رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
پنج‌شنبه 1403/06/29 Thursday - 2024 19 September الخميس ، 16 ربيع الأول ، 1446
ساعت
پاسخ بخشدار پاتاوه به یک مطالبه مردمی؛

بخشدار پاتاوه نسبت به مطالبه مردمی در خصوص نبود هلال احمر در شهر پاتاوه پاسخ داد.

به گزارش صبح زاگرس؛ با رشد جمعیت شهری و روستایی در کهگیلویه و بویراحمد و افزایش حاشیه‌نشینی در شهرهای استان نیاز به ارائه خدمات گوناگون نیز بیشتر می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین حقوق شهروندی بهره مندی افراد جامعه از خدمات و امکانات عمومی است که این مهم در برخی از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد مغفول مانده است.

جمعیت هلال‌احمر طیف گسترده‌ای از خدمات پزشکی، بهداشتی، آموزشی وامدادی را به مردم ارائه می‌دهند که در مواقع بروز بحران‌هایی نظیر سیل، زلزله و جنگ و غیره در داخل و خارج مرزها به امدادرسانی و خروج مصدومان و قربانیان این حوادث کمک می‌کند.

شهرستان دنا یکی از حادثه‌خیزترین نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد است که در سالهای اخیر حوادثی نظیر سیل، زلزله، سقوط هواپیما در سی سخت و بیماری همه‌گیر کرونا را پشت سر گذاشته است، ازاین‌رو در دو بخش پاتاوه و سی سخت در شهرستان دنا یکی از نیازهای اساسی وجود نیروهای امدادی هلال‌احمر است.

بخش پاتاوه در شهرستان دنا با بیش از بیست هزار جمعیت یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های استان کهگیلویه و بویراحمد است که اکثراً روستانشین بوده و در معرض خطرات و حوادث طبیعی هستند، اما نکته قابل‌تأمل این است که این بخش بزرگ  در منطقه دنا شعبه هلال‌احمر ندارد.

بخشدار پاتاوه در این خصوص گفت: با پیگیری از مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان موافقت اولیه جهت ایجاد شعبه هلال‌احمر در پاتاوه انجام‌شده است.

شهرام صفا دوست افزود: در حال حاضر دو مکان برای راه‌اندازی شعبه هلال‌احمر در پاتاوه در نظر گرفته‌شده که منتظر تائید یکی از مکانهای پیش بینی شده برای ایجاد سایت هلال احمر هستیم.

لازم به ذکر است ایجاد شعبه هلال‌احمر در پاتاوه یکی از مطالبات مردمی بوده چراکه اهالی این بخش برای دسترسی به این سازمان غیردولتی باید به مرکز شهرستان دنا یعنی شهر سی سخت رفته که با توجه به کوهستانی بودن مسیر و جاده‌های خطرناک، حوادث رانندگی و خطرات دیگر، خسارت جانی و مالی در کمین شهروندان است.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار