رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
جمعه 1403/06/30 Friday - 2024 20 September الجمعة ، 17 ربيع الأول ، 1446
ساعت

این روزها قطعی مکرر برق در شهر یاسوج که با بی‌برنامگی‌ نیز همراه می باشد روند کار و زندگی مردم را مختل کرده و سبب نارضایتی و کلافگی مردم در مناطق مختلف شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس؛در هفته‌های گذشته شاهد قطعی مکرر برق در برخی شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهر یاسوج و مناطق حاشیه ای بودیم که این امر موجب نارضایتی و بروز خسارت‌هایی برای برخی شهروندان شده و مردم سرگردان درباره علت آن از هم پرس و جو می‌کنند.

صبح امروز یکی از شهروندان شهر یاسوج در تماس با دفتر این رسانه با اشاره به اینکه اگر ادیسون می دانست اختراعی که می کند روزی در این استان و یا جاهای دیگر با روح و روان مردم آن هم در پائیز بازی می کند هرگز دست به چنین اختراعی نمی زد گفت: حالا که شهروندان، گرانی برق را با صرفه جویی جبران می کنند چرا قطع برق زمستان و تابستان ندارد؟

وی اظهار داشت: شلختگی در قطع برق برای شهروندان مسئله ساز شده چرا که با وضعیت گرانی در بازار هرگونه آسیب به وسایل برقی می تواند تا ماه ها زندگی را دچار اختلال کند و این موضوع بیش از قطع برق برای مردم مهم شده است.

این شهروند یاسوجی ابراز داشت: کاهش کیفیت برق شبکه که با افت یا نوسان ولتاژ، خود را در بخش برق خانگی نشان می‌دهد، ممکن است موجب بروز مشکلات فنی و یا خرابی‌هایی در وسایل الکترونیکی خانگی شود؛ موضوعی که چالش برانگیز شده است و از شما خبرنگاران می خواهیم بررسی کنید آیا می‌توان پیگیر خسارات وارد شده به لوازم خانگی از بابت نوسانات برق بود؟

هرچقدر که وابستگی زندگی مردم به برق بیشتر شود، قطعی ناگهانی آن می‌تواند مشکلات گسترده‌تری را به وجود بیاورد و در کل مسئله‌ای که بیش از قطعی برق اهمیت دارد، خاموشی بدون اطلاع قبلی به مردم است که می‌تواند زمینه بروز نارضایتی گسترده را فراهم کند موضوعی که خبرنگار ما در این روز آدینه هرچه تلاش کرد تا در تماس با مسئولان شرکت توزیع نیروی برق پاسخی را در خصوص آن دریافت کند اما موفق به ارتباط با مدیر عامل این شرکت نشد و تلاش می کنیم تا در روز های آینده این ارتباط برقرار شود.

استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر 214 هزار مشترک برق دارد که از این میزان، تعداد بیش از 129 هزار مشترک شهری و 85 هزار مشترک روستایی دارد و آمار مشترکین شهری در حال افزایش است .

در گذشته از ابتدای فصل پائیز و زمستان و با شروع فصل بارش‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد، روستاها و برخی مناطق شهری دچار قطعی مکرر برق می شد اما این موضوع با تبدیل سیم های مسی به کابل های خود نگهدار تا حدودی جبران شد و مشخص نیست چرا با شروع فصل پائیز در برخی مناطق استان بخصوص مرکز استان شاهد قطع مکرر برق هستیم؟

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار