رسول اکرم (ص‌): کمال عقل پس از ایمان به خدا، مدارا کردن با مردم است
یکشنبه 1403/07/01 Sunday - 2024 22 September الأحد ، 19 ربيع الأول ، 1446
ساعت
1402-10-26 10:23 شماره خبر : 2111 https://sobhezagros.ir/short/NKQrp 0
در گفتگو با صبح زاگرس مطرح شد؛

فرمانداران شهرستانهای کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با صبح زاگرس به شور انتخاباتی انتخابات اشاره کرده وآن را بسیار عالی دانستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس »، اسفند ماه سالجاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد، معمولا در استان كهگيلويه و بويراحمد شور انتخابات قبل از فرارسيدن تبليغات كانديداها در محافل و مجالس مختلف به خوبي قابل مشاهده است.

در زير گفت وگويي داشتيم با فرمانداران شهرستان هاي مختلف استان كه آخرين وضعيت شور و نشاط انتخابات در استان را بررسي كنيم.

 

 فرماندار گچساران گفت: در حوزه انتخابیه گچساران و باشت، تنور انتخابات کاملاً داغ و مردم فهیم و نجیب این منطقه به دلیل وفاداری به آرمان‌ها ی انقلاب اسلامی با شور و شعور بی‌نظیری موضوع انتخابات را پیگیری می‌کنند.

 روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در گفتگو با صبح زاگرس؛ در پاسخ به سؤالی مبنی بر داغ شدن تنور انتخابات در این شهرستان گفت: خدا را شکر در حوزه انتخابیه شهرستان‌های گچساران و باشت، تنور انتخابات کاملاً داغ و مردم فهیم و نجیب این منطقه به دلیل وفاداری به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با شور و شعور بی‌نظیری موضوع انتخابات اسفندماه امسال را پیگیری و دنبال می‌کنند.

  وی افزود: اگرچه در این حوزه انتخابیه به‌مانند سایر نقاط کشور عزیزمان، دشمنان داخلی و خارجی تلاش زیادی برای عدم استقبال و عدم مشارکت مردم در انتخابات آینده انجام می‌دهند بااین‌حال هم سعی می‌کنند تا با مطرح کردن موضوعاتی مانند اینکه امکان تأثیرگذاری در انتخابات وجود ندارد، مسئولین صداقت کافی ندارد، سلامت انتخابات وجود ندارد و همچنین مطرح کردن مشکلات اقتصادی و دیگر موضوعات تا شاید به دلیل عدم آگاهی و اطلاع کافی برخی افراد نیز یک جو دلسردکننده و ناامیدکننده به وجود آورند.

 فرماندار گچساران تصریح کرد: اما آنچه مسلم است آگاهی و بصیرت مردم بازهم دشمنان نظام اسلامی را در این عرصه ناکام خواهند گذاشت. انتخابات نماد مقبولیت حاکمیت سیاسی، مردم‌سالاری دینی و تبلور فکری مردم در کشورمان است لذا مشارکت شهروندان در امور سیاسی موجب تقویت حس مسئولیت و نقش‌پذیری شهروندان در حکمرانی می‌شود و از طرف دیگر مشارکت زمینه‌ساز وحدت ملی و یکپارچگی ایران اسلامی است پس این موضوعات خود موجبات امیدآفرینی و دل‌بستگی به کشور و نظام را در پی خواهد داشت.

 دیهیمی خوب در ادامه هم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این راستا در شهرستان هم گفت: از بدو شروع و تشکیل ستاد انتخابات شهرستان نیز کلیه عوامل اجرائی ازجمله اعضای ستاد انتخابات شهرستان با تمام وجود پای‌کار آمدند و با جلسات متعدی مانند جلسه با معتمدین، جلسه با متنفذین، جلسه با دهیاران، جلسه با اعضای شوراهای شهر و روستا، جلسات شورای اداری و همچنین فعال شدن همه ظرفیت‌های اجرایی شهرستان در جهت رضایتمندی مردم منطقه و توجیه مردم در جهت امکان تغییر شرایط و بهبود اوضاع با انتخاب درست نمایندگان زمینه مشارکت حداکثری را به وجود آورده‌اند.

 تنور انتخابات در حال داغ شدن است

شهرام مهدوی مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس در خصوص انتخابات، گرم شدن آن و شور مردمی در انتخابات گفت: تنور انتخابات هنوز  گرم نشده است  و با توجه به وضعیت استان با نزدیک شدن به انتخابات شاهد گرمی تنور انتخابات خواهیم بود 

فرماندار شهرستان بویراحمد به شور انتخابات در استان اشاره کرد و گفت:  شور انتخابات در استان  شروع شده است و امید داریم در بهمن ماه و نزدیکی به ایام انتخابات وارد نشاط جدیدی در عرصه انتخابات شویم.

وی با بیان اینکه انتخابات توجهات رو به خود جلب می‌‌کند، ادامه داد: مردم بر روی انتخابات  تمرکز دارند و تنور انتخابات در حال داغ شدن است.

مهدوی مطلق تصریح کرد: در فرایند انتخابات اکثر قریب به اتفاق جامعه درگیر می‌شوند که این  موضوع سبب تجربه، شور و نشاط در انتخابات خواهد شد.

 شوربزرگ انتخاباتی در یازده اسفند خواهیم داشت

جلال دانش در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس»، گفت:  با توجه به نزديك شدن به انتخابات مي‌توان اين شور و نشاط را در ميان مردم شهرستان به خوبي مشاهده كرد.

 فرماندار شهرستان لنده گفت: مردم ما پاي كار هستند و ان شالله انتخاباتي با مشاركت بالا نه تنها در شهرستان بلكه در استان خواهيم داشت.

وي  بيان كرد: اين شور انتخاباتي را مي‌توان در محافل، گردهمايي‌ها، حضور كانديداها در مجالس مختلف و گفت و شنودهاي فضاي مجازي مشاهده كرد.

دانش افزود: محافل و دورهمي‌هاي مختلفي كه در شهرستان در حال انجام است بيانگر اين موضوع است كه انتخابات پر شوري در شهرستان خواهيم داشت.

فرماندار شهرستان لنده عنوان كرد: انتخابات مهمترين ابزار مردم براي دخالت در تعيين سرنوشت كشورشان است انتخابات مجلس نيز از مهمترين انتخابات جمهوري اسلامي است، كسي كه آينده استان و كشورش برايش مهم است بايد در راستاي انتخاب كانديداي اصلح مشاركت كنند.

وي گفت: توصيه مي‌كنيم مردم با تحقيق و بررسي و با حضور پاي صحبت‌هاي كانديداها كانديد اصلح و در تراز جمهوري اسلامي را انتخاب كنند.

فرماندار لنده ادامه داد: انتخاب كانديد اصلح باعث میشود دشمن نسبت به توطئه هايي كه دارد مايوس شود و حضور مردم بهترين و محكم ترين پاسخ به اين توطئه هاست.

دانش با اشاره به سخنان رهبر انقلاب از انتخابات به عنوان زره فولادين گفت: مردم با حضورشان در پاي صندوق هاي راي به دنيا ثابت مي كنند ما مستحكم و مستقل پاي آرمان هايمان ايستاده ايم و از همه مرزهاي جغرافيايي و عقيدتي مان دفاع مي كنيم.

مردم شهرستان چرام آماده حضور حداکثری در انتخابات هستند

فرماندار شهرستان چرام گفت: مردم شهرستان چرام همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده و این بار نیز در لبیک به ندای مقام معظم رهبری با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی وفاداری‌ و پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات خواهند کرد.

سید عبدالرحمان توفیقیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه و اطلاع‌رسانی صبح زاگرس گفت: مردم شهرستان چرام در همه انتخابات گذشته با حضور با شکوه خود همبستگی ملی را به نمایش گذاشتند و همواره پای نظام و انقلاب خود ایستاده و این بار نیز در لبیک به ندای مقام معظم رهبری با حضور حماسی خود در پای صندوق‌های رأی وفاداری‌ و پایبندی خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی اثبات خواهند کرد.

فرماندار شهرستان چرام افزود: تا این مرحله از کار با تمهیدات تدارک دیده شده هم از جانب ستاد انتخابات شهرستان و هم از سوی دستگاه های اجرا کننده و هم همکاری مردم شرایط برای برگزاری بهتر انتخابات باشکوه و در تراز ارزشهای مقدس نظام جمهوری اسلامی آماده شده است.

توفیقیان با بیان اینکه امیدوارم انتخابی اصلح برای تصدی سکان نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی و همچنین نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری برای ششمین دوره انتخاب شود، افزود: آنچه که تا این مرحله شاهد بودیم هم حساسیت قابل توجه و هم استقبال با شکوه مردم از شرایط اولیه که تا این مرحله صوورت گرفته است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا روزهای نهایی که به وقوع انتخابات منتهی می شود همین آمادگی و دلگرمی ها وجود داشته و انتظار استقبال بیشتر مردمی نسبت به انتخابات دورهای گذشته را داریم.

توفیقیان با بیان اینکه دلیل این شور و شوقی که مردم دارند توجه به تعیین سرنوشت و رقم زدن اتفاقی است که از طریق انتخاب و تصمیم آنها صورت خواهد گرفت، گفت: بنابراین چون تا این مرحله از دوران حیات شکوهمند انقلاب اسلامی مردم در همه عرصه ها و زمینه ها خودشان تاثیرگذار و تعیین کننده و موثر بوده اند به طور طبیعی انتخابشان را برای نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی هم مهم می دانند و به پاس همین اهمیت و برای ارزش قائل شدن برای همین درجه اهمیت نقش قانوگذار در مجلس طبیعتا پای صندوق های رای خواهند آمد و شور و شوق وصف ناپذیری را هم به نمایش می گذارند.

وی افزود: با توجه به سوابقی که وجود داشته در شهرستان چرام و تجربیاتی که وجود دارد علاقمندی و انگیزه آنها برای حضور در پای صندوق های رای و انتخاب فرد اصلح برای تصدی دوره 4 ساله نمایندگی مجلس اتفاقی مبارک است و باید در روزهای آینده شاهد و ناظر حضور باشکوه مردم باشیم.

  شور انتخابات در باشت شروع شده است

نادر گرامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «صبح زاگرس» در خصوص انتخابات، داغ شدن تنور انتخابات و همچنین شور مردمی گفت: انتخابات در حوزه‌های مختلف استان شرایط متفاوتی دارد، در حوزه بویراحمد شور انتخابات شروع شده است و این موضوع به ترتیب در حوزه کهگیلویه، باشت و گچساران دیده می‌شود.

فرماندار شهرستان باشت به مولفه‌های مورد تاکید رهبر انقلاب در خصوص انتخابات پرداخت و گفت: با توجه به موضوع مشارکت حداکثری در کنار دیگر مولفه‌های رقابت، سلامت و امنیت و همچنین  با توجه به این تبلیغات انتخاباتی طبق قانون در زمان معین شده بایستی دنبال شود برای توجه به امر مشارکت و شور انتخابات تبلیغات انتخابات را در جلسات خانگی سوق داده شده است و این تبلیغات در اماکن عمومی، مساجد، حسینیه‌ها منع شده است تا شرایط و ضوابط رعایت شود.

وی ادامه داد: جلسات در حوزه منازل خانگی است و در مناطق عمومی این تبلیغات صورت نمی‌گیرد.

گرامی گفت: ممکن است برخی نگرانی‌ها در حوزه معیشتی دیده شود اما این شور و نشاط سبب خواهد شد تا در انتخابات پیش‌رو در حوزه گچساران و باشت شاهد برگزاری انتخاباتی پر رونق و با شکوه باشیم.

 

انتهای خبر

اخبار مرتبط
نظرات

آخرین اخبار