رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/07/27 Friday - 2024 18 October الجمعة ، 15 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1402-09-03 12:47 شماره خبر : 1402 https://sobhezagros.ir/short/NjPbe 0
قابل توجه مسئولان؛

دخالت آرایشگاه های زنانه یاسوج در امور پزشکی چالش جدید حوزه سلامت در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«صبح زاگرس»، با گشتی در فضای مجازی به تبلیغات روز افزون آرایشگاه های زنانه در شهر یاسوج روبرو می شویم که اقدامات برخی از این سالن داران مداخله در امور پزشکی محسوب می شود و بنظر می رسد اگر مسئولان نخواهند با این موضوع برخورد کنند در آینده نچندان دور شاهد افزایش چشمگیر شکوائیه ها در حوزه سلامت و بهداشت خواهیم بود.

پیشتر دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد از پلمب ۲۹ آرایشگاه زنانه خبر داد در همین خصوص مسعود نوری مدیر اداره‌کل فرهنگی و اجتماعی استانداری گفت: متولیان پای کار باشند تا اوضاع از این بدتر نشود.

در این گزارش این سوال به ذهن می رسد چگونه این همه مجوز برای صنف آریشگران زنانه در شهر یاسوج صادر می شود؟،وقتی چرخی در خیابان های شهر می رنیم بنظر می رسد تعداد آنها با سوپرمارکت ها در سطح شهر برابری می کند.

برخی شهروندان یاسوجی در تماس با خبرنگار ما گزارش هایی مبنی بر استفاده از دستگاه های مختلف پوستی که نیاز به دانش تخصصی دارد، در آرایشگاه‌های زنانه ارائه می کنند که در آنها به جای پزشک یک اُپراتور دوره دیده از این دستگاه استفاده می‌کندکه بر اساس قانون ارایه خدمات زیبایی مرتبط با پزشکی در آرایشگاه‌ها تخلف است.

 

مخاطره سلامتی زنان بادخالت‌های پزشکی آرایشگاه‌ها دریاسوج

برای هر صنفی در اتحادیه مربوطه قوانینی تعیین شده که تمام واحدهای زیر مجموعه آن اتحادیه موظف به رعایت آنها هستند موضوعی که بنظر می رسد آرایشگاه زنانه در شهر یاسوج پا را فراتر از قانون گذاشته و پا در کفش پزشکان زیبایی می کنند و عامل برای انتقال بیماری های مختلف پوستی می شوند.

اگر چه تزریق ژل، تاتوی صورت و بدن، گذاشتن نگین دندان، كاربرد لنز، لایه برداری پوست و فروش محصولات آرایشی و بهداشتی در آرایشگاههای زنانه، مداخله در امور درمانی محسوب می شود و عوارض جدی بدنبال دارد اما متولیان این امر نباید از سلامت مردم غافل شوند.

بیماری‌های پوستی مانند بیماری‌های قارچی و جوش‌های پوستی که با وسایلی مانند شانه، برس و حوله آلوده انتقال می‌یابدو از بیماری‌های قابل انتقال از طریق آرایشگاه‌ها می‌توان به ایدز، هپاتیت‌های B و C، زگیل، عفونت‌های قارچی و باکتریایی و بعضی بیماری‌های واگیردار اشاره کرد که بعضی از آنها حتی خطر مرگ دارد وشهروندان باید به این نکته توجه کنند که ویروس ها در کمین آنها هستند و به راحتی سلامت آنها تهدید می شود.

مخاطره سلامتی زنان بادخالت‌های پزشکی آرایشگاه‌ها دریاسوج

می‌دانیم که تزریق بوتاکس و ژل حتی از سوی برخی از متخصصان باعث حساسیت می‌شود چه برسد به اینکه این تزریق از سوی افراد غیرمتخصص در آرایشگاه‌ها انجام شود و نباید از وجود مواد تقلبی ژل و بوتاکس در بازار با بسته‌بندی و نام‌های مختلف که حتی پزشکان را در انتخاب نوع اصل با تردید روبه‌رو کرده و امکان استفاده نوع تقلبی این مواد در آرایشگاه‌ها را افزایش داده غافل شد.

شبرای پیشگیری از این نوع تخلف‌ها در گام نخست مردم به هیچ وجه نباید برای درمان و یا زیبایی پوست خود به افراد غیر پزشک مراجعه کنند چرا که احتمال بروز عوارض جبران ناپذیر و آسیب به بدن زیاد است و در گام بعد ضرورت توجه ویژه مسئولان به این موضوع ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

 

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار