رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت
گزارش مردمی؛

محله بختیاری‌ها در منطقه شرف‌آباد یاسوج مشکلات زیرساختی دارد که اهالی آن خواستار رسیدگی و توجه مسئولان شدند.

به گزارش صبح زاگرس؛ با پیشرفت جمعیت در شهرها حاشیه‌نشینی نیز رو به فزونی رفته و روزبه‌روز بر جمعیت این مناطق افزوده می‌شود.

 

عوامل زیادی برافزایش حاشیه‌نشینی در یاسوج مؤثر است، عواملی همچون، نرخ عوارض و مالیات، بالا بودن هزینه اولیه زندگی و از همه مهم‌تر بالا بودن قیمت مسکن و زمین، که همگی دلایل بر بالا رفتن جمعیت حاشیه‌نشین در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.

یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر یاسوج محله بختیاری‌ها در منطقه شرف‌آباد است، این محله ازلحاظ زیرساختی مشکلاتی دارد که اهالی ساکن در آن درخواست رسیدگی به وضعیت پیرامون خود را دارند.

 

در بازدید میدانی خبرنگار ما از این محله، یکی از ساکنین این نقطه از شهر یاسوج این‌گونه اذعان کرد: خیابان‌های محله ما خاکی بوده و در هنگام عبور خودروهای خاک و غبار زیادی بلند می‌شود که خانه و کاشانه ما را در برمی‌گیرد، همچنین در زمان بارش باران در این خیابان‌های خاکی آب جاری‌شده و خودروهای ما گل‌مال می‌شوند که بازهم به محیط خانه سرایت می‌کند.

یکی دیگر از اهالی محله بختیاری‌ها در گفتگو با خبرنگار ما به عدم جدول‌کشی برخی خیابان‌ها اشاره کرد و گفت: فاضلاب خانگی و آب جداول خیابان‌های فرعی در خیابان اصلی جاری‌شده و بوی بد و نامطبوعی ایجاد می‌کند که بهداشت و سلامت ما را به خطر انداخته است.

این شهروند همچنین از آسفالت نبودن محله خود ابراز گلایه کرده و گفت: فاصله ما تا مرکز شد کمتر از ۱۰ دقیقه بوده ولی از نعمت آسفالت بی‌بهره هستیم.

در ادامه یکی دیگر از اهالی منطقه بختیاری‌ها به تاریکی محله خود اشاره کرد و اذعان داشت: در هنگام شب به دلیل تاریک بودن محله تردد با سختی صورت می‌گرید و ازلحاظ امنیتی احساس خطر می‌کنیم که این موضوع به معضلی برای ما تبدیل‌شده است.

 این فرد ساکن محله بختیاری‌های شرف‌آباد یاسوج همچنین افزود: جدل آب موجود در خیابان دارای عرض زیاد و بودن حفاظ بوده که با توجه به تاریکی در هنگام شب و نبود روشنایی در خیابان احتمال سقوط خودرو به این جداول وجود دارد.

شهروندی دیگر که ساکن این محله بوده گفت: یکی از معضلات محله ما انباشت زباله در ورودی محله است که در بعضی مواقع چند روز طول می‌کشد تا جمع‌آوری شود که سلامت ما و کودکان را به خطر می‌اندازد.

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

این رسانه خبری به منظور پیگیری وضعیت زیرساختی محله بختیاری ها و مشکلات موجود در این منطقه با سرپرست شهرداری یاسوج تماس حاصل کرده ولی موفق به صحبت با وی نشد، که حق پاسخگویی از مسئولان مربوطه را محفوظ می دارد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار