در این راستا کدام گام‌های مثبت و اثرگذار را برای توسعه زیرساخت‌ها در این مسیر پیش‌بینی خواهد کرد.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار