رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/02/31 Monday - 2024 20 May الاثنين ، 12 ذو القعدة ، 1445
ساعت
1403-02-21 11:52 شماره خبر : 4060 https://sobhezagros.ir/short/VljED 0
دولت سیزدهم بانی تکمیل پروژه‌های تعطیل؛

آغاز عمليات اجرايي پل جايگزين و سواره مهريان شهر ياسوج، شهريور 1391به مناسبت هفته دولت و در دولت دهم به زمين زده شد، که بعد از یازده سال دولت سیزدهم به دنبال تکمیل این پروژه زخمی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» یکی از استاندارهای شهرنشینی داشتن راه‌های استاندار ارتباطی است، موضوعی که آن‌چنان در کهگیلویه و بویراحمد رعایت نمی‌شود.

 شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه بویراحمد به دلیل داشتن شرایط جغرافیایی کریدور جنوب به شمال کشور محسوب می‌شود و دارای تردد زیاد درون‌شهری و برون‌شهری به‌ویژه در فصل تابستان است.

درحالی‌که چند سال از دوبانده سازی ورودی شهر یاسوج از مسیر جاده یاسوج _اصفهان می‌گذرد اما عدم ساخت و تکمیل قطعه دوم پل بنسنجان حلقه مفقوده این مسیر بوده بطوریکه در چند سال اخیر شهروندان یاسوجی شاهد حوادث ناگوار رانندگی به دلیل عرض کم این پل بوده‌اند.

پروژه زخمی پُل دوم بنسجنان احداث می‌شود

عرض کم دو مسیر ورودی پل بنسنجان باعث ترافیک در این مسیر و راه‌بندان‌های کسل‌کننده برای خودروهای عبوری می‌شود که این موضوع باعث مشکلات ترافیکی در ورودی شهر یاسوج از سمت اصفهان بخصوص در روزهای تعطیل‌شده است.

پل مهريان كه محل اتصال ياسوج به جاده اصلي اصفهان و نزديك به فرودگاه اين شهر است سالانه به ويژه هنگام ورود مسئولان و مقامات كشوري از جمله سفرهاي استاني روساي جمهوري با ترافيك سنگين مواجه و سبب اختلال در عبور خودروها مي شود، اين پل البته به گفته كارشناسان فني استانداري كهگيلويه وبويراحمد با مشكلات فني و سازه اي نيز مواجه است. 

هدف از اجراي اين طرح به گفته مسئولان امر حذف نقاط حادثه خيز در مسير جاده بنسنجان - مهريان بود كه با توجه به وجود مشكلات فني و سازه اي در پل قديمي مهريان و احتمال ايجاد خطر در اين مسير بعد از یک دهه سال  گذشته با حضور مسئولان اجرایی استان، احداث آن دوباره در دستور کار مدیران قرار گرفت.

پروژه زخمی پُل دوم بنسجنان احداث می‌شود

همان‌گونه که در تصاویر قابل‌مشاهده است سرانجام  پروژه قطعه دوم پل دوم بنسنجان در دستور کار مسئولین استانی قرارگرفته و بخشی از پایه‌های این پل نیز احداث‌شده است.

کلنگ آغاز ساخت پل جدید مهریان یاسوج، شهریورماه ۱۳۹۱ به مناسبت هفته دولت بر زمین زده شد اما خیلی زود به فراموشی سپرده شد تا اینکه سال گذشته در هفته دولت سیزدهم ساخت این پل با حضور متولیان استانی و شهرستانی به‌طور رسمی آغاز شد.

هرچند این پایگاه خبری در چندین نوبت با انتشار گزارش هایی به مسئولان در مورد خطرناک بودن این مسیر مشکلات آن را انعکاس داده است، اما با همه این تفاسیر باگذشت چند ماه از شروع این پروژه متأسفانه سرعت کاربر روی آن به‌کندی پیش می رود که امید است مسئولین استانی در خصوص سرعت بخشیدن به این پروژه تلاش خود را دوچندان کنند.

پروژه زخمی پُل دوم بنسجنان احداث می‌شود
پروژه زخمی پُل دوم بنسجنان احداث می‌شود
اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار