رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
دوشنبه 1403/07/02 Monday - 2024 23 September الاثنين ، 20 ربيع الأول ، 1446
ساعت
دادستان مرکز استان خبر داد؛

دادستان مرکز استان کهگیلویه‌وبویراحمد از تدابیر پیش‌بینی شده برای ایام چهارشنبه سوری اشاره کرد و گفت: با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز کنند و مشکلات مختلف داشته باشند برخورد می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» چهارشنبه پایان هر سال با عنوان چهارشنبه‌سوری یاد می‌شود و آیینی است که ایرانی‌ها باهدف دفع شر و بلا و برای استقبال از نوروز برپا می‌کنند. 

چهارشنبه‌سوری هرچند قدمتی کهن و دیرینه دارد؛ اما در سالیان مختلف این نماد و این روز دچار انحرافاتی شد به‌گونه‌ای که افکار عمومی و مردمان ساکن شهرها به دلیل ایجاد آلودگی، خطرات آتش‌سوزی و ترقه‌های پر سروصدا و برخی مزاحمت‌ها نگران هستند و خواستار نظم و ساماندهی دراین‌خصوص شدند. 

در همین رابطه شهر یاسوج و استان کهگیلویه و بویراحمد به روایت آمارها هرساله چهارشنبه‌سوری امن و بدون مشکلی را طی کرده است و از طرفی ارتقای فرهنگ عمومی مردم و تکریم حقوق دیگران در کنار دغدغه‌های عوامل نظارتی، انتظامی و قضایی سبب ایجاد آرامش و امنیتی برای مردم شده است. 

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص تدابیر پیش‌بینی‌شده برای چهارشنبه‌سوری گفت: در سال جاری همچون سال‌های گذشته برنامه‌ای برای چهارشنبه‌سوری و آخر سال داریم و در این برنامه پیش‌بینی‌شده است با افرادی که اقدام به فروش مواد محترقه غیرمجاز می‌کنند و مشکلات مختلف داشته باشند برخورد کنیم. 

سید علی ملک‌حسینی گفت: گشت‌های انتظامی در ایام منتهی به چهارشنبه پایانی سال حضور و فعالیت دارند و تلاش برای پیشگیری از هرگونه مشکل را دنبال خواهند کرد. 

وی ادامه داد: چهارشنبه‌سوری در استان ما در میان سایر استان‌های کشور کمترین خسارت‌ها را داشته است و این موضوع نشان از همکاری متقابل بین مردم و عوامل نظارتی و مدیریتی و قضایی است.

انتهای خبر/

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار