رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/15 Sunday - 2024 06 October الأحد ، 3 ربيع الآخر ، 1446
ساعت
1403-07-15 04:44 شماره خبر : 7749 https://sobhezagros.ir/short/4koMA 0
رئیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج:

رئیس دانشگاه فرهنگیان یاسوج گفت: حقیقتاً مقام معظم رهبری با ورود به نماز جمعه که یک مکان عمومی است به‌اندازه‌ی تمام ابرقدرت‌های دنیا قدرت‌نمایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت را نشان داد.

سلیمان حسینی‌نیک در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» گفت: برگزاری نماز جمعه دیروز تهران را باید از چند بُعد به آن نگاه کنیم، یکی از بُعد شرایط و اتفاقاتی که قبلاً افتاده بود مثل شهادت دکتر اسماعیل و شهید جبهه مقاومت شهید سیدحسن نصرالله منطقه را به سمت‌وسوی برده بود که معاندین و افرادی که دشمنان نظام اسلامی هستند می‌خواستند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و اذهان بخشی از محور مقاومت را به سمت‌وسوی یک گزینه غلطی که عدم حمایت نظام جمهوری اسلامی از جبهه مقاومت را نشاد می‌داد سوق‌ دهند، یا حداقل کوتاه آمدن نظام جمهوری اسلامی از محور مقامت را در ذهن بخشی از محور مقاومت که همان لبنان است را القا کنند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: چون می‌گفتند که این تعلل جمهوری اسلامی شاید دلایل پشت پرده‌ای داشته باشد و می‌خواهد با امتیاز گرفتن و امتیاز دادن محور مقاومت در لبنان و سیدحسن نصرالله را تنها بگذارد، طبیعتاً این دروغ واضح باید به‌نحوی به آن پاسخ داده می‌شد که توسط موشک‌هایی که سپاه مقتدر به قلب تل‌آویو شلیک کرد این مسئله تقریباً پاسخ داده شد. 

وی ادامه داد: بحث دوم تهدیدهایی بود که از طرف رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیست اسرائیل ایجاد شده بود، مکتب ما مکتب فاتح خیبر و مکتب امام حسین که جان‌ خود را می‌دهند ولی ذلت را نمی‌پذیرند، وقتی از طرف دشمن صهیونیست تهدید شدیم علاوه بر پاسخ‌های جنگی و موشکی باید یک پاسخ سیاسی و اجتماعی و بین‌المللی هم به آن‌ها می‌دادیم.

حسینی‌نیک خاطرنشان کرد: هیچ‌کسی با درایت‌تر و شجاع‌تر از رهبر معظم انقلاب اسلامی واقعاً تا حالا این‌گونه به تهدیدات پاسخ نداده است، کما این‌که در زمان جنگ تحمیلی اوایل جنگ صدام پیغام داده بود کسایی که حرف میزنند چرا خودشان به میدان نمی‌آیند، که رهبر انقلاب اسلامی پاسخ صدام را دادند و خودشان با لباس رزم در جبهه‌ها حاضر شدند.

وی تأکید کرد: این قضیه هم یک زمانی‌که فضا و شرایط منطقه کاملاً امنیتی بود و حقیقتاً باتوجه‌به بی‌محابایی و خوی وحشی‌گری دشمن صهیونیست جای ترس هم وجود داشت و با توجه به تجربه‌های که قبلاً از خود نشان داده و بیان کرده بود هرجایی‌ برای ترور فرماندهان و رهبران مقاومت اقدام می‌کنم و در اکثر مواقع همین کار را انجام می‌داد.

این مسئول بیان داشت: این‌جور برداشت و این تردید ایجاد شد که در مورد کشور ما و در نماز جمعه، جایی که مقامات درجه اول نظام ما برای اقامه نماز دور هم جمع می‌شوند رژیم فاسد صهیونیستی مثل ترور‌های قبلی خوی وحشی‌گری خودش را نشان دهد.

حسینی‌نیک عنوان کرد: باید کسی باشد که در میدان و در یک فضایی که حفظ امنیت آن واقعا سخت است حضور پیدا کند و بگوید من این‌جا و در یک مکان عمومی هستم اگر کسی جرأت دارد تهدیدات خودش را اجرایی کند، حقیقتاً مقام معظم رهبری با این کارش به‌اندازه‌ی تمام ابرقدرت‌های دنیا قدرت‌نمایی نظام اسلامی و محور مقاومت را نشان داد.

وی به اهمیت حضور رهبری در نماز جمعه اشاره کرد و اظهار داشت: حضور مقام معظم رهبری به‌اندازه‌ی صد بمب اتم در دنیا صدا ایجاد کرد آن هم با شرایطی که مقام معظم رهبری دفعات قبل فقط خطبه‌ها و دو رکعت نماز جمعه را می‌خواندند و می‌رفتند، ولی این‌بار از صبح آمدند نشستند، قرآن تلاوت کردند، خطبه‌ها را بیان نمودند، نماز جمعه و نماز عصر را خواندند با طمأنینه خاصی هم با تعدادی از نمازگزاران خوش‌وبش و احوال پرسی کردند، که این خودش صلابت نظام و اقتدار جمهوری اسلامی که در رأسش مقام معظم رهبری هستند را نشان می‌دهد.

وی در آخر ورود رهبری به نماز جمعه را پیروی از دستورات خداوند خواند و افزود: این کار مقام معظم رهبری درواقع پیام آیه «فَلا تَهِنُوا وَ تَدْعُوا إِلَى السَّلْمِ وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَ اللَّهُ مَعَکُمْ وَ لَنْ یَتِرَکُمْ أَعْمالَکُمْ» یعنی،،«مبادا در مبارزه کوتاهی کنید و به دشمن پیشنهاد سازش دهید. شما بالاترید چون خدا با شماست و مطمئن باشید نتیجه مقاومت را بی‌کم و کاست به شما می‌دهد» را به جامعه مسلمانان جهان و دشمنان رساند.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار