رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
بخشدار سرفاریاب خبر داد:

بخشدار سرفاریاب گفت: بر اثر بارش‌ها اخیر راه‌های ارتباطی برخی از روستاهای منطقه عشایری بیدانجیر مسدود شده و بلافاصله پس از اتمام باران عملیات بازگشایی آغاز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» بر اثر بارش‌های اخیر جاده ارتباطی تعدادی از روستاهای بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام در استان کهگیلویه‌وبویراحمد مسدود شده است.


منطقه بید انجیر شامل روستاهای تل سیاه، چال باغ، تلخدان، اولیاء سفلا و علیا، آب قنات، دشتک، اندرون و آبچنار است که بر اثر بارش‌های اخیر جاده ارتباطی این روستاها مسدود شده و جاده روستای اندورن به گفته اهالی این منطقه حدود یک ماه است که مسدود است.


منطقه بیدانجیر شهرستان چرام از مناطق کوهستانی و دورافتاده شهرستان است که هرساله با شروع بارش‌های زمستانی در بیشتر اوقات جاده‌های ارتباطی این مناطق مسدود می‌شود و برخی اوقات باز شدن راه‌های ارتباطی به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن تا مدت‌ها طول می‌کشد.


خلیلی یکی از اهالی این روستا در تماس با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس گفت: هرساله با شروع فصل بارش‌ها جاده‌های ارتباطی ما مسدود می‌شود و گاهی باز شدن مسیر چندین هفته طول می‌کشد و اگر در این مدت کسی از اهالی روستا مریض شود برای رساندن به مراکز درمانی مشکلات زیادی داریم.


وی افزود: الان حدود یک ماه است که ارتباط جاده اندرون با 12 خانوار قطع شده و در این خصوص چندین بار با مسئولان تماس گرفتیم.


خلیلی با بیان اینکه به دلیل نبود پل ارتباطی مردم این منطقه برای عبور از رودخانه مارون از «گرگر» استفاده می‌کنند بیان کرد: حدود 10 روز پیش انگشت یکی از ساکنان این منطقه به دلیل استفاده از «گرگر» قطع شده است.


بخشدار سرفاریاب در این خصوص گفت: جاده‌های منطقه عشایری بید انجیر به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن با شروع بارش‌های زمستانی در برخی نقاط مسدود می‌شود.


مجیدیان گفت: یک دستگاه لودر در منطقه بیدانجیر مستقرشده و بلافاصله پس از اتمام بارش‌های اقدام به بازگشایی این جاده‌های می‌کند و این لودر در چند روز گذشته تا روستای چال باغ را بازگشایی کرده بود.


وی افزود: با توجه به هشدار اداره هواشناسی مبنی بر احتمال سیلاب لودر را به منطقه امن انتقال دادیم و بلافاصله پس از پایان باران بازگشایی جاده‌های ارتباطی این مناطق آغاز می‌شود.


گفتنی است بیدانجیر بین دو کوه نیر (نور) و کوه شره و کمر پیازی واقع و رودخانه مارون از شمالی‌ترین نقطه این منطقه سرچشمه می‌گیرد و یکی از مناطق بسیار محروم در استان کهگیلویه وبویراحمد که این منطقه صعب‌العبور و محروم در انتهای بخش سرفاریاب از شهرستان چرام واقع‌شده که مشکل اساسی منطقه نبود راه مناسب جهت ارتباط با مرکز بخش و شهرستان است که در این مورد باید چاره‌ای اندیشید و با ایجاد جاده ارتباطی مردم این منطقه را از بن‌بست خارج کرد.


انتهای خبر/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار